Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Shimano właśnie ogłosiło odświeżenie swojej kolekcji butów na nowy sezon. Poprawki (nie tylko wyglądu) dotyczą zarówno butów XC jak i Trail / Enduro, ale też szosowych i gravelowych.
WELCOME TO CYCLING
Zacznijmy od nowości, które dotyczą segmentu „pierwszych butów kolarskich” Shimano jest świadome tego jak ważny jest wybór pierwszej pary butów na rower, bo może ona zaważyć o dalszych losach potencjalnego kolarza. Niewygodny but może skutecznie zniechęcić do uprawiania sportu, dlatego w modelach takich jak RC1, RC3 i XC1, XC3 producent stawia na maksymalny komfort z zachowanie „DNA” najwyższych modeli S-PHYRE
Buty XC3 zyskują lepszą możliwość mikroregulacji dzięki zapięciu BOA L6, zastosowano kopyta Dynalast dla poprawienia komfortu i wydajności pedałowania na długich dystansach, wzmocniono buty na czubkach i piętach. W modelu XC1 zastosowano syntetyczną skórę ze zwiększoną ilością otworów wentylacyjnych, do zapięcia służą trzy szerokie rzepy.
RX8 w limitowanej edycji
Kolor tych butów wywodzi się z wbrew pozorom z natury i to z tych rejonów gdzie trasy dla graveli wiodą aż po horyzont. Projektanci bowiem inspirowali się kolorem rośliny opuncja santa rita, która naturalnie występuje w Arizonie, Nowym Meksyku i Teksasie.
Buty mają być lekkie – 265g w rozmiarze 42. Regulowane są za pomocą zapięcia BOA IP1 oraz jednego rzepa z przodu. W komforcie buta postawiono na wygodną wkładkę i dobrą wentylację. Producent zdecydował się jednak na sztywniejszą podeszwę, która ma nadać butom delikatnie racingowego charakteru. Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że to coś pomiędzy butami XC5 i XC7 ale w wydaniu trochę bardziej szosowym.
Nowe ME5 i ME7
Wiele osób uważa model ME7 za skończony, w tym pozytywnym sensie ;) Shimano jednak i tutaj zdecydowało się na małe poprawki i wizualne odświeżenie serii butów trail i enduro. Michelin w modelu ME7 przygotował nową podeszwę, by zapewnić komfort także po zejściu z roweru. Klamra do zapięcia została trochę mocniej „wtopiona” w but. Ma to ją uchronić od uszkodzeń mechanicznych przy ewentualnym upadku lub uderzeniu. W modelu ME5 zastosowano nowe zapięcie BOA L6.
COMMENTS