Bestia do enduro o długim skoku i ogromnych aspiracjach | Trek Slash Gen 6 | PREMIERA

HomeSprzętROWERY

Bestia do enduro o długim skoku i ogromnych aspiracjach | Trek Slash Gen 6 | PREMIERA

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Trek przedstawia nowy model Slash, który udowadnia, że rowery enduro typu high pivot, czyli z wysoką osią obrotu wahacza, są gotowe pędzić po ostrych zjazdach i potem frunąć pod górę, i tak okrążenie po okrążeniu. Najnowszy Slash wykorzystuje nową konstrukcję ramy, która czerpie z większego, bardziej masywnego Session, ale została przystosowana do dynamicznego pedałowania, dzięki czemu rozprawia się sprawnie ze skałami na zjazdach i trzyma przyczepność na kamieniach podczas podjazdów. Zwiększony skok w porównaniu z poprzednikiem, oferując 170 mm skoku z przodu. Nowy Trek Slash tylko czeka na jazdę w konfiguracji mullet (29 z przodu, 27,5 z tyłu), ale może też zostać wyposażony w 29-calowe, jeśli ktoś woli maksymalną prędkość, niekoniecznie zwinność na stromych odcinkach.


Informacja prasowa:

Kluczowy element nowego Treka Slash to zawieszenie high pivot, dzięki któremu oś tylna może poruszać się do tyłu, gdy dochodzi do ugięcia zawieszenia. Oznacza to, że koło tylne porusza się w odpowiedzi na uderzenia, nie przeciwstawia im, dzięki czemu łatwiej jest lecieć po nierównościach jak błyskawica.

Zawieszenia z wysoką osią obrotu wahacza są obecne w wielu rowerach, ale sekret wszechstronności konstrukcji high pivot w Slashu to jego zapobieganie uginaniu, czyli chroniąca przed bujaniem podczas jazdy, krzywa charakterystyki pracy zwiększająca wydajność na podjazdach. Wydajność pod tym względem zależy od wielu czynników, przy czym jednym z kluczowych jest położenie puntu obrotu. Rozmiar i położenie górnego napinacza modelu Slash to kolejny aspekt ograniczenia bujania. Dzięki rozmieszczeniu i rozmiarom górnego oraz dolnego napinacza, Slash zapewnia wyjątkową wydajność i niesamowicie jednolitą charakterystykę minimalizującą straty z ugięcia zawieszenia, dzięki czemu na ostrych, trudnych technicznie podjazdach pędzi jak rower o krótszym skoku.

Nowy Slash zyskuje również dłuższą i mniej agresywną geometrię, z wyjątkowo płaskim, wynoszącym jedynie 63,5° kątem główki ramy, który zwiększa stabilność na zjazdach. Taka zrelaksowana główka ramy w połączeniu z rurą podsiodłową pod kątem 77° pomaga rowerzystom przenieść więcej mocy na pedały podczas podjazdów. Długi rozstaw ramy daje mnóstwo przestrzeni na ruchy. Dostosowane do rozmiaru ramy dolne rury widełek tylnych zapewniają zrównoważone prowadzenie niezależnie od wzrostu i wybranego rozmiaru roweru.

Z myślą o miłośnikach dostosowywania wszystkiego do potrzeb Slash obfituje w rozwiązania umożliwiające personalizację, na przykład regulację współczynnika dźwigni, opcjonalne regulowane stery (sprzedawane oddzielnie) oraz zgodność z kołami typu MX i 29-calowymi. Slash oferuje również dodatkowe miejsce na wyjątkowo długie sztyce regulowane, dając elastyczność potrzebną na jazdę w bardziej stromym i zakręconym terenie.

Powstał z myślą o najostrzejszych trasach i dlatego przygotowany jest na ściganie z nowymi osłonami transportowymi chroniącymi ramę. Dogłębnie przemyślana dolna rura widełek tylnych nie tylko chroni, ale również wycisza rower podczas jazdy. Modele z włókna węglowego otrzymują również wbudowaną osłonę Carbon Armor zapewniającą dodatkową ochronę rury dolnej. Jak wszystkie poprzednie wersje, nowe modele Slash wyposażone są w schowek w ramie na przewożenie wszystkiego, co niezbędne.

Nowy Slash dostępny jest w wersjach z włókna węglowego i aluminium, obu idealnych dla miłośników parków, konkretnych szlaków, jak i wyścigów enduro. Dostępny jest w wybranych sklepach Trek oraz na stronie trekbikes.com na całym świecie.


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0