KROSS stworzył nową ramę dla Kross Racing Team

KROSS stworzył nową ramę dla Kross Racing Team

Jolanda Neff Mistrzynią Europy, Maja Włoszczowska tuż za podium.
Kross Racing Team i Spur łączą siły na Absa Cape Epic
KROSS najbardziej godną polecenia marką sportową w Polsce
Karuzela transferowa rusza na dobre?
Maja Włoszczowska w TOP 5 na zakończenie Pucharu Świata w Andorze

Informacja prasowa


Prace nad konstrukcją roweru rozpoczęły się pod koniec września 2014 roku. Projektantom z zespołu Research&Development od początku zależało, żeby model był spójnym z designem marki i DNA KROSS. Jednak najważniejszym celem było stworzenie takiej ramy, która spełni oczekiwania zawodników KRT i da im przewagę nad konkurencją w drodze na podium. Od lat kolarze swoim doświadczeniem wspomagają zespół R&D, weryfikują w terenie ich projekty i są najlepszymi testerami nowego sprzętu.

kross nowa rama (6)

Geometria roweru nowego Levela B+ została dostosowana pod bardziej techniczne trasy Pucharu Świata. Skrócenie długości tylnego trójkąta pozwala na osiągnięcie lepszej zwrotności. Zgodnie z sugestiami zawodników KRT, złagodzono kąt główki, aby rower prowadził się pewniej na zjazdach. Jednocześnie skrócono samą główkę w celu obniżenia pozycji kolarza i zwiększenia docisku przedniego koła. Wyostrzony kąt podsiodłowy ma pomóc zawodnikom uzyskiwać wyższą kadencję.

kross nowa rama (1)

Konstrukcja jest niezwykle lekka, sama rama waży 970 g, a dzięki przemyślanemu ułożeniu włókien w newralgicznych miejscach i specyficznym kształtom, konstruktorom udało się zwiększyć jej sztywność o 15% w główce steru, o 6% w tylnym trójkącie i o 3% przy suporcie. Wprowadzone zmiany umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz zwiększają efektywność transferu mocy zawodnika, czyli osiągnięcia większych prędkości podczas wyścigu.

kross nowa rama (3)

Rower wyścigowy KRT oprócz nowej ramy zbudowany będzie na niezawodnych i bardzo lekkich podzespołach SRAM oraz karbonowych kołach DT SWISS. Za amortyzację odpowiadać będzie topowy widelec Rock Shox'a – SID. W wypadku roweru seryjnego dla klientów będzie to Rock Shox RS1. Kolejny rok KRT korzystać będzie z opon Schwalbe, które oprócz tego, że zapewniają bardzo dobrą trakcję, są przy tym najlżejsze i bardzo wytrzymałe. Do uzyskania bardzo niskiej masy całego roweru wykorzystano ultralekkie komponenty Tune'a, które testowano w ubiegłym roku.

kross nowa rama (4)

Na modelu z nową ramą zawodnicy KRT będą startować podczas najważniejszej imprezy sportowej tego roku w Brazylii, a także w kolejnym sezonie. Rower, na którym walczyć będą o najważniejsze laury, dostępny będzie dla każdego u dealerów Kross.

FOT: Piotr Staroń

kross nowa rama (2)

COMMENTS

DISQUS: 25