Kross 2017 – Nowości

Kross 2017 – Nowości

Jolanda Neff (Kross Racing Team): “mountain biking is my absolutely favourite sport!”
Kross rozszerza współpracę z firmą ABUS
KROSS Vento 2.0 – Szosa nie dla “prosa”
Międzynarodowy skład Kross Enduro Team i ambitne zagraniczne cele
Maja Włoszczowska i Ariane Luthi znów na podium Absa Cape Epic

Cała nowa kolekcja polskiego producenta jest już dostępna na ich stronie internetowej. Możecie tam sprawdzić wszystkie najdrobniejsze szczegóły. My dziś skupimy się na kilku wybranych modelach i sprawdzimy jakie zmiany zaszły w porównaniu do wersji z poprzedniego sezonu.

level_b_black_white_red_matte

Zaczniemy od segmentu XC, bo jest on nam najbliższy. Topowy model ma dość sporo zmian, głównie dzięki poprawianiu roweru dla Kross Racing Team’u. W efekcie, w porównaniu do poprzedniego modelu B+ mamy rower lżejszy o jakieś 700 g. Na tym zmiany się nie kończą – pojawia się SRAM Eagle z kasetą 10-50T oraz hamulce SRAM Level Ultimate. Za zmianą osprzętu idzie też zmiana koronki w korbie z 34 T na 36 T. Kokpit i sztyca to nie jak w roku ubiegłym Easton EC90, tylko kombinacja Ritchey WCS Carbon i Superlogic. Oczywiście sama rama też jest zupełnie nowa (szczegóły nowej ramy), za czym idzie zmiana geometrii roweru. Kąt główki to już nie 71 stopni, tylko 69, tylne widełki są także skrócone z 439 mm na 430 (dane dla rozmiaru M).

kross-b-rama-jpg

Istotną zmianą, podyktowaną zapewne trendami w światowym XC jest wygaszenie modelu R+. W modelach z kołem 650b najwyższym modelem jest teraz R10, który jest lekko odchudzony, zapewne głównie ze względu zmiany napędu z 2 x 10 na 1 x 11.

Za to w segmencie rowerów Hexagon pojawiają się dwa modele z kołem 29″. B5 i B3 będą alternatywą dla rowerów ze średnim kołem i dla maszyn na kołach 26″. W rowerach damskich zmiany są kosmetyczne i główne dotyczą wzornictwa i grafiki.

Rowery Enduro zyskują kolorytu i żywych barw. Na tym jednak nie koniec zmian, topowy Moon 3.0 jest co najważniejsze tańszy niż był. Jeśli chodzi o modyfikacje techniczne to dostajemy koła DT Swiss E 1900 Spline i tu jest jeszcze jedna zmiana, bo z przodu będzie teraz oś 15 mm, a nie 20 mm jak było to w kołach EX 1501. Zmieniają się także komponenty kokpitu – zamiast Eastona, otrzymujemy produkty Kross.

moon_3_0_yellow_green_matte

Trochę nowych rzeczy czeka nas w rowerach trailowych. Pojawia się nowy model Soil 2.0 EX i kilka modeli z tej serii ma odświeżony wizerunek. Nowy Dust 3.0 ma zmieniony skok z 130 mm na 140 mm, tym razem za amortyzację będzie odpowiadał widelec Rock Shox Yari. Do kolekcji wpadają dwa nowe modele: Grist 2.0 i Grist 1.0. W skrócie można je scharakteryzować jako takie Dust’y ale z plusem. Dla mnie wisienką na torcie kolekcji MTB są dwa stalowe rowery na rurkach Reynolds. Smooth Trail to ścieżkowiec na kołach 27,5″ i oponami o szerokości 2,95″. Jego starszy brat na kołach 29″ to Pure Trail z oponami 2,25″. Na tym modelu miałem okazję już pojeździć i póki co jest to chyba mój ulubiony model firmy Kross. Kończąc temat rowerów szlakowych należy dodać, że w ofercie rowerów dziecięcych pojawiły się dwa modele Dust – Replica w wersji zwykłej i PRO.

W szosach też kilka zmian. Po pierwsze Vento 9.0 odchudzone o 300 g. Zamiast kół DT Swiss będą koła Zipp, a zamiast osprzętu Shimano Dura Ace, będzie Sram RED. Wśród szosówek naszym zdaniem najładniej wypada nowe Vento 7.0.

W nowej kolekcji odzieży znajdziemy trochę nowych wzorów w odważnych kolorach, są także bardzo ważne dla wszystkich kolarzy nowe skarpetki. Nasza uwaga została jednak skierowana do elektroniki, gdzie zauważamy dwie nowe rzeczy. Licznik KRC 545 GPS wyposażony w technologię BT 4.0 może być dobrym narzędziem do treningu i jego monitorowania. Natomiast zestaw lamp Parsec 2200 o mocy 2200 lumenów, może zadowolić nawet wybrednych fanów “rajdów nietoperza”.

 

COMMENTS

DISQUS: 0