XPLR – odkryj nowości od SRAM, RockShox i Zipp

HomeSprzęt

XPLR – odkryj nowości od SRAM, RockShox i Zipp

SRAM, RockShox i Zipp prezentują jedną spójną kolekcję produktów pod nazwą XPLR (EXPLORE) obejmującą dedykowany napęd (kasetę, przerzutkę oraz korbę), dropper, amortyzator, koła i opony. Każdy z elementów może działać osobno, ale co ważne też świetnie ze sobą współpracują i komponując sprawiając że gravelowanie daje jeszcze więcej radości z jazdy.


SRAM XPLR

Punktem wyjścia kolekcji SRAM XPLR jest specjalnie zaprojektowany jednorzędowy napęd oparty o kasetę 10-44T, który ma spełniać większość potrzeb osób wybierających rowery gravel, niezależnie od trudności terenu w jakim jeżdżą. Dopasowanie konfiguracji będzie możliwe szerokiemu wachlarzowi korb z koronką w zakresie 38-40-42-44-46T.

Kaseta SRAM XPLR 10-44T

Zakres kasety to 440% zapewnia odpowiednie przejście między poszczególnymi przełożeniami dające komfort jazdy niezależnie od nachylenia. Ponadto konstrukcja każdej zębatki w kasecie jest zoptymalizowana pod kątem pracy z elektroniczną przerzutką zapewniając szybką, płynną i precyzyjną pracę.

Charakterystyka:

  • wersje XG-1271 i XG-1251
  • zakres 440%
  • dedykowana do tylnych przerzutek 1x z serri XPLR
  • współpracuje z łańcuchami Flattop
  • kompatybilna z wolnobiegiem XDR

Tylna przerzutka SRAM XPLR eTap AXS

Tylna przerzutka dostępna w wersjach SRAM RED, Force oraz Rival dedykowana do kasety SRAM 10-44T XPLR zapewniająca bezawaryjną pracę i wysoki komfort użytkowania, wyposażona w bezprzewodową, elektroniczną techonologię eTap. Współpracuje także z kasetami 10-36T. Większe kółeczka przerzutki X-Sync mają zapewnić lepszą pracę i większą wytrzymałość. Konfiguracja przerzutki odbywa się za pomocą SRAM AXS App. Ponadto przerzutka jest kompatybilna z obecnymi już na rynku bateriami eTap.

Nowe korby Direct Mount

SRAM jako pierwszy kilka lat temu zaprezentował napęd jednorzędowy, a nowe korby SRAM RED i Force 1 to najnowsza odsłona tej innowacji dzięki opcji Direct Mount, która obniża wagę względem tradycyjnego pająka. Ponadto laserowe wykończenie zębów koronki zapewnia jej dłuższą żywotność.

Wszystkie korby mają opcję pomiaru mocy, a korby Force 1 oferowane są także w wersji Wide, zostawiając więcej przestrzeni na szersze koła.

RockShox – amortyzator i dropper

Nie jest nowością montowanie w rowerach gravelowych czy to amortyzatora czy droppera, ale na rynku jest naprawdę niewiele dedykowanych rozwiązań. Do tego trzeba dodać fakt, że jest coraz więcej bike parków oferujących trasy flow na których można gravelem naprawdę dobrze się bawić.

Rudy XPLR

Specjalnie zaprojektowany z myślą o rowerach gravelowych – lekkie i dobrze komponujące się z rowerem 30mm golenie. Cała konstrukcja w dwóch opcjach skoku – 30 albo 40 mm. Sercem amortyzatora są damper Charger Race Day oraz sprężyna Solo Air dopasowany do specyfiki graveli, oferujący pełną blokadą oraz szeroki wachlarz kompresji. Amortyzator umożliwia montaż zarówno krótkiego jak i pełnego błotnika. No i najważniejsze – maksymalnie można włożyć oponę 700×50.

Reverb AXS XPLR

Nie tylko dropper, ale także, a może przede wszystkim, amortyzowana sztyca. Wszystko za sprawą technologii ActiveRide, której celem jest kompensacja nawet najmniejszych drgań z podłoża a co za tym idzie poprawienie komfortu jazdy. Coś o tym wiedzą wszyscy, którzy na pozornie idealnych szutrowych drogach musieli mierzyć się z tzw. “tarką”.

Najważniejsze cechy:

  • średnica 27.2 mm;
  • skok 50 lub 75 mm;
  • jarzemko kompatybilne z okrągłymi (7mm) oraz owalnymi (7×9 i 7×10 mm) prętami;
  • długość sztycy 350 lub 400 mm;
  • technologia AXS;
  • bezprzewodowa manetka w techonologii AXS (do kupienia osobno);
  • wodo i pyłoszczelna konstrukcja (IP69K);
  • bateria SRAM AXS i ładowarka w zestawie;

Zipp XPLR – koła i opony

Koła Zipp 101 XPLR to pierwsze historii firmy zestaw dedykowany stricte do graveli. Charakteryzuje się przede wszystkim większą wytrzymałością w wymagającym terenie z jednoczesną kompensacją drgań, co przekłada się na większy komfort jazdy, tym bardziej jeśli dołożyć tego bezdętkowy system i szerokie opony na niskim ciśnieniu.

Charakterystyka:

  • piasty ZR1,
  • techonologia MOTO Technology – obręcze z pojedynczą ścianą,
  • opcjonalnie możliwość zastosowania technologii TyreWiz do bieżącej kontroli ciśnienia w kołach,
  • wersje 700c i 650b, z wewnętrzną szerokością 27 mm
  • waga: 700c: 1,665g / 650b: 1590g
  • dożywotnia gwarancja

Opony Zipp G40 XPLR

Co interesuje grevlowca jeśli chodzi o oponę? Szerokość! Nowość od Zipp to 40mm szerokości, która ma być najbardziej wszechstronną i uniwersalną opcją.

Charakterystyka:

  • waga: 480g
  • technologia Tubeless Ready
  • ETRTO: 40-622 (700x40c)
  • jasne boki

COMMENTS

DISQUS: 0