Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Cała nowa kolekcja polskiego producenta jest już dostępna na ich stronie internetowej. Możecie tam sprawdzić wszystkie najdrobniejsze szczegóły. My dziś skupimy się na kilku wybranych modelach i sprawdzimy jakie zmiany zaszły w porównaniu do wersji z poprzedniego sezonu.
Zaczniemy od segmentu XC, bo jest on nam najbliższy. Topowy model ma dość sporo zmian, głównie dzięki poprawianiu roweru dla Kross Racing Team’u. W efekcie, w porównaniu do poprzedniego modelu B+ mamy rower lżejszy o jakieś 700 g. Na tym zmiany się nie kończą – pojawia się SRAM Eagle z kasetą 10-50T oraz hamulce SRAM Level Ultimate. Za zmianą osprzętu idzie też zmiana koronki w korbie z 34 T na 36 T. Kokpit i sztyca to nie jak w roku ubiegłym Easton EC90, tylko kombinacja Ritchey WCS Carbon i Superlogic. Oczywiście sama rama też jest zupełnie nowa (szczegóły nowej ramy), za czym idzie zmiana geometrii roweru. Kąt główki to już nie 71 stopni, tylko 69, tylne widełki są także skrócone z 439 mm na 430 (dane dla rozmiaru M).
Istotną zmianą, podyktowaną zapewne trendami w światowym XC jest wygaszenie modelu R+. W modelach z kołem 650b najwyższym modelem jest teraz R10, który jest lekko odchudzony, zapewne głównie ze względu zmiany napędu z 2 x 10 na 1 x 11.
Za to w segmencie rowerów Hexagon pojawiają się dwa modele z kołem 29″. B5 i B3 będą alternatywą dla rowerów ze średnim kołem i dla maszyn na kołach 26″. W rowerach damskich zmiany są kosmetyczne i główne dotyczą wzornictwa i grafiki.
Rowery Enduro zyskują kolorytu i żywych barw. Na tym jednak nie koniec zmian, topowy Moon 3.0 jest co najważniejsze tańszy niż był. Jeśli chodzi o modyfikacje techniczne to dostajemy koła DT Swiss E 1900 Spline i tu jest jeszcze jedna zmiana, bo z przodu będzie teraz oś 15 mm, a nie 20 mm jak było to w kołach EX 1501. Zmieniają się także komponenty kokpitu – zamiast Eastona, otrzymujemy produkty Kross.
Trochę nowych rzeczy czeka nas w rowerach trailowych. Pojawia się nowy model Soil 2.0 EX i kilka modeli z tej serii ma odświeżony wizerunek. Nowy Dust 3.0 ma zmieniony skok z 130 mm na 140 mm, tym razem za amortyzację będzie odpowiadał widelec Rock Shox Yari. Do kolekcji wpadają dwa nowe modele: Grist 2.0 i Grist 1.0. W skrócie można je scharakteryzować jako takie Dust’y ale z plusem. Dla mnie wisienką na torcie kolekcji MTB są dwa stalowe rowery na rurkach Reynolds. Smooth Trail to ścieżkowiec na kołach 27,5″ i oponami o szerokości 2,95″. Jego starszy brat na kołach 29″ to Pure Trail z oponami 2,25″. Na tym modelu miałem okazję już pojeździć i póki co jest to chyba mój ulubiony model firmy Kross. Kończąc temat rowerów szlakowych należy dodać, że w ofercie rowerów dziecięcych pojawiły się dwa modele Dust – Replica w wersji zwykłej i PRO.
W szosach też kilka zmian. Po pierwsze Vento 9.0 odchudzone o 300 g. Zamiast kół DT Swiss będą koła Zipp, a zamiast osprzętu Shimano Dura Ace, będzie Sram RED. Wśród szosówek naszym zdaniem najładniej wypada nowe Vento 7.0.
W nowej kolekcji odzieży znajdziemy trochę nowych wzorów w odważnych kolorach, są także bardzo ważne dla wszystkich kolarzy nowe skarpetki. Nasza uwaga została jednak skierowana do elektroniki, gdzie zauważamy dwie nowe rzeczy. Licznik KRC 545 GPS wyposażony w technologię BT 4.0 może być dobrym narzędziem do treningu i jego monitorowania. Natomiast zestaw lamp Parsec 2200 o mocy 2200 lumenów, może zadowolić nawet wybrednych fanów „rajdów nietoperza”.
COMMENTS