Accent EVO – wyścigowe komponenty wagi lekkiej

Accent EVO – wyścigowe komponenty wagi lekkiej

Rower górski za 3000 złotych [2017]
Przybij piątkę zimie z Accentem
Rękawiczki Accent Effect

W Niemczech w najlepsze trwają targi Eurobike, co chwilę słyszymy o nowościach i nowatorskich rozwiązaniach. Jedną z nowości udało nam się podejrzeć jeszcze przed targami – prezentujemy nową linię bardzo lekkich komponentów od polskiej marki Accent.

Wśród swoich nowości Accent pokazał nowe carbonowe obręcze, piasty, dwie sztyce, kierownicę, stery i siodło. Przyjrzyjmy im się po kolei.

Piasty wykonano z aluminium 7075 T6. Przygotowane są pod standard mocowania tarczy na 6 śrub. Zastosowano w nich 3 zapadki, oraz uszczelnienie łożysk. Całość jest anodyzowana i co najważniejsze bardzo lekka.

Carbonowe obręcze no bo do ultra lekkich piast, przydadzą się równie lekkie obręcze. Obręcze są asymetryczny i przystosowane oczywiście do systemu bezdętkowego. Szerokość zewnętrzna wynosi 32 mm, wewnętrzna 26 mm, a wysokość 22 mm. Dostępne będą w wersji na 32 otwory. Według katalogu mają ważyć 395 g, nasza waga wskazała odrobinę mniej. Na pokazanych wyżej piastach, tych obręczach oraz na szprychach sapim D-light będą zbudowane koła o katalogowej wadze 1420 g. (z obręczami 28H) Będzie także dostępny model kół Gain złożony też na carbonowych obręczach z wagą 1520 g (obręcze 32h)

Sztyce – W ofercie znajdziemy dwie nowe sztyce, EVO i EVO Offset. Sama nazwa wskazuje czym będą się różnic. Jedna jest zupełnie prosta, druga ma lekkie odchylenie. Prosta będzie występować w średnicach 27,7 / 30,9 / 31,6 mm i w długości 400 mm. Wersja odchylona o 25 mm będzie miała długość 350 mm i średnicę 27,2 mm lub 31,6 mm.

Kierownica – dostępna będzie także lekka kierownica. Szerokość 720 mm będzie sprzyjała dobrej kontroli nad rowerem. Średnica mocowania to 31,8 mm, kierownica będzie lekko podgięta w tył (backsweep) o 5 stopni.

Stery – aby dopełnić serię lekkich komponentów Accent przygotował także trzy wersje sterów. HSI – EVO, HSI – EVO Tapered i Hi EVO Tapered. Wszystkie oparte o maszynowe łożyska.

Siodło – jego niestety nie udało nam się sfotografować, ale mamy jego najważniejsze dane: długość 275 mm, szerokość 130 mm i waga 150 g.

Najważniejsza wiadomość:

Z użyciem wymienionych komponentów w przyszłorocznej ofercie będą poskładane nowe Peak’i z najwyższym modelem na carbonowych kołach. Czekamy niecierpliwie na premiery tych komponentów i by poznać ceny.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0