Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Presto steel jest następcą flagowego modelu Presto. Oba produkty to ewolucja popularnego modelu Storm, który kilkukrotnie można było zobaczyć na prestiżowych zawodach RedBull Rampage oraz w filmie Where the Trail Ends. Założeniem projektu było wykorzystanie najlepszych dostępnych technologii, aby stworzyć jeden z najbardziej niezawodnych napinaczy łańcucha na rynku. Sam projekt, jak również prototypy zostały wykonane przy współpracy z naszymi najlepszymi zawodnikami – Darrenem Berreclothem i Vincentem Tupinem.
Napinacz Presto Steel od Presto odróżnia się płytą tylną, która wykonana została z wysokogatunkowej stali o specjalnym profilu, dzięki czemu napinacz jest bardzo sztywny i wytrzymały, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi (199g). Pozostałe elementy napinacza, czyli prowadnice oraz osłona łańcucha przeniesione zostały z poprzedniego z modelu.
Prowadnica z funkcją „easy mounting” ułatwia montaż napinacza, ponieważ pozostaje na miejscu po odkręceniu śruby. Wystarczy odchylić jedną część prowadnicy, wsunąć korbę na miejsce, zamknąć prowadnicę i dokręcić śrubę. Dodatkowo, aby wygłuszyć napinacz, w górnej prowadnicy zastosowana została „gumka”, która umieszczona pomiędzy klatkami niweluje hałas powstały wskutek uderzającego o ten element łańcucha.
Osłona łańcucha opracowana przez mozartt.com, pomimo masywnego wyglądu jest wyjątkowo lekka. Osłona w środku jest pusta, ponieważ zastosowano w niej specjalny system żeber, które pochłaniają siłę uderzenia. To w konsekwencji sprawia, iż wszelkie siły i naprężenia zanim dotrą do ramy, w większości rozpraszają się w samym napinaczu. To niejedyna zaleta takiego rozwiązania. Większość osłon łańcucha dostępnych na rynku stosuje system ażurowy, co znacząco obniża koszty produkcji, jednak podczas jazdy w błocie, metoda ta, z powodu dużej i nieregularnej powierzchni nie sprawdza się. W rozwiązaniu firmy mozartt.com, powierzchnia jest płaska, przez co błoto nie ma zbyt wiele miejsca, aby zalegać, a dodatkowo wstrząsy występujące podczas jazdy samoistnie czyszczą cały system.
Aby zapewnić wysoką wytrzymałość i żywotność naszych komponentów, wszystkie gwinty, również te osadzone w tworzywach prowadnic wykonane został z metalu.
Dane techniczne:
- współpracuje z zębatkami 32-38T,
- kompatybilny z mocowaniem ISCG05,
- waga: 199 gram
COMMENTS