„Czerwony pociąg” JBG-2 CryoSpace przesiada się na rowery Giant

HomeSprzęt

„Czerwony pociąg” JBG-2 CryoSpace przesiada się na rowery Giant

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Kilka dni temu na fanpage JBG-2 Team pojawiło się zdjęcie busa drużyny wypełnionymi kartonami z logo Giant. Jak nic to zwiastun przesiadki. Drużyna w 2017 roku jeździła na rowerach BMC, w ubiegłym na Trek’ach. Teraz czas na Giant’a.

Zamiast spekulować najlepiej zapytać u źródła, dlatego skontaktowałem się z Adrianem Brzózką i mogę Wam napisać, że na wspominanym zdjęciu w kartonach było w sumie 29 rowerów i to nie są wszystkie maszyny, którymi dysponować ośmioosobowa drużyna.

Poniżej możecie przeczytać komentarz Adriana i to co było kluczowe w podejmowaniu decyzji.

Wybierając rowery dla drużyny kieruję się kilkoma kryteriami i to finansowe jest ostatnim w hierarchii, choć oczywiście wiele osób nam zarzucało, że to było jedyna rzecz, która miała wpływ na wybór dostawcy rowerów. Oczywiście ten aspekt ma istotne znaczenie, ale nie rozstrzygamy „przetargu” na zasadzie kto da więcej rowerów. Bywało, że po testach roweru nie przechodziliśmy do dalszych rozmów.

Dla mnie, jak i pozostałych członków ekipy, przede wszystkim najważniejsza jest konstrukcja ramy,zarówno zawieszonej jak i hardtaila. Wyposażenie jako takie ma mniejsze znaczenie, bo i tak zawsze wprowadzamy modyfikacje. Zwracam głównie uwagę na geometrię, sztywność, wytrzymałość, w dalszej kolejności wagę. W przypadku fulla oczywiście kluczowy jest układ zawieszenia – Maestro oferowany przez Gianta to sprawdzony system, wielozawias wbrew trendowi jednozwiasu, który zyskuje na wadze, ale bez oszukiwania się – traci znacznie na pracy zawieszenia. Przed podjęciem decyzji testujemy rowery – jazda w terenie poddaje weryfikacji marketingowy przekaz. Na Giantach miałem okazję jeździć w lutym w Hiszpanii. Tak samo było przed podjęciem decyzji o współpracy z poprzednimi producentami.

Nie mniej istotny jest dla nas dystrybutor z którym współpracujemy, a dokładniej jego zależność od centrali, możliwości wsparcia technicznego w zakresie marketingu. Wspólna wizja strategii marketingowej na rozwój i promocję produktów oraz grupy. Przy rosnącym popycie i optymalizacji produkcji równie ważna jest realna dostępność sprzętu oraz szybkość reakcji serwisowej.

W naszej flocie znajdą się cztery modele rowerów Giant:

  • Anthem Advanced PRO(cały carbon) w malowaniu 1 oraz 0.
  • XTC Advanced w malowaniu 1
  • TCR Advanced SL oraz Pro
  • Propel Advanced Pro

Jeśli chodzi o bezpośrednią współpracę z Giant Polska liczymy na dłuższą, wieloletnią współpracę. Zarówno zawodnikom, jak i obsłudze technicznej teamu nie uśmiecha się co roku wymieniać sprzęt. Niestety takie są często realia polskiego rynku rowerowego i każdy kto kiedyś działał w tym temacie ma tego świadomość. Wspólna wizja promocji i rozwoju produktów marki Giant oraz Teamu JBG-2 CryoSpace pozwala przypuszczać, że współpraca będzie trwać również po zakończeniu 2019 roku.

Jako zajawkę na zdjęciu możecie zobaczyć Giant XTC przerobionym na 27+, okutym w Schwalbe Rocket Ron 27,5x 3.0. Na takich maszynach część ekipy JBG-2 CryoSpace wystartuje w połowie stycznia w Szwajcarii na etapówce UCI S1 Snow Bike Festival.


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0