Wyniki ankiety rowerowej 2019 [sprzęt]

Wyniki ankiety rowerowej 2019 [sprzęt]

Wyniki ankiety 2017 [sprzęt]
Wyniki ankiety rowerowej 2018 [sprzęt]
Wyniki ankiety rowerowej 2019 [sport]
Podsumowanie Twojego sezonu kolarskiego 2016
Wyniki ankiety 2017 [media / blogi / demografia]

Ankieta rowerowa, którą robimy nieprzerwanie od 2014 roku czyli sześciu lat to jedyne tego rodzaju badanie społeczności rowerowej oraz trendów na rynku – zarówno sprzętu, jak i zawodów. Co roku rozszerzana o coraz to nowe obszary zatacza też automatycznie coraz szersze kręgi. Jesienią 2019 roku ankieta została wypełniona dokładnie 4 422 razy.

Poniżej omówienie drugiej części, dotyczącej sprzętu, a dokładniej tego na jakich rowerach jeździmy, jak są skonfigurowane i jakie rowery chcielibyśmy kupić…

  • zacznijmy od tego, że niezależnie od tego jaki rower kupujecie, to niezmiennie najważniejszym kryterium jest cena (73,9%), ale nie mniej ważna jest konfiguracja (67,8%) co świadczy o rosnącej świadomości. Dopiero na trzecim w kolejności kryterium jest marka roweru;
  • skupiając się już na samym rowerze najważniejszym parametrem na decydującym o wyborze tego, a nie innego roweru jest geometria ramy (61,8%). Na kolejnych miejscach takie parametry jak waga (44,8%), konfiguracja napędu czyli przerzutki (43,8%) oraz materiał z jakiego zrobiona jest rama (42%);
  • w 2019 roku wśród ankietowanych najpopularniejszą marką rowerów górskich był Trek (9,8%), na drugim miejscu Kross (7,7%), a na trzecim Scott (6,7%). Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy w historii ankiety wskoczył Cannondale z udziałem (2,2%);
  • także wśród rowerów szosowych marka Trek była najczęściej wskazywana (6,1%). Na podium jeszcze Giant (4,5%) oraz Specialized (3,8%);
  • jeśli chodzi przełajówki to niezmiennie najpopularniejszą marką jest Accent, którą wskazało 1,4% ankietowanych. Dalej Trek (1,2%) oraz ex aequo Giant i Merida (0,9%);
  • w ankiecie pada po raz pierwszy pytanie o markę posiadanego roweru gravelowego. Z jednej strony aż 88% osób zaznaczyło, że takowego nie posiada, ale z drugiej strony udział graveli rdr to podwojenie udziałów z 5 do 10%. Rynek jest bardzo rozdrobiony, ale na najważniejszych graczy wyrastają takie marki jak Trek, Specialized, Giant, Marin, Rondo oraz Accent.
  • trochę danych szczegółowych na temat rowerów górskich – postępuje dominacja koła 29″, która rdr wzrosła o 6% do poziomu 66%. Tyle samo w sumie straciły koła 26″ i 27.5″.
  • bez zmian jeśli chodzi o podział wśród użytkowników rowerów górskich w temacie korzystania z dętki (58,6%) i uszczelniacza (41%). Tym najpopularniejszym od kilku lat jest Trezado z udziałem (19,8%);
  • w kwestii konfiguracji napędu w rowerze górskim postępuje dominacja tych jednorzędowych, a na pozycję lidera wychodzi 1×12 (21,1%), głównie kosztem straty udziałów przez opcje 2×11 (12,7%), 2×10 (14,2%) oraz 1×11 (16,3%);
  • napęd w rowerze szosowym to trochę inna bajka, ale też widać rosnące zainteresowanie najnowszymi rozwiązaniami czyli 2×11 (47,5%), a pojawia się także 2×12 (1,0%). Wyraźnie, bo ponad 10% traci konfiguracja 2×10 (27,8%);
  • w przełajówkach również wyraźnie widać trend jednorzędowej konfiguracji 1×11 (21,4%) która w porównaniu do 2019 zyskała 5%. Niewielki przyrost odnotował napęd 2×11 (19,7%). Z kolei 2×10 (19,8%);
  • na koniec najważniejsze czyli definicja o ilości rowerów odnosząca się do zasady “n+1″ ;) 48,4% ankietowany posiada rower szosowy, a z rowerów górskich najpopularniejszym jest hardtail 29″ (40,5%). W ramach rowerów górskich zauważalny jest przyrost fulli na kole 29”. Największy przyrost notują rowery gravelowe, których ilość rdr się podwoiła.
  • a jaki rower chcielibyście sobie do kolekcji kupić? Nie dziwi, że największe zainteresowanie jest fullem (22%), ale już na drugim miejscu jest gravel (16%) (skok o jedno oczko rdr). Na trzecim szosa (16%). Do 6% wzrosło zainteresowanie e-bike.

COMMENTS

DISQUS: 0