B’TWIN Rockrider XC 900 27.5″ – czy kupić karbon z „marketu” ?

HomeSprzęt

B’TWIN Rockrider XC 900 27.5″ – czy kupić karbon z „marketu” ?

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


W branży nowinek technicznych przyjęło się już powiedzonko „xioami lepsze”. Podobnie mam z produktami sportowymi z Decathlonu.

Największą zaletą oferty francuskiej firmy jest dla mnie dzielenie produktów na różne segmenty, wedle oczekiwań klienta. Do tej pory wśród rowerów MTB ciężko mi było znaleźć model, który byłby dla mnie odpowiedni, co innego w szosie bo tam wiele rowerów mi bardzo pasuje. Ostatnio miałem okazję sprawdzić niższy model Rockridera dlatego teraz z dużą ciekawością podchodziłem do możliwości sprawdzenia topowego modelu do XC z Decathlonu. Kiedyś pewnie nie nastawiałbym się na sprzęt wysokiej jakości, ale po kilku latach obcowania z produktami z Decathlonu spodziewałem się co najmniej solidnej maszyny wyścigowej.

Rower oparty jest na karbonowej ramie, która przystosowana jest nawet do osprzętu di2. Stożkowa główka, z tyłu sztywna oś, sztyca o średnicy 27,2. W rozmiarze M waga ramy wynosi 1100 g. Jedyna rzecz, której może nam brakować w ramie gdy będziemy startować w maratonach to możliwość zamocowania tylko jednego koszyku na bidon.

Dużym zaskoczeniem jest brak kompromisu przy zastosowaniu kół, w tej cenie roweru pojawienie się tu crossmaxów jest sporym zaskoczeniem na plus. Za amortyzację odpowiada Reba RL i tutaj pewnie wielu bardziej widziałoby Sid’a, ale Reba radzi sobie także bardzo dobrze. Bardzo ciekawie została rozwiązana kwestia blokady, która jest obracana w lewej ręce. Jeżeli dla kogoś wysoki model kół to mało, to jest jeszcze jedna niespodzianka. Napęd Sram GX Eagle 1 x 12. Z tyłu mamy kasetę o rozpiętości 10-50, a korba to Truvativ Stylo 34T. Aby dopełnić całości w rowerze zamontowano hamulce Sram Level T z tarczami 160 mm.

Ważnym detalem jest także zacisk sztycy, który jest zintegrowany w ramie i ten element nadaje ciekawego zadziornego charakteru całej ramie. Kokpit, sztyca i siodło to komponenty Decathlonu.

W terenie rower sprawuje się naprawdę dobrze. Rama jest sztywna i rower wyrywa się do przodu, a spotęgowane jest to dodatkowo sztywnymi osiami i także bardzo sztywnymi kołami. Jest to sprzęt dla osoby, która już dość poważnie myśli o zawodach XC. Dla mnie osobiście rower ten byłby idealny gdyby występował w wersji 29″ Dla osób o nieco mniejszym wzroście może to być naprawdę idealny rower.

Cena roweru to 6499 pln, szczegóły możecie sprawdzić u producenta.


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 1