Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Starając się być na bieżąco szczególnie w temacie kolarstwa górskiego praktycznie codziennie przeglądam kilkadziesiąt nie tylko anglojęzycznych źródeł w internecie, gdzie natrafiam na informacje zarówno z obszarów biznesu, sprzętu, jak i sportu. Wiele z nich jest interesujących albo nawet bardzo interesujących, ale ograniczone zasoby nie pozwalają mi na robienie wpisów na temat każdej z nich. Dlatego też w mniej albo bardziej cyklicznej formie będę się z Wami dzielić tym co znalazłem w sieci.
W dobie powszechności znajomości języka angielskiego oraz narzędzi do tłumaczenia stron nie ma już w zasadzie barier językowych, dlatego też poniżej znajdziecie krótkie zajawki zagadnień oraz linki do źródeł.
Zapraszam Was do drugiej odsłony „przeglądu kolarskiego internetu”.
Biznes
CEO firmy SRAM, Ken Lousberg – w podcaście CyclingTips podzielił się informacjami o sytuacji w firmie. Jak się okazuje, tym razem wyzwaniem jest inny element łańcucha dostaw. Problemem nie są puste magazyny, a ich odwrotność, która wynika z problemów z logistyką i możliwością transportu towaru na rynki docelowe:
https://cyclingindustry.news/sram-ceo-we-have-more-finished-goods-on-shelves-now-than-weve-ever-had/
Już od kilku tygodni także polski oddział Specialized zaczął komunikować możliwość zamawiania odzieży, akcesoriów oraz komponentów za pośrednictwem strony internetowej z opcją dostawy do lokalnego sklepu albo bezpośrednio do domu. Okazuje się, że to wstęp do dużej rewolucji, która póki co dotyka Stanów Zjednoczonych. Od 1 lutego 2022 Specialized w USA zaoferuje sprzedaż bezpośrednią rowerów! Będzie do wyboru kilka opcji – od zamówienia do lokalnego sklepu do opcji dostarczenia do domu złożonego roweru. Jedną z przyczyn takiego ruchu ze strony amerykańskiego producenta są kolejne duże przejęcia sieci dealerskich w USA przez markę Trek, co negatywnie odbiło się na dostępie do rynku przez inne marki rowerowe.
Sprzęt
Włoska marka Fulcrum zaprezentowała pierwsze od 2009 roku karbonowe koła Fulcrum Red Zone Carbon, które charakteryzują się falowaną obręczą, asymetrycznym układem szprych, szerokość wewnętrzna 25 mm dla alu i 28 mm dla karbonu, dedykowane do opon o szerokości 2.2 – 2.4. Masa zestawu karbonowego: 1445 g, a aluminiowego: 1660 g. Wersja karbonowa dostępne od marca, a aluminiowe praktycznie od ręki.
https://www.fulcrumwheels.com/en/news/Red-Zone-Carbon-presentation
Intend New Hero RD to nowy odwrócony widelec stworzony przez Corneliusa Kapfingera, którego sercem jest damper RockShox. Masa widelca to 1650 gram i jest dostępny ze skokiem 90, 100, 110 i 120 mm.
https://www.pinkbike.com/news/first-look-intends-new-hero-rd-fork.html?trk=rss
Sport
Tour de France 2023 wystartuje z Kraju Basków. Wcześniej mówiło się już o Hiszpanii, szczególnie Barcelonie. Ostatecznie padło na północną Hiszpanię.
Do wypadku Egana Bernala odniósł się Tom Pidcock, który w zeszłym roku także z własnej winy doprowadził do zderzenia z samochodem. Ostatnie dni przynoszą informacje o kolejnych wypadkach z udziałem kierujących samochodami i zawodnikami. Dyskusja o bezpieczeństwie zdaje się trwać wiecznie, ale ostatnie wydarzenia na pewno zmuszają do dodatkowej refleksji.
Ponownie Tom Pidcock, tym razem o nieobecności MVDP i WvA na przełajowych Mistrzostwach Świata mówi, że to jednocześnie błogosławieństwo, jak i przekleństwo:
Bardzo ciekawa rozmowa (w formie podcastu) z Calebem Swartzem o kolarstwie przełajowym w Stanach Zjednoczonych:
https://rowery.org/2022/01/26/przelaje-w-usa-rozmowa-z-calebem-swartzem/
Mathieu van der Poel zaliczył pierwszy od dłuższego czasu trening na Zwifcie. Nie wiemy tylko, czy była to próba organizmu czy powrót do regularnych treningów:
https://www.wielerflits.be/nieuws/mathieu-van-der-poel-maakt-eerste-fietsrit-in-weken/
COMMENTS