Specialized Stumpjumer 2018 i prawdopodobnie najlepsze komercyjne kolarskie wideo

Specialized Stumpjumer 2018 i prawdopodobnie najlepsze komercyjne kolarskie wideo

Jolanda Neff druga, Maja Włoszczowska piąta na Pucharze Świata w Novym Mescie
[PR] Nowa innowacyjna Merida One-Twenty
Finałowa runda XC Gdańsk o Puchar Prezydenta dla Bogdziewicza
Rewelacyjne wyniki Hurom Sławno Kellys Team
Zapisy ruszyły. Szosowy Klasyk pojedzie Via Dolny Śląsk

Mało kto pewnie ma w głowie fakt, że historia Stumpjumpera od Specialized zaczęła się w 1981 roku, czyli blisko 40 lat temu. Mniej więcej w tym samym czasie, kiedy na świecie pojawiły się pierwsze rowery górskie, a wspomniany Stumpy był pierwszym na skalę masową produkowanym “góralem”. Na przestrzeni lat rower ewoluował z – tak zwanego dziś – hardtaila do fulla, czyli roweru z pełnym zawieszeniem.

Mając prawie 40 lat doświadczenia inżynierowie ze Specialized co kilka lat starają się poprawiać rower rower tak, by dawał jeszcze więcej frajdy ich użytkownikom. Nie inaczej jest z wersją 2018. Z drobną różnicą, że o wszystkich nowych cechach możemy się dowiedzieć z poniższego wideo. Trudno w sumie nazwać reklamą coś, co trwa prawie cztery minuty, ale dla mnie to jeden z najlepszych, jak nie najlepszy komercyjny materiał wideo o rowerach jaki kiedykolwiek widziałem. Oglądasz i po prostu się uśmiechasz. A potem chcesz iść na rower :)


INFORMACJA PRASOWA


Nowy Stumpjumper nie ma godnych siebie rywali na szlaku. Żaden inny rower nie daje wrażenia jazdy po szynach. Jest najwszechstronniejszym rowerem szlakowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy. No i najważniejsze na koniec – jest idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. Zrezygnowaliśmy z wielu – często zbędnych – patentów, by w zamian skupić się na rzeczywistych potrzebach i tym samym wyznaczyć nowy trend w segmencie trail. Ale co to dokładnie oznacza?

Nowa rama Sidearm

By zmniejszyć masę i usztywnić ramę nie wahaliśmy się sięgnąć po odważne rozwiązania – jednym z nich jest konstrukcja ramy zwana Sidearm. Design pozwala bezpośrednio połączyć z ramą wszystkie trzy punkty mocowania tylnego amortyzatora, co zwiększa jak sztywność, tak zdolność połykania dużych wybojów. Mówiąc inaczej – praca tylnego zawieszenia ma teraz minimalny wpływ na ugięcie ramy.

Nowy FSR

Po ponad dwóch dekadach cyzelowania technologii FSR zdecydowaliśmy się na kolejny przełom. Była to o tyle przyjemne zadanie, że FSR daje duże pole manewru i pozwala nie godzić się na żadne kompromisy. Mamy to szczęście, że posiadając własny zespół odpowiedzialny za zawieszenie (którym niepodzielnie włada Król amortyzacji, Mike McAndrews), możemy być w ciągłym kontakcie z projektantami ram. Dzięki ich współpracy właściwości jezdne nowego Stumpjumpera są w jeszcze większym stopniu zależne od samej ramy, a nie od zastosowanego amortyzatora. A co z tego wynika? Tylko i aż tyle, że Stumpjumper łagodnie połyka mniejsze nierówności, usztywnia się na większych i zapewnia wsparcie aż do samego końca skoku amortyzatora.

Regulacja RX Tune i jej damska wersja

Nasz zespół ds. zawieszenia dba o perfekcyjne spasowanie amortyzatora z konkretną ramą, by pracował w optymalnym zakresie i umożliwiał szeroki zakres regulacji. Aby to osiągnąć starannie dopasowujemy podkładki kompresji i odbicia oraz dobieramy objętość powietrza. Celem jest osiągnięcie wartości z środka skali, która umożliwia regulację w obie strony, zależnie od preferencji kolarza. Projektując damską wersję RX Tune uwzględniliśmy fakt, że kobiety są lżejsze – dlatego dostosowaliśmy kompresję i odbicie w ten sposób, że widelec i tylny amortyzator pracują dokładnie tak, jak w modelach męskich przy niższym ciśnieniu.

Flip Chip

Lubisz jeździć w zmiennym terenie? Flip Chip pozwala szybko i łatwo zmienić geometrię ramy i dopasować ją do swojego stylu jazdy. Dostępne są dwa ustawienia, High i Low, a różnica polega na opuszczeniu lub podniesieniu suportu o 6 mm oraz zmianie nachylenia główki ramy o pół stopnia.

COMMENTS

DISQUS: 0