Ruszają nowe testy Meridy, zapisz się już dziś!

HomeINFORMACJE PRASOWEZapowiedzi

Ruszają nowe testy Meridy, zapisz się już dziś!


Informacja prasowa


Nadchodzi nowy sezon testów Meridy, które rozpoczną się już 18 marca w Poznaniu. Mobilne Centrum Testowe odwiedzi wiele miejsc w całej Polsce, by każdy chętny mógł sprawdzić na trasie najlepsze modele jednej z czołowych marek rowerów świata. – Zainteresowanie naszymi testami jest bardzo duże, jeszcze większe niż w poprzednim premierowym sezonie. Między innymi z tego powodu postanowiliśmy uruchomić zapisy on-line, które pozwolą zarezerwować konkretny rower Merida w dogodnym terminie i miejscu – mówi Anna Bara, marketing manager Merida Polska. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny na www.rowerymerida.pl/testy.

 

Zarezerwowany model w wybranym dla siebie rozmiarze będzie gotowy do testów o wskazanej godzinie w określonym w formularzu miejscu. Podczas każdego z przystanków ciężarówki Meridy będą obowiązywały także godziny „open” dla osób, które nie zapisały się wcześniej na testy. W tych godzinach rowery będą wypożyczane zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”, jedynie zapisy on-line gwarantują dostępność konkretnego modelu w wybranym dla siebie rozmiarze. Na stronie internetowej akcji znajdują się szczegółowe informacje dotyczące modeli, które wypełniają w tym roku Mobilne Centrum Testowe. Nie zabraknie wśród nich nowości znanych z najważniejszych wyścigów świata, takich jak premierowych wersji Meridy Big.Nine i Big.Seven, Ninety-Six czy Scultury Disc, szosówki z hamulcami tarczowymi.

Sprawdź sprzęt Gunn-Rity

 

Miłośnicy MTB nie powinni przejść obojętnie obok dostępnych w Mobilnym Centrum Testowym nowych wersji Meridy Big.Nine i Big.Seven, które zbierają świetne recenzje testerów opiniotwórczych mediów rowerowych. Rowery łączy ten sam kształt ramy i wiele szczegółowych rozwiązań. Przeznaczona do testów Merida Big.Nine Team waży zaledwie ok. 8,5 kg, jednak premierową odsłonę hardtaila wyróżnia także wysoki komfort, duża sztywność, a nawet aerodynamika. – Wszystkie zmiany wprowadzone do nowego modelu odpowiadają trendowi widocznemu w cross country, by czuć się z rowerem jedną całością – mówi o nowym modelu Gunn-Rita Dahle Flesjaa, najbardziej utytułowana zawodniczka w historii MTB. Idealne zespolenie z rowerem, a także większe bezpieczeństwo i precyzję prowadzenia zapewnia nowoczesna geometria ramy. W porównaniu do swego poprzednika, nowy Big.Nine ma zauważalnie dłuższy zasięg, ostrzejszy kąt podsiodłowy, łagodniejszy kąt główki ramy i krótszy mostek. Zmianom geometrii towarzyszy wykorzystanie wielu innowacyjnych rozwiązań. Należą do nich m.in. 30,9-mm sztyca, nowy standard suportu BB92, nowy 148-mm standard piast (Boost) czy rury dolna i podsiodłowa zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. Zarówno w testowych modelach Big.Nine i Big.Seven Team, jak i Ninety-Six Team zastosowano nową grupę osprzętu SRAM XX1 Eagle, która wzbudza duże emocje w świecie kolarstwa górskiego. Najlepiej samemu wyrobić sobie opinię na jej temat, korzystając z testów Meridy.

Tarcze i elektryka na szosie

 

Szybką alternatywę dla hardtaili Meridy stanowi nowa wersja Meridy Ninety-Six, jednego z najbardziej utytułowanych ścigaczy z pełnym zawieszeniem w historii. – Wskrzeszenie legendy to coś wspaniałego – podkreśla Juergen Falke. Świetna kinematyka tego modelu odpowiada dominującemu w najważniejszych światowych wyścigach napędowi 1×11. W sezonie 2017 w Ninety-Six, podobnie jak w hardtailach Meridy, zastosowano nowy 148-mm standard piast (Boost), który zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. Mobilne Centrum Testowe pozwoli także zapoznać się z nową karbonową wersją znanego ścieżkowego modelu One-Twenty. Wszyscy, którzy zamiast jazdy w terenie wolą szybkie przemykanie na szosie, również znajdą w ciężarówce Meridy coś dla siebie. Zainteresowanie może wzbudzić Scultura Disc 5000, czyli wersja roweru, którego premiera odbyła się przed wyścigiem Paryż-Roubaix 2016 i zachwyciła już wiele najważniejszych kolarskich i rowerowych mediów świata. Hamulce tarczowe wciąż jednak budzą kontrowersje wśród szosowych tradycjonalistów. Testy mogą pomóc zweryfikować swoje stanowisko w tej sprawie.

– Myślę, że tarcze dają przewagę. Czas reakcji jest z nimi dużo krótszy, to istotne nie tylko podczas wyścigów, ale także w ruchu ulicznym. Gdy kontrolujesz swoje hamulce, kontrolujesz swój rower – mówi Marko Kump, który ścigał się na Sculturze Disc w Paryż-Roubaix. – Gdy tylko ludzie będą mieli okazję przejechać się na rowerze szosowym z hamulcami tarczowymi, trudno im będzie wrócić do szosówki z hamulcami szczękowymi – uważa Patrick Laprell z działu badawczo-rozwojowego Meridy. W ciężarówce znajdzie się także aerodynamiczna Merida Reacto 7000-E z elektrycznym osprzętem oraz model Speeder 4000, czyli karbonowy rower szosowy z prostą kierownicą. Wszystkie rowery Merida będą dostępne w wielu rozmiarach. – Najlepiej samemu sprawdzić, jak jeździ dany model. Po takich testach mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że dobry rower robi różnicę – powiedziała Marta Romanowska, jedna z uczestniczek ubiegłorocznych testów. Od marca można pójść w jej ślady i poczuć tę samą różnicę.

Już teraz warto sprawdzić lokalizacje testów i zarezerwować sprzęt dla siebie na www.rowerymerida.pl/testy.

COMMENTS

DISQUS: 0