Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Pierwszy mój kontakt z marką CatEye był gdzieś w połowie lat ’90 kiedy to kupiłem sobie tylne oświetlenie tej firmy. Już wtedy wiedziałem, że to jest solidnej jakości produkt, który po sezonie nie poleci do kosza. Jeszcze kilka lat temu gdzieś w swoich szpargałach miałem to światło. Jedyny problem był taki, że gdzieś posiałem mocowanie. W każdym razie, CatEye, japońska marka z tradycjami ma się dobrze i co roku wprowadza do swojej oferty kolejne nowości!
W tym sezonie do portfolio marki CayEye dołącza linia ViZ dostępna w trzech wariantach 150, 300 i 450, a wartości te jak łatwo się domyślić odnoszą się do liczby lumenów. Poniżej zestawienie porównujące główne parametry tych trzech wersji oświetlenia.
ViZ150 ViZ300 ViZ450 Liczb diod 3 diody LED X3 3 diody LED X3 5 diody LED X5 Tryby stały / migający / w grupie / dzienny stały / migający / w grupie / dzienny stały / migający / w grupie / dzienny Czas pracy (godz) 5 / 70 / 11 / 15 5 / 45 / 8 / 10 5 / 65 / 10 / 14 Liczba lumenów 20 / 15 / 50 / 150 30 / 30 / 100 / 300 40 / 40 / 130 / 450 Ładowarka micro-USB micro-USB micro-USB Czas ładowania 3 godz 3 godz 3.5 godz Wymiary 62.5 x 21 x 32.5 mm 75.5 x 25 x 34 mm 75.5 x 25 x 34 mm Waga 27 gram 45 gram 45 gram
To co na pewno trzeba podkreślić, a na co sam zwracam uwagę przy zakupie oświetlenia, to tryb Daytime Hyperflash sprawiający, że nawet w dużym słońcu w ciągu dnia zostaniemy odpowiednio wcześniej dostrzeżeni przez kierowcę. Co ważne niezależnie od modelu, czas pracy na w pełni naładowanej baterii to aż 15 godzin. Druga rzecz na którą zwracam uwagę, to wskaźnik słabej baterii, który aktywuje się w momencie wyłączenia oświetlenia i sygnalizuje nam czy powinniśmy już kierować się do ładowarki czy nie.
Wszystkie trzy modele mają kilka wspólnych cech:
- soczewka OptiCube zapewniające odpowiednie rozproszenie światła widoczne w zakresie nawet 300 stopni
- Tryb Battery Auto Save – w przypadku słabej baterii automatyczne przełączenie w tryb pulsujący
- Snap System pozwalający na montaż światła zarówno w poziomie, jak i w pionie
Modele CatEye Viz można kupić m.in. na stronie internetowej dystrybutora – velo.pl
W tym sezonie poszerzona została także oferta oświetlenia przedniego czyli linii CatEye AMPP, która aktualnie liczy sześć różnych wersji, które oferują szeroki wachlarz mocy, od 100 do 1100 lumenów, co powinno zadowolić każdego użytkownika, w zależności od potrzeb.
Tu także porównanie charakterystyki wszystkich sześciu lamp:
AMPP100 AMPP200 AMPP400 AMPP500 AMPP800 AMPP1100 Liczb diod LED X1 LED X1 LED X1 LED X1 LED X1 LED X2 Tryby stały / migający stały mocny / stały słaby / migający stały mocny / stały słaby / dzienny / migający stały mocny / stały słaby / dzienny / migający stały mocny / stały średni / stały słaby / dzienny / migający stały mocny / stały średni / stały słaby / dzienny / migający Czas pracy (godz) 3.5 / 35 1.5 / 13 / 30 2 / 4 / 6 / 60 1.5 / 3 / 5 / 50 1.5 / 2 / 4 / 5 / 30 1.5 / 2 / 4.5 / 6.5 / 50 Liczba lumenów 100 / 100 200 / 40 / 200 400 / 200 / 400 / 200 500 / 250 / 500 / 250 800 / 400 / 200 / 800 / 200 1100 / 800 / 400 / 1100 / 200 Bateria 800mAh 800mAh 2200 mAh 2200 mAh 2500mAh 2500mAh Czas ładowania 2.5 godz 2.5 godz 4-8 godz 4-8 godz 3-7 godz 3-5 godz Wymiary 86 x 35 x 33 mm 86 x 35 x 33 mm 100 x 34 x 37 mm 100 x 34 x 37 mm 102 x 33 x 32 mm 105 x 48 x 34 mm Waga 62 gram 62 gram 117 gram 117 gram 136 gram 200 gram
Podobnie jak w przypadku linii ViZ, także wszystkie lampy AMPP korzystają z soczewki OptiCube oraz posiadają wskaźnik słabej baterii. Przy stanie baterii około 20% przełączają się w trym oszczędny. Dodatkowo w modelach serii 800 i 1100 jest dodatkowy trzykolorowy wskaźnik pokazujący poziomy naładowania baterii – powyżej 50%, 50-30% oraz poniżej 30%. Opcjonalnie każdą z lamp można zamontować zarówno na kasku, jak i na widelcu. Także dla większej trwałości modele 800 i 1100 zamknięte są w lekkiej, aluminiowej obudowie.
Modele CatEye AMPP oraz zestawy AMPP i ViZ można kupić m.in. na stronie internetowej dystrybutora – velo.pl
COMMENTS