Nowy, aluminiowy Trek Fuel EXe z ultracichym i mocnym wspomaganiem napędu TQ HPR50 | PREMIERA

HomeSprzęt

Nowy, aluminiowy Trek Fuel EXe z ultracichym i mocnym wspomaganiem napędu TQ HPR50 | PREMIERA

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Latem 2022 Trek odmienił oblicze kategorii e-MTB wprowadzając Fuel EXe, a teraz rozszerza dostępność cichej jazdy i naturalnych wrażeń z pracy wspomagania poprzez dodanie nowej aluminiowej ramy. Z aluminiowym Fuel EXe rowerzyści otrzymują identyczne przełomowe technologie jak w wersji z włókna węglowego, ale w niższej cenie, dzięki czemu przyciągnie uwagę szerszej rzeszy rowerzystów.


Każdy Fuel EXe wykorzystuje wielokrotnie nagradzany napęd TQ HPR50 z jedyną w swoim rodzaju przekładnią falową. Ten kompaktowy napęd został dostrojony z myślą o wtopieniu się w odgłosy natury. Dzięki temu rowerzyści cieszą się ze wsparcia potrzebnego do pokonywania podjazdów na szlakach bez hałasu kół zębatych. Technologia ta wywołała ogromne poruszenie, gdy pojawiła się na szlakach, otrzymując tytuł Innowacji Roku od Pinkbike, nagrodę Design and Innovation 2023, a także trafiła na listę 100 Największych Innowacji 2022 opracowaną przez redakcję Popular Science. 

Kirsten VanHorn and Allan Pilgrim in North Vancouver, BC

Fuel Ex zapewnia 50 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie tyle, ile potrzeba na pokonanie stromych podjazdów. Osiąga idealną równowagę mocy, co umożliwia naturalną i płynną jazdę mimo obecności wspomagania. W razie potrzeby napęd można wyregulować z poziomu aplikacji Trek Central.

Kirsten VanHorn and Allan Pilgrim in North Vancouver, BC

Jednak w przypadku aluminiowego Fuel EXe dostosować można nie tylko pracę silnika. Nowe modele z aluminium pozwalają dodać stery z regulacją kąta, dzięki którym możliwa jest zmiana kąta główki ramy, a dodatkowo wyposażone są w Mino Link z modeli z włókna węglowego. Jakby tego było mało, aluminiowy Fuel EXe umożliwia też montaż wyjątkowo długich sztyc regulowanych i damperów sprężynowych. 

FUEL EXe 5 (Deore)FUEL EXe 8 XTFUEL EXe 8 GX AXS T-Type
Alpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travelAlpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travelAlpha Platinum Aluminum, removable battery, internal routing, alloy rocker link, 34.9mm seat tube, upper chain guide mount, 55mm chainline, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140mm travel
RockShox Recon Silver, Solo Air spring, Motion Control damper, lockout, tapered steerer, 42mm offset, Boost110, Maxle Stealth, 150mm travelFox Rhythm 36, Float EVOL air spring, GRIP damper, tapered steerer, 44mm offset, Boost110, 15mm Kabolt axle, 150mm travelFox Rhythm 36, Float EVOL air spring, GRIP damper, tapered steerer, 44mm offset, Boost110, 15mm Kabolt axle, 150mm travel
X-Fusion Pro 2, 2-position damper, 205mm x60mmFox Performance Float X, 2-position damper, 205mm x 60mmFox Performance Float X, 2-position damper, 205mm x 60mm
TQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak powerTQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak powerTQ-HPR50, 50 Nm, 250 watt maximum continuous rated power, 300 watt peak power
TQ 360whTQ 360whTQ 360wh
TQ LED displayTQ LED displayTQ LED display
Tektro HD-M745 hydraulic discShimano 4-piston hydraulic disc, M6100 lever, M6120 caliperSRAM DB 8 4-piston hydraulic disc
Shimano Deore M6100, 10-51, 12 speedShimano XT M8100, 10-51, 12 speedSRAM Eagle XS-1275, T-Type,10-52, 12 speed
Shimano Deore M6100, long cageShimano XT M8100, long cageSRAM GX Eagle AXS, T-Type
Shimano Deore M6100, 12 speedShimano XT M8100, 12 speedSRAM Eagle AXS POD
E*thirteen E*spec Plus, 36T, 165mm lengthE*thirteen E*spec Plus, 36T, 165mm lengthSRAM GX, 36T, 165mm length
Bontrager XR Trail Comp, nylon lock-onBontrager XR Trail Elite, nylon lock-onBontrager XR Trail Elite, nylon lock-on
Bontrager Rhythm Comp, alloy, 31.8mm, 15mm rise, 750mm widthBontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise, 780mm widthBontrager Line, alloy, 35mm, 27.5mm rise, 780mm width
Bontrager alloy, 31.8mm, Blendr compatible, 7 degree, 50mm lengthBontrager Elite, 35mm, 0 degree, 45mm lengthBontrager Elite, 35mm, 0 degree, 45mm length
Integrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatibleIntegrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatibleIntegrated cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom, angle adjust cup compatible
Bontrager Verse P3, steel railsBontrager Verse P3, chromoly railsBontrager Verse P3, chromoly rails
TranzX JD-YSI-22PLQ, internal routing, 34.9mmBontrager Line Dropper, MaxFlow, internal routing, 34.9mmBontrager Line Dropper, MaxFlow, internal routing, 34.9mm
Bontrager XR5 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength casing, aramid bead, 60 tpi, 29×2.50″Bontrager XR5 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength casing, aramid bead, 60 tpi, 29×2.50″
Bontrager Line TLR 30 rims and sealed bearing alloy hubsBontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, 6-bolt, Boost110/148Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, 6-bolt, Boost110/148
Shimano Deore M6100Shimano SLX M7100, 12 speedSRAM GX Eagle, T-Type, 12 speed

Fuel EXe z aluminium jest gotowy na ostrą jazdę z akumulatorem 360 Wh na 2-5 godzin pracy wspomagania, ale czas ten można wydłużyć poprzez zastosowane niewielkiego akumulatora dodatkowego o pojemności 160 Wh, który bez problemu mieści się w koszyku na bidon. Rowerzyści bez wątpienia ucieszą się z możliwości jazdy przez nawet 7 godzin z tą dodatkową mocą.

Fuel EXe jest teraz dostępny w nowej aluminiowej odsłonie oraz w dostępnych wcześniej wersjach z włókna węglowego w sklepach partnerskich Trek na całym świecie oraz, w wybranych krajach, na stronie trekbikes.com. 

Z pełną ofertą rowerów Trek, a w szczególności najnowszych modeli Fuel EXe zapoznasz się na stronie: trekbikes.com/pl/pl_PL/fuel-exe/


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0