Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Latem 2022 Trek odmienił oblicze kategorii e-MTB wprowadzając Fuel EXe, a teraz rozszerza dostępność cichej jazdy i naturalnych wrażeń z pracy wspomagania poprzez dodanie nowej aluminiowej ramy. Z aluminiowym Fuel EXe rowerzyści otrzymują identyczne przełomowe technologie jak w wersji z włókna węglowego, ale w niższej cenie, dzięki czemu przyciągnie uwagę szerszej rzeszy rowerzystów.
Każdy Fuel EXe wykorzystuje wielokrotnie nagradzany napęd TQ HPR50 z jedyną w swoim rodzaju przekładnią falową. Ten kompaktowy napęd został dostrojony z myślą o wtopieniu się w odgłosy natury. Dzięki temu rowerzyści cieszą się ze wsparcia potrzebnego do pokonywania podjazdów na szlakach bez hałasu kół zębatych. Technologia ta wywołała ogromne poruszenie, gdy pojawiła się na szlakach, otrzymując tytuł Innowacji Roku od Pinkbike, nagrodę Design and Innovation 2023, a także trafiła na listę 100 Największych Innowacji 2022 opracowaną przez redakcję Popular Science.
Fuel Ex zapewnia 50 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie tyle, ile potrzeba na pokonanie stromych podjazdów. Osiąga idealną równowagę mocy, co umożliwia naturalną i płynną jazdę mimo obecności wspomagania. W razie potrzeby napęd można wyregulować z poziomu aplikacji Trek Central.
Jednak w przypadku aluminiowego Fuel EXe dostosować można nie tylko pracę silnika. Nowe modele z aluminium pozwalają dodać stery z regulacją kąta, dzięki którym możliwa jest zmiana kąta główki ramy, a dodatkowo wyposażone są w Mino Link z modeli z włókna węglowego. Jakby tego było mało, aluminiowy Fuel EXe umożliwia też montaż wyjątkowo długich sztyc regulowanych i damperów sprężynowych.
FUEL EXe 5 (Deore) FUEL EXe 8 XT FUEL EXe 8 GX AXS T-Type Alpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travel Alpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travel Alpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travel RockShox Recon Silver, Solo Air spring, Motion Control damper, lockout, tapered steerer, 42mm offset, Boost110, Maxle Stealth, 150mm travel Fox Rhythm 36, Float EVOL air spring, GRIP damper, tapered steerer, 44mm offset, Boost110, 15mm Kabolt axle, 150mm travel Fox Rhythm 36, Float EVOL air spring, GRIP damper, tapered steerer, 44mm offset, Boost110, 15mm Kabolt axle, 150mm travel X-Fusion Pro 2, 2-position damper, 205mm x60mm Fox Performance Float X, 2-position damper, 205mm x 60mm Fox Performance Float X, 2-position damper, 205mm x 60mm TQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak power TQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak power TQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak power TQ 360wh TQ 360wh TQ 360wh TQ LED display TQ LED display TQ LED display Tektro HD-M745 hydraulic disc Shimano 4-piston hydraulic disc, M6100 lever, M6120 caliper SRAM DB 8 4-piston hydraulic disc Shimano Deore M6100, 10-51, 12 speed Shimano XT M8100, 10-51, 12 speed SRAM Eagle XS-1275, T-Type,10-52, 12 speed Shimano Deore M6100, long cage Shimano XT M8100, long cage SRAM GX Eagle AXS, T-Type Shimano Deore M6100, 12 speed Shimano XT M8100, 12 speed SRAM Eagle AXS POD E*thirteen E*spec Plus, 36T, 165mm length E*thirteen E*spec Plus, 36T, 165mm length SRAM GX, 36T, 165mm length Bontrager XR Trail Comp, nylon lock-on Bontrager XR Trail Elite, nylon lock-on Bontrager XR Trail Elite, nylon lock-on Bontrager Rhythm Comp, alloy, 31.8mm, 15mm rise, 750mm width Bontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise, 780mm width Bontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise, 780mm width Bontrager alloy, 31.8mm, Blendr compatible, 7 degree, 50mm length Bontrager Elite, 35mm, 0 degree, 45mm length Bontrager Elite, 35mm, 0 degree, 45mm length Integrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatible Integrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatible Integrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatible Bontrager Verse P3, steel rails Bontrager Verse P3, chromoly rails Bontrager Verse P3, chromoly rails TranzX JD-YSI-22PLQ, internal routing, 34.9mm Bontrager Line Dropper, MaxFlow, internal routing, 34.9mm Bontrager Line Dropper, MaxFlow, internal routing, 34.9mm Bontrager XR5 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength casing, aramid bead, 60 tpi, 29×2.50″ Bontrager XR5 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength casing, aramid bead, 60 tpi, 29×2.50″ Bontrager Line TLR 30 rims and sealed bearing alloy hubs Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, 6-bolt, Boost110/148 Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, 6-bolt, Boost110/148 Shimano Deore M6100 Shimano SLX M7100, 12 speed SRAM GX Eagle, T-Type, 12 speed
Fuel EXe z aluminium jest gotowy na ostrą jazdę z akumulatorem 360 Wh na 2-5 godzin pracy wspomagania, ale czas ten można wydłużyć poprzez zastosowane niewielkiego akumulatora dodatkowego o pojemności 160 Wh, który bez problemu mieści się w koszyku na bidon. Rowerzyści bez wątpienia ucieszą się z możliwości jazdy przez nawet 7 godzin z tą dodatkową mocą.
Fuel EXe jest teraz dostępny w nowej aluminiowej odsłonie oraz w dostępnych wcześniej wersjach z włókna węglowego w sklepach partnerskich Trek na całym świecie oraz, w wybranych krajach, na stronie trekbikes.com.
Z pełną ofertą rowerów Trek, a w szczególności najnowszych modeli Fuel EXe zapoznasz się na stronie: trekbikes.com/pl/pl_PL/fuel-exe/
COMMENTS