Terra Trail – Continental podbija szutry.

HomeSprzęt

Terra Trail – Continental podbija szutry.

Barbara Borowiecka (Cannibal Team) – Puchar Świata CX, Heusden-Zolder
Michał Topór – Puchar Polski CX Kurów
♛ Marek Konwa (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team) – Mistrzostwa Polski CX, Sławno
Bogdan Czarnota (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team) – Bryksy Cross, Gościęcin
Marek Konwa (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team) – Toi Toi Cup, Slany UCI C1

Dyskusję na temat tego czy gravel jest tylko chwilową modą mamy już za sobą. Ten segment rowerów zadomowił się na dobre na rynku, mamy dedykowane takim rowerom zawody, a dla wielu rowerzystów to pierwszy wybór przy zakupie nowego sprzętu.

Tym samym producenci akcesoriów i części do tego typu rowerów rozwijają swoje oferty z sezonu na sezon. Continental znany z bardzo dobrych opon MTB i szosowych, także w segmencie gravel ma się czym pochwalić. Ostatnio mieliśmy okazję sprawdzić opony Continental Terra Trail ProTection.

Jeśli myślę o oponie do gravela to wyobrażam sobie taką, która będzie dość szeroka, w oponach MTB Continental w moich oczach zawsze miał trochę szerszy “balon” dlatego też nie zdziwiłem się, że podobnie jest w Terra Trail. Dzięki temu można po zalaniu opona mlekiem jeździć na niskim ciśnieniu, a opona zyskuje znacznie większą powierzchnie styku z podłożem, co ma wpływ na poprawę przyczepności i kontroli. To co najważniejsze dla mnie, to delikatne zrekompensowanie braku amortyzacji, szeroka opona z niskim ciśnieniem to zawsze plus kilka punktów komfortu.

W oponach MTB dzięki nazewnictwu dość łatwo rozpoznać przeznaczenie danych modeli opon Continentala: Race King, Speed King, Cross King, Trail King, Mountain King, Mud King. W gravelach póki co mamy wybór trochę węższy – Terra Speed i Terra Trail. Jak łatwo się domyśleć jedna opona jest przeznaczona na równiejsze powierzchni i troszkę szybsza. Sprawdzana przez nas Terra Trail sprawdza się nie tylko na szutrze, ale także w nierównym terenie.

Latem przy sporym upale sporo dróg z twardych robi się bardziej piachowymi, w lasach korzenie trochę bardziej wystają z ziemi, toteż charakter tej opony można było sprawdzić w wielu aspektach. Udało też się ją zabrać na nadwiślańskie łąki pełne wybijających z rytmu dołków, nierówności i dziur. Zapewne spodziewacie się już werdyktu i tak, szersza opona zdecydowanie ułatwia robotę w takich warunkach. W porównaniu z oponami węższymi wraz z upływem kolejnych minut i kilometrów Terra Trail wypada coraz lepiej. Głównie za taką oponę dziękują dłonie i łokcie, które na niższym ciśnieniu i z większym balonem mają zdecydowanie większy komfort.

Mieszanka Black Chili, wysoka wartość oplotu i warstwa ochronna ProTection, to wszystko powoduje, że Terra Trail nie tylko sprawdzi się na długich szutrowych autostradach, ale także w terenie bardziej wymagającym. Jestem niemal przekonany, że spokojnie można na niej pobawić się na górskich przygotowanych trasach. Rzecz jasna tutaj należy pamiętać, że nie bez znaczenia będą tu umiejętności użytkownika tych opon. Dla wprawionego rowerzysty będzie to opona do gravelowych zadań specjalnych.

Parametry opony:

  • Rozmiar – 700 x 40C
  • ETRTO – 40-622
  • Technologia – ProTection
  • Mieszanka – Black Chili Compound
  • TPI – 180
  • Waga – 445g
  • Ciśnienie – 44-73 psi

COMMENTS

DISQUS: 0