Zawodnicy Pho3nix Cycling Team rozpoczęli sezon | Kamptal Trophy / Puchar Mazowsza MTB XC | KOMENATRZ POSTARTOWYfot. Leszek Jaśkiewicz

Startami w austriackim Langenlois na 31. edycji Kamptal Klassik oraz na pierwszym wyścigu z cyklu Puchar Mazowsza MTB XC w podwarszawskiej Wesołej zawodnicy Pho3nix Cycling Team zainaugurowali drugi sezon w barwach „feniksa”. Sezon 2023 przynosi poszerzony skład, do drużyny dołączyli Natalia Piróg, Leszek Jaśkiewicz i Kacper Zygmuntowicz, którzy mieli okazję zaprezentować swoją dyspozycję podczas ścigania w Austrii.

Komentarze postartowe:

LANGENLOIS, AUSTRIA

Natalia Piróg – kategoria Młodziczka – 2. miejsce

Za mną już pierwszy start w tym sezonie i drugie miejsce na wyścigu w Langenlois. To był mój pierwszy wyścig w nowej kategorii na MTB. Ten start uświadomił mi, że wyścig zaczyna się jeszcze przed startem, poprzez odpowiednie przygotowanie sprzętu i dobranie menu. Tym razem zjadłam chyba o jednego banana za dużo, ale w końcu człowiek uczy się na błędach. Na starcie zostałam wyczytana osiemnasta, szybko udało mi się przebić do czołówki, ponieważ trasa od razu prowadziła pod górę. Na końcu podjazdu, gdy się obejrzałam byłam tylko ja i Czeszka. Jechałyśmy tak półtora okrążenia. Na końcu podjazdu na drugiej rundzie złapała mnie kolka. Nie byłam wstanie utrzymać jej tempa. Do końca wyścigu już nie udało mi się jej dogonić, jestem zadowolona z mojej jazdy, ale wiem, że mogło być lepiej. Teraz pozostaje odpoczywać i czekać na rewanż.

Kacper Zygmuntowicz – kategoria Młodzik – 2. miejsce

W sobotę miałem przyjemność wystartować w moich pierwszych zawodach MTB za granicą, w Austrii. Trasa siłowa, długie podjazdy i łatwe zjazdy. Na starcie stanąłem w szóstym rzędzie. Trochę się zestresowałem, ponieważ myślałem, że nie zdołam się przebić do przodu. Od początku zawodnicy nadali mocne tempo, ale już w połowie pierwszego podjazdu jechałem na drugiej pozycji. Stałem się utrzymać tę pozycję, abym mógł szybko zjechać i kontynuować ucieczkę. Tak się stało! Do samej mety jechałem na drugim miejscu z lekką przewagą. Z wyniku jestem bardzo zadowolony, ponieważ obsada była duża, a trasa ciężka fizycznie.

Piotr Hankus – kategoria Junior Młodszy – 4. miejsce

Pierwszy wyścig w tym sezonie. Na start zostałem wyczytany jako ósmy zawodnik i stałem w drugiej linii. Po starcie od razu długi podjazd, na którym trochę „zajechałem nogę”. Na pierwszym pełnym okrążeniu jadę w okolicach szóstego miejsca. Podczas drugiego okrążenia starałem się coraz bardziej nadrabiać i wskakuje na czwartą pozycję. Na ostatniej rundzie ścigałem się ciągle z jednym zawodnikiem, który mnie dogonił. Chwilę przed metą na ostatnim podjeździe zaatakowałem i udało mi się z nim wygrać finisz. Dojeżdżam do mety na czwartej pozycji.

Kacper Mizuro – kategoria Junior Młodszy – 13. miejsce

Pierwsze ściganie MTB już za mną! Debiutowałem na trasie w austriackim Langenlois, start rozpocząłem bardzo dobrze. Odjechaliśmy w kilkuosobowej grupie, po rundzie rozbiegowej wjeżdżam tuż za główną grupą. Resztę wyścigu jechałem w okolicach 15 miejsca. Finalnie ścigane zakończyłem na 13 pozycji. Trasa bardzo ciężka fizyczne, którą było można poczuć na wyścigu. Dziękuję wszystkim za pomoc w ten weekend.

Krzysztof Gdula – kategoria Junior Młodszy – 10. miejsce

Mój debiut w kategorii Junior Młodszy w formule XCO miał miejsce w Austrii, na trasie KTM Kamptal Trophy. Z trasą wyścigu miałem okazję zapoznać się już podczas ubiegłorocznej edycji, stąd nie było tutaj większego zaskoczenia. Było bardzo fizycznie i mało technicznie. Od startu bardzo mocne tempo narzucili zawodnicy austriaccy z teamu Giant Stattegg, co spowodowało rozciągnięcie peletonu. Ja jechałem swoje, znajdując się od rundy rozjazdowej w okolicach szóstego, siódmego miejsca. Taki stan utrzymywał się do ostatniego okrążenia, kiedy blokowany na zjeździe przez dublowanego zawodnika zostałem dogoniony przez kilkuosobową grupę, z którą dojechałem na metę. Zawody kończę na dziesiątym miejscu. Trochę szkoda kilku pozycji utraconych na ostatnim okrążeniu, ale zasadniczo jestem zadowolony ze startu. Było to dobre i solidne przetarcie na początek sezonu 2023. Dziękuję za pomoc i doping całemu teamowi Pho3nix Cycling Team.

