Canyon zaprezentował nowego LUXa

Canyon zaprezentował nowego LUXa

Najtańszy karbonowy full do cross country [2018]
CANYON na sezon 2015 [nowości]
Przełajówki – przegląd rynku [2017/18]

Producent zapewnia, że nie mamy do czynienia z odświeżeniem starego modelu, a z rowerem stworzonym zupełnie od nowa.

Już od pierwszej edycji Pucharu Świata w RPA można było zauważyć, że Pauline Ferrand – Prevot i Mathieu Vand Der Poel, jeżdżą na prototypach Canyona. Podobnie było na tegorocznej edycji wyścigu Absa Cape Epic, gdzie duet Lakata / Hynek na tych rowerach wygrali jeden z etapów. Większość od razu zauważyła, że chodzi o nową odsłonę modelu Lux i od tamtej pory czekaliśmy na premierę, dziś się doczekaliśmy.

Canyon nie pozostawia złudzeń – Lux to model wyścigowy, wyposażony w topowe komponenty. Widać na pierwszy rzut oka, że w rowerze jest sporo zmian, jak choćby główna, czyli zmiana ustawienia dampera. To co na mnie zrobiło spore wrażenie, to deklaracja, że rama waży poniżej 2kg z damperem.

Nowa rama nie ma możliwości zamocowania przedniej przerzutki, a to oznacza że jest kompatybilna tylko z napędami 1x. Producent z racji tego rozwiązania zdecydował się na umieszczenie wbudowanej prowadnicy do łańcucha. W nowej ramie mają się spokojnie mieścić dwa bidony 0,8l.

Najważniejsza rzecz to jednak podzielenie modelu na dwie platformy. SL to wersja przeze mnie roboczo nazwana wersją do etapówek, tutaj mamy widelec ze skokiem 110 mm, natomiast wersja SLX, to wersja typowo XC Race. Tu wsadzono widelec o skoku 100 mm, a patrząc na konfigurację roweru można powiedzieć, że jest to sprzęt “World Cup ready”. Oznacza to, że bez żadnych modyfikacji jest to maszyna, która może stanąć na starcie Pucharu Świata. W rozmowie z przedstawicielem Canyona, uzyskałem informację, że od pojawienia się modelu Inflite SLX, rowery z tej serii będą właśnie przeznaczone na topowy poziom ścigania. I tak jak we wspomnianym Inflite mamy korbę 40z z kasetą 11-32, to kombinacja już dla zaprawionych zawodników. Podobnie jest w modelu LUX SLX: karbonowe koła Reynolds lub DT Swiss i gdzie nie spojrzymy na rower, tam pojawiają się komponenty z najwyższej półki.

Detale ramy LUX CF SLX:

Detale ramy LUX CF SL:

Nowy LUX to łącznie 6 modeli, każdy w dwóch wersjach kolorystycznych, a dodatkowo także możliwość kupna ramy z damperem. Cena roweru zaczyna się od 11 799 PLN.

Wszystkie modele i szczegóły o nowym rowerze można sprawdzić na stronie producenta.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0