Nowości od Cannondale – F-Si i Lefty Ocho

HomeINFORMACJE PRASOWESprzęt

Nowości od Cannondale – F-Si i Lefty Ocho

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Nieustannie dążymy do większej wydajności, szybkości i lepszych wyników. To właśnie robimy – my, ludzie. Ciśniemy, napieramy, dokręcamy śrubę. Wystarczy spojrzeć na dzisiejsze XC. Obsesyjne, niespotykane dotąd skupienie, dyscyplina i trening pokazują, że zawodnicy XC są gotowi na wszystko, by zdobyć przewagę.

A na coraz cięższych trasach, potrzebują tej przewagi bardziej, niż kiedykolwiek. Strome. Surowe. Pełne wyciskających pot podjazdów, szalonych rock-gardenów, hopek i dropów. Dlatego maniacy XC potrzebują roweru wspinającego się ze sprawnością rakiety ziemia-powietrze, ale zjeżdżającego z szatańską mocą i precyzją. Roweru, który zawiezie ich tak daleko, jak podyktuje to ich obsesja.

Kiedy w 2015 roku pojawił się pierwszy F-Si, zmienił zasady gry. Przesunął normy i granice. Przewrócił do góry nogami postrzeganie możliwości hardtaila XC. Cóż, niespodzianka… nowy F-Si jest jeszcze bardziej F-Si. Jest jeszcze lżejszy – ma najlżejszą ramę MTB, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy. Krótszy tylny trójkąt Ai™ daje lepszą trakcję i kopa na podjazdach. Dzięki łagodnemu kątowi główki ramy OutFront™, zachowasz kontrolę na najbardziej ryzykownych zjazdach. Precyzyjnie dostrojona sztywność ramy dba o komfort w siodle i na stojąco, ale przede wszystkim o bezpośrednie oddawanie mocy przy sprintach do odcięcia. Ulepszone wymiary reach i stack zapewniają optymalną, efektywną pozycję. A to wszystko oczywiście z nowym, zachwycającym amortyzatorem Lefty Ocho na czele. To zupełnie nowy poziom możliwości roweru XC, dostosowany do obsesyjnej fascynacji tą dyscypliną.

Całkowicie nowy Lefty Ocho dyktuje nowe warunki w świecie amortyzacji XC. Najpłynniejszy i najsztywniejszy ultra lekki widelec XC, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Wygładza teren, płynąc po skałach jak po maśle i zachowując pełną kontrolę niezależnie od narzuconego tempa – jego możliwości ogranicza tylko Twoja odwaga! Ekstremalnie długi offset widelca, w duecie z bardziej płaskim kątem główki ramy wynoszącym 69°, tworzą geometrię OutFront. Daje ona stabilność przy atakowaniu zjazdów, z zachowaniem zwinności roweru XC na podjazdach. Dzięki temu, F-Si bez zająknięcia przejedzie wszystko, na co się porwiesz.

Krótki tylny trójkąt potrafi zdziałać cuda dla trakcji i zwrotności roweru, ale zwykle ma to swoją cenę. Coś za coś. Ale nie z Ai, czyli naszym autorskim układem Asymmetric Integration. Odsunięcie tylnej piasty i napędu od osi roweru pozwala na skrócenie tyłu ORAZ nadal umożliwia założenie szerokich opon i jeśli chcesz, przedniej przerzutki. Dodatkowo tylne koło jest sztywniejsze i mocniejsze, dzięki bardziej symetrycznemu zaplotowi szprych. Sprytne, prawda?

