Bądź widoczny i bezpieczny z CatEye – nowe oświetlenie ViZ i AMPP

HomeSprzęt

Bądź widoczny i bezpieczny z CatEye – nowe oświetlenie ViZ i AMPP

Pierwszy mój kontakt z marką CatEye był gdzieś w połowie lat ’90 kiedy to kupiłem sobie tylne oświetlenie tej firmy. Już wtedy wiedziałem, że to jest solidnej jakości produkt, który po sezonie nie poleci do kosza. Jeszcze kilka lat temu gdzieś w swoich szpargałach miałem to światło. Jedyny problem był taki, że gdzieś posiałem mocowanie. W każdym razie, CatEye, japońska marka z tradycjami ma się dobrze i co roku wprowadza do swojej oferty kolejne nowości!


W tym sezonie do portfolio marki CayEye dołącza linia ViZ dostępna w trzech wariantach 150, 300 i 450, a wartości te jak łatwo się domyślić odnoszą się do liczby lumenów. Poniżej zestawienie porównujące główne parametry tych trzech wersji oświetlenia.

ViZ150ViZ300ViZ450
Liczb diod3 diody LED X33 diody LED X35 diody LED X5
Trybystały / migający / w grupie / dziennystały / migający / w grupie / dziennystały / migający / w grupie / dzienny
Czas pracy (godz)5 / 70 / 11 / 155 / 45 / 8 / 105 / 65 / 10 / 14
Liczba lumenów20 / 15 / 50 / 15030 / 30 / 100 / 30040 / 40 / 130 / 450
Ładowarkamicro-USBmicro-USBmicro-USB
Czas ładowania3 godz3 godz3.5 godz
Wymiary62.5 x 21 x 32.5 mm75.5 x 25 x 34 mm75.5 x 25 x 34 mm
Waga27 gram45 gram45 gram

To co na pewno trzeba podkreślić, a na co sam zwracam uwagę przy zakupie oświetlenia, to tryb Daytime Hyperflash sprawiający, że nawet w dużym słońcu w ciągu dnia zostaniemy odpowiednio wcześniej dostrzeżeni przez kierowcę. Co ważne niezależnie od modelu, czas pracy na w pełni naładowanej baterii to aż 15 godzin. Druga rzecz na którą zwracam uwagę, to wskaźnik słabej baterii, który aktywuje się w momencie wyłączenia oświetlenia i sygnalizuje nam czy powinniśmy już kierować się do ładowarki czy nie.

Wszystkie trzy modele mają kilka wspólnych cech:

  • soczewka OptiCube zapewniające odpowiednie rozproszenie światła widoczne w zakresie nawet 300 stopni
  • Tryb Battery Auto Save – w przypadku słabej baterii automatyczne przełączenie w tryb pulsujący
  • Snap System pozwalający na montaż światła zarówno w poziomie, jak i w pionie

Modele CatEye Viz można kupić m.in. na stronie internetowej dystrybutora – velo.pl

W tym sezonie poszerzona została także oferta oświetlenia przedniego czyli linii CatEye AMPP, która aktualnie liczy sześć różnych wersji, które oferują szeroki wachlarz mocy, od 100 do 1100 lumenów, co powinno zadowolić każdego użytkownika, w zależności od potrzeb.

Tu także porównanie charakterystyki wszystkich sześciu lamp:

AMPP100AMPP200AMPP400AMPP500AMPP800AMPP1100
Liczb diodLED X1LED X1LED X1LED X1LED X1LED X2
Trybystały / migającystały mocny / stały słaby / migającystały mocny / stały słaby / dzienny / migającystały mocny / stały słaby / dzienny / migającystały mocny / stały średni / stały słaby / dzienny / migającystały mocny / stały średni / stały słaby / dzienny / migający
Czas pracy (godz)3.5 / 351.5 / 13 / 302 / 4 / 6 / 601.5 / 3 / 5 / 501.5 / 2 / 4 / 5 / 301.5 / 2 / 4.5 / 6.5 / 50
Liczba lumenów100 / 100200 / 40 / 200400 / 200 / 400 / 200500 / 250 / 500 / 250800 / 400 / 200 / 800 / 2001100 / 800 / 400 / 1100 / 200
Bateria800mAh800mAh2200 mAh2200 mAh2500mAh2500mAh
Czas ładowania2.5 godz2.5 godz4-8 godz4-8 godz3-7 godz3-5 godz
Wymiary86 x 35 x 33 mm86 x 35 x 33 mm100 x 34 x 37 mm100 x 34 x 37 mm102 x 33 x 32 mm105 x 48 x 34 mm
Waga62 gram62 gram117 gram117 gram136 gram200 gram

Podobnie jak w przypadku linii ViZ, także wszystkie lampy AMPP korzystają z soczewki OptiCube oraz posiadają wskaźnik słabej baterii. Przy stanie baterii około 20% przełączają się w trym oszczędny. Dodatkowo w modelach serii 800 i 1100 jest dodatkowy trzykolorowy wskaźnik pokazujący poziomy naładowania baterii – powyżej 50%, 50-30% oraz poniżej 30%. Opcjonalnie każdą z lamp można zamontować zarówno na kasku, jak i na widelcu. Także dla większej trwałości modele 800 i 1100 zamknięte są w lekkiej, aluminiowej obudowie.

Modele CatEye AMPP oraz zestawy AMPP i ViZ można kupić m.in. na stronie internetowej dystrybutora – velo.pl

COMMENTS

DISQUS: 0