Wyniki ankiety rowerowej 2019 [sprzęt]

HomeSport

Wyniki ankiety rowerowej 2019 [sprzęt]

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ankieta rowerowa, którą robimy nieprzerwanie od 2014 roku czyli sześciu lat to jedyne tego rodzaju badanie społeczności rowerowej oraz trendów na rynku – zarówno sprzętu, jak i zawodów. Co roku rozszerzana o coraz to nowe obszary zatacza też automatycznie coraz szersze kręgi. Jesienią 2019 roku ankieta została wypełniona dokładnie 4 422 razy.

Poniżej omówienie drugiej części, dotyczącej sprzętu, a dokładniej tego na jakich rowerach jeździmy, jak są skonfigurowane i jakie rowery chcielibyśmy kupić…

  • zacznijmy od tego, że niezależnie od tego jaki rower kupujecie, to niezmiennie najważniejszym kryterium jest cena (73,9%), ale nie mniej ważna jest konfiguracja (67,8%) co świadczy o rosnącej świadomości. Dopiero na trzecim w kolejności kryterium jest marka roweru;
  • skupiając się już na samym rowerze najważniejszym parametrem na decydującym o wyborze tego, a nie innego roweru jest geometria ramy (61,8%). Na kolejnych miejscach takie parametry jak waga (44,8%), konfiguracja napędu czyli przerzutki (43,8%) oraz materiał z jakiego zrobiona jest rama (42%);
  • w 2019 roku wśród ankietowanych najpopularniejszą marką rowerów górskich był Trek (9,8%), na drugim miejscu Kross (7,7%), a na trzecim Scott (6,7%). Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy w historii ankiety wskoczył Cannondale z udziałem (2,2%);
  • także wśród rowerów szosowych marka Trek była najczęściej wskazywana (6,1%). Na podium jeszcze Giant (4,5%) oraz Specialized (3,8%);
  • jeśli chodzi przełajówki to niezmiennie najpopularniejszą marką jest Accent, którą wskazało 1,4% ankietowanych. Dalej Trek (1,2%) oraz ex aequo Giant i Merida (0,9%);
  • w ankiecie pada po raz pierwszy pytanie o markę posiadanego roweru gravelowego. Z jednej strony aż 88% osób zaznaczyło, że takowego nie posiada, ale z drugiej strony udział graveli rdr to podwojenie udziałów z 5 do 10%. Rynek jest bardzo rozdrobiony, ale na najważniejszych graczy wyrastają takie marki jak Trek, Specialized, Giant, Marin, Rondo oraz Accent.
  • trochę danych szczegółowych na temat rowerów górskich – postępuje dominacja koła 29″, która rdr wzrosła o 6% do poziomu 66%. Tyle samo w sumie straciły koła 26″ i 27.5″.
  • bez zmian jeśli chodzi o podział wśród użytkowników rowerów górskich w temacie korzystania z dętki (58,6%) i uszczelniacza (41%). Tym najpopularniejszym od kilku lat jest Trezado z udziałem (19,8%);
  • w kwestii konfiguracji napędu w rowerze górskim postępuje dominacja tych jednorzędowych, a na pozycję lidera wychodzi 1×12 (21,1%), głównie kosztem straty udziałów przez opcje 2×11 (12,7%), 2×10 (14,2%) oraz 1×11 (16,3%);
  • napęd w rowerze szosowym to trochę inna bajka, ale też widać rosnące zainteresowanie najnowszymi rozwiązaniami czyli 2×11 (47,5%), a pojawia się także 2×12 (1,0%). Wyraźnie, bo ponad 10% traci konfiguracja 2×10 (27,8%);
  • w przełajówkach również wyraźnie widać trend jednorzędowej konfiguracji 1×11 (21,4%) która w porównaniu do 2019 zyskała 5%. Niewielki przyrost odnotował napęd 2×11 (19,7%). Z kolei 2×10 (19,8%);
  • na koniec najważniejsze czyli definicja o ilości rowerów odnosząca się do zasady „n+1″ ;) 48,4% ankietowany posiada rower szosowy, a z rowerów górskich najpopularniejszym jest hardtail 29″ (40,5%). W ramach rowerów górskich zauważalny jest przyrost fulli na kole 29”. Największy przyrost notują rowery gravelowe, których ilość rdr się podwoiła.
  • a jaki rower chcielibyście sobie do kolekcji kupić? Nie dziwi, że największe zainteresowanie jest fullem (22%), ale już na drugim miejscu jest gravel (16%) (skok o jedno oczko rdr). Na trzecim szosa (16%). Do 6% wzrosło zainteresowanie e-bike.

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0