Lefty zawsze był skierowany do tych, którzy uwierzyli. Tych, którzy potrafili wyjść poza ramy tego, co oczywiste i zwyczajne, i wejść do krainy osiągów leżącej tuż za granicami status quo. Ale bądźmy realistami. Zawsze wymagało to zrobienia kroku w nieznane, odłożenia na półkę powszechnych przekonań i uwierzenia, że istnieje lepsze rozwiązanie. Nagrodą za tę odwagę i otwartość były niezrównane wrażenia z jazdy. Lekkość, sztywność i precyzja zagrzewające do szybszej i ostrzejszej jazdy od pierwszego kilometra. Po 18 latach doskonalenia oryginału, nadszedł czas na nowe spojrzenie na nasz pionierski projekt. Na ponowne przesunięcie granic. I przy okazji zawrócenie w kilku głowach! Przedstawiamy całkowicie nowego Lefty Ocho, przełomowego siódmego spadkobiercę oryginalnego przewrotowca. Najbardziej zaawansowany, płynny i precyzyjny ultralekki widelec XC, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Stworzony dla Tych, którzy Uwierzyli.

Całkowicie nowy Lefty Ocho powstał dla zawodnika XC, który wierzy w wyniki. W niezwykłą płynność amortyzacji, która jest wynikiem minimalnego tarcia osiągalnego w konstrukcji widelców. W prędkość zmieniającą podjazdy we wspomnienie, która jest wynikiem jazdy na jednym z najlżejszych amortyzatorów na świecie. W precyzję wyboru linii przejazdu, która jest wynikiem najwyższej w klasie sztywności, zestrojonej pod całkowitą kontrolę. W poczucie pewności, które jest wynikiem jazdy na najbardziej zaawansowanym, przełomowym, przeczącym stereotypom i wygrywającym wyścigi widelcu, jaki kiedykolwiek stworzono. To są te wyniki, z których wynikają… cóż… prawdziwe wyniki.

Pierwszy na świecie jednopółkowy amortyzator XC z pojedynczą golenią redukuje masę w najbardziej oczywisty sposób. Dzięki jednej koronie i jednej goleni, cały materiał jest skupiony tam, gdzie wymaga tego sztywność i wytrzymałość. Efektem jest jeden z najlżejszych amortyzatorów na świecie – o 250 g lżejszy od poprzedniego Lefty. Niższa masa nieresorowana w porównaniu z tradycyjnymi widelcami przyspiesza reakcję na nierówności. Lżejsza jest też stożkowa rura sterowa, zapewniająca pełną kompatybilność ze standardami. Jedna korona jedynego króla.

Amortyzacja wiąże się z ruchem. Im płynniejszy ten ruch, tym lepiej wykonuje ona swoją pracę. Izoluje od uderzeń. Płynie przez skały jak po maśle. Utrzymuje rower na wybranej linii… a Ciebie na rowerze. Jeśli chodzi o płynność ugięcia, Ocho stanowi klasę sam w sobie. Ma mniej generujących tarcie elementów ślizgowych i uszczelek, niż jakikolwiek inny widelec. Nowy, bardziej czuły tłumik Chamber. A także kolejną ewolucję Delta Cage – rewolucyjnej konstrukcji Lefty‘ego, w której ugięcie opiera się na łożyskach igiełkowych. Wszystko to składa się na najbardziej płynną amortyzację na rynku. Bez tarcia, bez zacinania i bez zawahania, bez względu na to, jak mocno napierasz. Po prostu zawsze czysta i płynna praca zawieszenia, dla całkowitej kontroli.

Lefty Ocho jest najsztywniejszym z lekkich amortyzatorów XC, co niewątpliwie jest dobrą informacją. Ale wyróżnia go nie to, jak bardzo jest sztywny, ale w jaki sposób. Każdy kij ma dwa końce: zbyt niska sztywność powoduje, że rower prowadzi się jak talerz rozgotowanego makaronu. Ale sztywność zbyt wysoka, lub w niewłaściwych miejscach, to rower odbijający się od przeszkód, zamiast płynący po nich. Unikalna jednopółkowa konstrukcja oraz goleń o trójkątnym przekroju dają nam możliwość kształtowania sztywności w niespotykanym dotąd zakresie. Sztywność dla pewności, elastyczność dla płynności.


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0