Spirulina źródłem białka nie tylko dla wegetarian

HomeDieta i żywienie

Spirulina źródłem białka nie tylko dla wegetarian

Chyba nikomu nie trzeba powtarzać jak ważna w treningu sportowym jest właściwie zbilansowana dieta o odpowiedniej m.in. białka. Najczęściej jako źródło białka wymieniane są mięsa, ryby, nabiał oraz różnego rodzaju nasiona roślin strączkowych.

Na długiej liście jest także spirulina, która  jest naturalną mikroalgą z grupy sinic nie zawierającą żadnych składników toksycznych, ani pestycydów. W przyrodzie jest obecna już od 3 miliardów lat. Alga ta jest pełnowartościowa i bogata w składniki odżywcze, które praktycznie w 80 % są przyswajane przez nasz organizm. W 100 gramach masz aż 57 gram białka – więcej nawet niż wołowina czy soja.

Posiada w składzie m.in.

  • 8 egzogennych i 10 endogennych aminokwasów
  • beta-karoten
  • kwas linolowy (egzogenny kwas tłuszczowy, tzn. jest niezbędnym składnikiem diety, gdyż nie jest syntezowany przez organizm)
  • witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6 oraz B12, która jest bardzo ważna w diecie wegetariańskiej)
  • wapń, żelazo, fosfor, jod, potas, selen czy chlorofil
  • witaminę C oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A, D, E, K
  • nienasycone kwasy tłuszczowe

Właściwości spiruliny to dość obszerna lista:

  • oczyszcza krew i nasz organizm, gdyż zawarty w niej chlorofil wspomaga produkcję czerwonych krwinek a fikocyjanina wpływa na zwiększenie ilości białych krwinek.
  • wzmacnia układ odpornościowy i łagodzi objawy alergii takie jak katar czy kichanie
  • idealna dla astmatyków, ułatwia oddychanie
  • obniża ryzyko udaru mózgu, wspomaga jego regenerację i poprawną jego pracę
  • oczyszcza i odtruwa z toksyn
  • stymuluje układ immunologiczny

Ja osobiście zaczęłam ją suplementować z uwagi na dużą zawartość białka. Spirulinę można dostać na rynku w postaci proszku bądź tabletek, które przyjmujemy w trakcie posiłku.

Pamiętajmy, ze jest to tylko dodatek do naszej diety i należy traktować spirulinę jako jej uzupełnienie. Przestrzegajmy zaleceń producenta i nie zwiększajmy dawki, gdyż mogą pojawić się skutki uboczne w postaci bólu brzucha, zawrotów głowy czy nudności.

Ważne abyśmy kupowali ją z zaufanego źródła, bo w przeciwnym razie może ona być zanieczyszczona metalami ciężkimi. Starajmy się nie sugerować najniższą ceną na rynku. Proponuje sklepy zielarskie czy ze zdrową żywością

Smacznego!

COMMENTS

DISQUS: 0