Tatiana Gromada – kategoria Juniorka – 7. miejsce

Kolejny raz rozpoczynam sezon MTB w austriackim Langenlois. Pierwszy start wiąże się ze stresem i niepewnością swojej formy, jak i innych, ale muszę przyznać, że tęskniłam za tą adrenaliną. Trasa jak co roku bardzo wymagająca fizycznie z niekończącymi się podjazdami i szybkimi zjazdami. Do przejechania miałam 3 rundy plus jedną rozbiegową, którą obejmował bardzo długi podjazd, na którym po gwizdku sędziego dość szybko stawka się porwała. Na pełne pierwsze okrążenie wjechałam jako 3 zawodniczka. Jechało mi się dobrze, dopóki na drugim okrążeniu na jednym z podjazdów dość mocno opadłam z sił, gdzie dwie dziewczyny mnie wyprzedziły i odjechały. Zaczęłam je gonić, ale koniec końców chwyciłam się grupki za mną i tak jechałyśmy prawie do końca wyścigu. Na jednym z długich podjazdów zaczęły łapać mnie skurcze, ale starałam się jak najlepiej dojechać do mety. Po przegranym finiszu kończę jako siódma juniorka. Nie jestem zbyt zadowolona z wyniku, ale jak na pierwszy start w sezonie nie było źle. A teraz czas wkręcić się w ten wyścigowy rytm i za tydzień czekają mnie kolejne zmagania.

Leszek Jaśkiewicz – kategoria Junior – 1. miejsce

Obecnie mam za sobą bardzo dobrze przetrenowanych kilka zimowych miesięcy, kiedy to niejednokrotnie, aby wykonać trening, poszukiwałem motywacji w nadchodzących startach, które mogłyby się wydawać tak odległymi. Na szczęście sezon ruszył, w niedzielę stanąłem na starcie wyścigu w Langenlois. Przed startem żyłem w niepewności i nie wiedziałem czego się spodziewać, mimo że tydzień przed na zgrupowaniu w Hiszpanii czułem, że ta forma, to jest naprawdę to, czego oczekuję. Trasa w Austrii to długie podjazdy oraz szybkie zjazdy, czyli to, co lubię najbardziej. Zaliczyłem udany start, objąłem prowadzenie, jednak na rundzie rozbiegowej spadł mi łańcuch i to, co wypracowałem na początku szybko straciłem. Nie poddałem się, szybko ogarnąłem temat i ruszyłem w pogoń za wysokimi pozycjami, po 1 rundzie rwanego tempa udało się dojść do ścisłej czołówki, a następnie narzucić wysokie tempo. Do 3 rundy jechaliśmy w małej grupce, na koniec przyspieszyłem i na podjazdach jechałem swoje, tym samym dowiozłem 1 miejsce do mety. Jest to moje pierwsze zwycięstwo za granicą w tak wysokiej rangi wyścigu i najlepszy jak na razie wynik w życiu. Cieszę się, że mogłem w nowej drużynie pokazać się z jak najlepszej strony oraz zdobyć kolejne ważne punkty do rankingu. Na tym nie kończę, bo już w sobotę kolejny start UCI C1 tym razem w Chorwacji, a w niedzielę XCM, także zapowiada się intensywny tydzień.

Trzymajcie kciuki!!

Brajan Świder – kategoria Junior – 16. miejsce

Ta trasa nie należy do takich, w których gustuję. Długie i strome podjazdy, jak i szybkie szutrowe zjazdy to nie to, co lubię. Plan był prosty, przetrwać wyścig i dać z siebie wszystko. Niestety noga podawała, tlenu nie brakowało, a jednak coś pokrzyżowało moje plany. Wyścig kończę na 16 miejscu, można być z niego zadowolonym, ale nie do końca. To dopiero początek sezonu, więc jest jeszcze trochę czasu – lecz niewiele. Do zobaczenia na kolejnych zawodach podczas pierwszej edycji Pucharu Czech.

Zuzanna Krzystała – kategoria Elita – 11. miejsce

Austriacki klasyk kolejny rok z rzędu otwiera mój letni sezon startowy. Trasa jest mi znana z poprzednich lat. Do pokonania miałyśmy rundę rozpędową i cztery pełne okrążenia. Trochę słabo się rozgrzałam. Na szczęście nie odczułam tego, aż tak bardzo na pierwszym piekielnym podjeździe. W momencie, gdy już wyścig się zaczął układać, byłam na 9 pozycji. Przed sobą widziałam grupę dziewczyn z Matyldą na czele. Przez dwie kolejne rundy, cały czas miałam je w zasięgu wzroku, ale nie byłam w stanie dojechać do koła. Dziewczyny odjechały, a na moich plecach pojawiły się dwie Czeszki, niestety tracę dwie pozycje i kończę wyścig na jedenastym miejscu. Finalnie szkoda mi tych dwóch pozycji, ale patrząc na poprzednie lata, z roku na rok jest lepiej. Po wyścigu w Austrii wraz z częścią drużyny jeszcze tego samego dnia dotarliśmy do Chorwacji, gdzie czekają nas kolejne starty.

PUCHAR MAZOWSZA, WESOŁA

Marysia Ambrożkiewicz – kategoria Juniorka Młodsza – 1 Miejsce

Moim pierwszym startem w tym sezonie był wyścig w cyklu Puchar Mazowsza MTB XC, który odbył się w Wesołej. Dobrze mi znana trasa „u Jeziora”, to bardzo techniczna runda z dużą ilością zakrętów. Mocny start pozwolił mi na jazdę na pierwszej — drugiej pozycji, a na trzeciej rundzie zaatakowałam i wygrałam wyścig. To pierwszy start w nowej kategorii juniorka młodsza. Kolejny start już w najbliższy weekend podczas drugiej rundy Pucharu Mazowsza.