KROSS stworzył nową ramę dla Kross Racing Team

KROSS stworzył nową ramę dla Kross Racing Team

Absa Cape Epic – kapitalne zakończenie w wykonaniu ekipy Kross-Spur Racing
Włoszczowska i Neff na podium. Kross Racing Team najlepszą polską drużyną
Jolanda Neff wystartuje w Pucharze Świata w kolarstwie przełajowym
Paweł Kowalkowski (Kross Centrum Rowerowe Olsztyn) – Mazovia MTB, Kielce
Rozwiązanie konkursu Kross’a

Informacja prasowa


Prace nad konstrukcją roweru rozpoczęły się pod koniec września 2014 roku. Projektantom z zespołu Research&Development od początku zależało, żeby model był spójnym z designem marki i DNA KROSS. Jednak najważniejszym celem było stworzenie takiej ramy, która spełni oczekiwania zawodników KRT i da im przewagę nad konkurencją w drodze na podium. Od lat kolarze swoim doświadczeniem wspomagają zespół R&D, weryfikują w terenie ich projekty i są najlepszymi testerami nowego sprzętu.

kross nowa rama (6)

Geometria roweru nowego Levela B+ została dostosowana pod bardziej techniczne trasy Pucharu Świata. Skrócenie długości tylnego trójkąta pozwala na osiągnięcie lepszej zwrotności. Zgodnie z sugestiami zawodników KRT, złagodzono kąt główki, aby rower prowadził się pewniej na zjazdach. Jednocześnie skrócono samą główkę w celu obniżenia pozycji kolarza i zwiększenia docisku przedniego koła. Wyostrzony kąt podsiodłowy ma pomóc zawodnikom uzyskiwać wyższą kadencję.

kross nowa rama (1)

Konstrukcja jest niezwykle lekka, sama rama waży 970 g, a dzięki przemyślanemu ułożeniu włókien w newralgicznych miejscach i specyficznym kształtom, konstruktorom udało się zwiększyć jej sztywność o 15% w główce steru, o 6% w tylnym trójkącie i o 3% przy suporcie. Wprowadzone zmiany umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz zwiększają efektywność transferu mocy zawodnika, czyli osiągnięcia większych prędkości podczas wyścigu.

kross nowa rama (3)

Rower wyścigowy KRT oprócz nowej ramy zbudowany będzie na niezawodnych i bardzo lekkich podzespołach SRAM oraz karbonowych kołach DT SWISS. Za amortyzację odpowiadać będzie topowy widelec Rock Shox'a – SID. W wypadku roweru seryjnego dla klientów będzie to Rock Shox RS1. Kolejny rok KRT korzystać będzie z opon Schwalbe, które oprócz tego, że zapewniają bardzo dobrą trakcję, są przy tym najlżejsze i bardzo wytrzymałe. Do uzyskania bardzo niskiej masy całego roweru wykorzystano ultralekkie komponenty Tune'a, które testowano w ubiegłym roku.

kross nowa rama (4)

Na modelu z nową ramą zawodnicy KRT będą startować podczas najważniejszej imprezy sportowej tego roku w Brazylii, a także w kolejnym sezonie. Rower, na którym walczyć będą o najważniejsze laury, dostępny będzie dla każdego u dealerów Kross.

FOT: Piotr Staroń

kross nowa rama (2)

COMMENTS

WORDPRESS: 43
  • comment-avatar

    Linia górnej rury pachnie Mondrakerem… Nie lubię :-) Tzn. Mondrakera lubię, ale kopiowania już nie :-)

    • comment-avatar

      A który Mondraker ma taką górną rurę?

      • comment-avatar

        Wszystkie fulle, Podium do XC (tu garb jest najwydatniejszy) i Vantage – sciezkowy HT.

        • comment-avatar

          Pewnie cię boli bo wszystkie modele które wymieniłeś są sk******sko paskudne.

          • comment-avatar

            Wyobraź sobie, że nic mnie nie boli. A gust to sprawa indywidualna, mnie na ten przykład ramy Mondrakera podobają się bardzo. Ale pewnie i na to masz jakiś cięty komentarz?

          • comment-avatar

            Nie, nie mam. Musiałbym się powtórzyć.

  • comment-avatar
    Bajker 3 lata ago

    Zajefajny rowerek i bez dziadowskiego rs-1. W dzisiejszych czasach to już nie ma różnicy pomiędzy Krossem a np takimi trekami czy specami.

    • comment-avatar

      Buhaha sam to wymyśliłes . Jak można porównać Kross do treka czy speca

      • comment-avatar
        sceptyk 3 lata ago

        Jak można? Można, jak najbardziej. Trek czy spec najbardziej rewelacyjne to mają ceny. Za to jakość szczególnie wykonania i realizacja niektórych pomysłów sugerują ułomność umysłową ludzi którzy projektują te zabawki.

