Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Siodełka San Marco nierozłącznie kojarzą się ze sportem. Włoska firma produkuje swoje rowerowe siedziska od 1935 roku, więc zdążyła na stałe wpisać się w świat kolarstwa, zarówno tego zawodowego jak i w powszechnych amatorskich zastosowaniach.
Włosi jak na estetów przystało przykładają dużą wagę do designu swoich produktów, ale czynnik jakościowy jest tu równie istotny. Wiele osób, które miało do czynienia z produktami San Marco potwierdza, że potrafią przetrwać w niemal nienaruszonym stanie przez wiele lat. Jednocześnie warto nadmienić, że siodełko to produkt, który cechuje się chyba największą lojalnością klientów spośród wszystkich części w rowerze. Każdy kto ambitnie podchodzi do jazdy na rowerze ma świadomość jak ważny jest to element, a jego nieudany dobór potrafi zniechęcić do jazdy nawet na najdroższym rowerze.
Oczywiście kluczem do udanej jazdy na rowerze jest komfort i mądry dobór siodełka do anatomii ciała. W dzisiejszych czasach z pomocą przychodzi naturalnie możliwość profesjonalnego bike fittingu, gdzie osoby przeszkolone w tym kierunku potrafią dobrać idealny model siodełka do budowy ciała kolarza. Jednocześnie wiele osób wiele pozostaje wiernymi udanym dla siebie modelom siodełek i często darzy producenta dużym zaufaniem, nawet w stosunku do nowych wersji.
Model Aspide to jeden z kluczowych produktów w portfolio San Marco modyfikowanym na przestrzeni wielu lat. Aspide ewoluuje kolejną dekadę, a wiele osób z pewnością posiada wciąż w swoich rowerach modele tego siodełka, które mogą mieć już 15, a nawet więcej lat, a wciąż doskonale się sprawdzają. Dlatego San Marco przykłada szczególną wagę do rozwoju sportowych wersji, a takim niewątpliwie jest Aspide, które ma dziś mnóstwo odmian i wersji.
Warto przyjrzeć się bliżej linii Aspide Short, która występuje aż w 8 wersjach i stworzona została z myślą o jak najlepszych rozwiązaniach anatomicznych. Widać to od razu po bardzo dużym otworze w siodełku, czyli budowie Open Fit, która przede wszystkim ma odciążać nacisk na krocze. Ten element dla wielu osób jest kluczowy w wyborze siodełka, bo często uciski w tej części powodują największy dyskomfort, zarówno u kobiet jak i mężczyzn.
Seria Aspide Short przygotowana została w liniach: Carbon FX, Racing, Dynamic oraz Sport. Oczywiście nietrudno się domyślić, że chodzi o materiały, z których zostały wykonane, wagę i w efekcie końcowym cenę. Każde siodełko Aspide Short w wersji wąskiej (narrow) oraz szerokiej (wide). Cechą wspólną dla modelu Aspide Short niezależnie od serii jest długość, a w zasadzie fakt, że jest ono krótsze od znanych dotychczas modeli Aspide aż o 28 mm.
San Marco Aspide Carbon FX
Nazwa już wskazuje, że materiałem, który posłużył do budowy jest tutaj włókno węglowe. Karbonowy jest więc stelaż (Carbon Fiber Reinforced), a także pręty (Carbon Waist – DNA). Oprócz dużego otworu w środku siodełka, komfort poprawia także piankowa warstwa, która wykończona jest oddychającą powłoką o wysokiej odporności na ścieranie. Całość cechuje się także niewielkim stopniem odkształcania pod naciskiem. W efekcie siodełko powinno zachować swoje właściwości i wygląd przez kilka lat.
Węzeł szyn siodełka został wykonany w kształcie litery X, co nazwane zostało przez producenta Dynamic Node Action. Jak twierdzi San Marco, konstrukcja jest dzięki temu jeszcze lżejsza i sztywniejsza, nie powodując skręcania bocznego pod obciążeniem. Jednocześnie konstrukcja szyn została zaprojektowana tak aby zakres regulacji przód-tył był jak największy.
Szyny: Carbon Waist – DNA
Korpus : Carbon Fiber Reinforced z otworem 9,8x7mm
Wypełnienie: Biofoam
Pokrycie : Microfeel
Wymiary : 250 x 139 mm (Narrow), 250 x 155 mm (Wide)
Waga : 150 g (Narrow), 155 g (Wide)
Cena katalogowa: 849 zł
San Marco Aspide Racing
Wersja Racing cechuje się również znakomitymi parametrami, ale przez zastosowanie szyn stalowych jest nieco cięższa, ale co za tym idzie także korzystniejsza cenowo. Korpus również został wykonany z karbonu, podobnie jak w wersji Carbon FX. Jedyna różnica tkwi w samym stelażu. Jest to stal z dużą domieszką krzemu połączonego z cząsteczkami tytanu i węgla. Całość tworzy wytrzymałą konstrukcję odporną na duże przeciążenia i odporność na naprężenia zmęczeniowe.
Szyny: STEALTH XSLITE
Korpus : Carbon Fiber Reinforced z otworem 9,8x7mm
Wypełnienie: Biofoam
Pokrycie : Microfeel
Wymiary : 250 x 139 mm (Narrow), 250 x 155 mm (Wide)
Waga : 185 g (Narrow), 190 g (Wide)
Cena katalogowa: 729 zł
San Marco Aspide Dynamic
O wiele więcej różnic w zastosowanych materiałach znajdziemy w wersji Dynamic. Jest ona oczywiście cięższa od dwóch najwyższych wyścigowych serii, ale wciąż zachowuje bardzo dobre parametry wagowe i wytrzymałościowe. Jednocześnie znacznie niższa cena powoduje, że wersja Dynamic może cieszyć się zainteresowaniem bardzo dużej grupy odbiorców z aspiracjami do sportowej jazdy. Prezentuje też chyba najlepszy stosunek ceny do jakości.
Korpus siodełka wykonany został z wysokiej jakości włókna szklanego. Polimer ten wykazuje dobre parametry fizyczne, czyli jest bardzo sztywny i wytrzymały. Wszelkiego rodzaju obciążenia występujące podczas jazdy nie powinny wpływać tu na odczucie komfortu. Oczywiście materiał tego rodzaju nie jest tak odporny na zmęczenie jak karbon, ale spokojnie powinien posłużyć kilka sezonów ambitnym amatorom.
Pręty w serii Dynamic wykonane zostały z magnezu, co jest standardem w tym segmencie cenowym. Wypełnienie to materiał o nazwie Pullfoam. Jak podaje producent jest to pianka o niskiej gęstości ze strukturą o zmiennej grubości, która potrafi układać się do ruchów miednicy podczas pedałowania, a co za tym idzie zapewnić optymalny komfort nawet na długich odcinkach.
Szyny: Manganese
Korpus : Glass Fiber Reinforced z otworem 9,8x7mm
Wypełnienie: Pullfoam
Pokrycie : Silkfeel/Plus
Wymiary : 250 x 139 mm (Narrow), 250 x 155 mm (Wide)
Waga : 215 g (Narrow), 220 g (Wide)
Cena katalogowa: 359 zł
San Marco Aspide Sport
Podstawowa wersja Aspide Short o nazwie Sport została zaprojektowana jako produkt zoptymalizowany kosztowo, ale posiadający wszystkie cechy droższych modeli. Oczywiście zastosowano tu nieco tańsze i cięższe materiały, ale to nadal produkt konkurencyjny i stosunkowo lekki. Nie ma też przeciwskazań żeby używać podstawowego wariantu w zastosowaniach sportowych. Korpus siodełka podobnie jak w linii Dynamic wykonany został z włókna szklanego, a szyny są stalowe.
Szyny: Steel
Korpus : Glass Fiber Reinforced z otworem 9,8x7mm
Wypełnienie: Pullfoam
Pokrycie : Silkfeel/Plus
Wymiary : 250 x 139 mm (Narrow), 250 x 155 mm (Wide)
Waga : 265 g (Narrow), 270 g (Wide)
Cena katalogowa: 229 zł
Więcej informacji o siodełkach San Marco oraz ich pełną ofertę znajdziecie na stronie dystrybutora velo.pl/marki/san-marco
COMMENTS