        • comment-avatar

          To może i dobry rower dla niedzielnych turystów ale nie dla kogoś kto ma zacięcie do kolarstwa

          • comment-avatar
            Valadmir 3 lata ago

            Kłaniam się do stóp gościowi porównującemu olimpijczyków do niedzielnych turystów… Nawet nie próbuję sobie wyobrazić na czym jeździsz i jakie wyniki uzyskujesz “miszczu”. Szacunek

          • comment-avatar

            Znam większe sławy światowego kolarstwa , Np Maja Włoszczowska też ma Kross ale nie ukrywa że ma, bo musi a do treningow używa ulubionego scale. Widzisz dla jednych są światowe marki z wielkimi tradycjami jak spec , campaniolo, pinarello ,scott , canondale. A inni zachwycają się krossem

          • comment-avatar
            karol 3 lata ago

            CAMPAGNOLO. Akurat ta firma produkuje jedynie osprzęt do rowerów szosowych. Z ramami nie ma nic wspólnego, tym bardziej MTB
            ps. Twój argument jest inwalidą… skoro tego nie wiesz

          • comment-avatar

            Ty tylko przykład firmy z tradycjami . Koniec tematu wolisz Kross twoja sprawa dla mnie to gowno i tyle, nie Dorasta do pięty canondale, spec czy scott

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            Z tradycjami ktore dziś są tylko hasłem podpiętym do przeszłości. Proponuję poużywać tego Campagnolo w najnowszych wersjach. Zobaczyć jak to działa i co dzieje się po krótszym lub dłuższym czasie użytkowania.

          • comment-avatar

            Ta droga idąc to na świecie nie ma żadnej dobrej marki bo zawsze może coś się popsuć. Tyle że pozostaje drobny szczegół podejście firmy do reklamacji jak je załatwia. Oczywiście że zdarzają się stopy kiedyś corratec wpuścił ramy superfly i a strzelały tam tylne trójkąty jeśli kolarz ważył więcej niż 60 kilo.

          • comment-avatar

            hola hola, mam cannona CAAD10 i po 2,1 tys wymieniłem suport a tylko treningi na szosie

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            Tylko w JAKI sposób te tradycje przekładają się na jakość? Zastanów się co piszesz albo podziel się dużą ilością pozytywnych doświadczeń, własnych, wtedy zabrzmisz wiarygodnie. Jak na razie to obrona trudnych do ogarnięcia świętości.

          • comment-avatar

            Co ty masz wspólnego z kolarstwem, widać że nic bo byś nie pisał takich glupot . Ośmieszasz się . Wyśle to na fb do swojej grupy jakie ludzie mają pojęcie o kolarstwie, rowerach i sprzęcie będzie śmiesznie

          • comment-avatar
          • comment-avatar

            Jakoś nie widać tych krossow u olimpijczyków a za to widzę speca

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            A oglądałeś zwłoki Cannondale, Treka czy Pinarello zaciorane w ultra krótkim czasie, bez upadków i wypadków, i totylko normalnym jeżdżeniem? Ja tak. Do tego spore ilości profesjonalnych zabawek zamęczonych przez półprofesjonalistów, którzy turlają się nimi na zwykłe treningi i startują w lokalnych wyścigach po przysłowiową pietruszkę. Iloma rowerami o których piszesz jeździłeś? Ile z nich używałeś dłużej? Sprzęt dla pro który ma “jakość” a nie jakość. I do długiej intensywnej wieloletniej jazdy nie nadaje się do polecenia komuś kto tego oczekuje od roweru. I to nie są tanie zabawki. Bronisz tego padła jakby to z Twojej osobistej fabryki te cuda wyjeżdżały a każde produkcyjne niedociągnięcie wyciągało kasę z Twojej kieszeni. To są tylko przedmioty. Niesamowicie drogie, przepłacane przez nakręconych nabywców, niedopracowane i o mizernym czasie życia.

        • comment-avatar

          Błagam co Ty piszesz , widać że nie kochasz kolarstwa

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            Nie błagaj. Proponuję co wyżej – wejdź do jakiegoś sklepu i warsztatu który serwisuje te rowery najlepiej te ze średniej i górnej półki Speca, Treka, Cannondale albo idź do kogoś kto sprzedaje tylko i wyłącznie drogie zabawki, powiedzmy za kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy. I niech to będzie ktoś kto takich rowerów sprzedaje powiedzmy 300-400 rocznie, żeby wiedział co mówi a nie pisał o doświadczeniu po sprzedazy czy serwisie paru rowerów. Co ma kulawa jakość wspólnego z niekochaniem kolarstwa? Właśnie dlatego że kocham kolarstwo i rowery nie lubię kaszany. Przez moje ręce przeszły tysiące rowerów Treka, serwisowane i składane a także praktycznie wszystkie marki jakie są na rynku i to nie w wersjach “po taniości”. Patrząc na to co projektanci inżynierowie wykonawcy i podwykonawcy robią zastanawiam się czy mają o tym pojęcie. Mogę wymienić dziesiątki przykładów bezsensownych rozwiązań czy kompletnej fuszerki produkcyjnej (nawet jeśli Trek czy Spec sam niczego już nie produkuje to i tak powinien dbać o to by podwykonawca nie psuł dobrego imienia marki i sprawdzać jakość tego co wychodzi z tajwańskich i chińskich fabryk). Miałeś stycznośc z reklamacjami czy poprawkami po fabryce? Zastanawiałeś się jak ogarnąć coś co teoretycznie powinno być przetestowane a pierwszy rzut oka wskazuje że pierwszym “testerem” jest składacz tego roweru i jego nabywca? Treka, Cannondale czy innych producentów ratuje dziś tylko jedno – dobra opieka gwarancyjna i pogwarancyjna nad wiernymi klientami.

          • comment-avatar

            Ciekawe w jakim serwisie / mieście pracujesz może się znamy że (z racji mojej pracy ) dużo jeżdżę po Polsce właśnie po serwisach

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            Rowerem jeżdżę od 20 lat. 120 tysięcy km w tym czasie. Nie mam pulsometru, gps, stravy ani endomondo. Jeżdżę rowerem. Od wielu lat sam grzebię przy moich dwóch kółkach, przy kółkach znajomych i klientów starając się wykonać każdą pracę najlepiej jak potrafię by ktoś był zadowolony z efektu tak jakby to były moje dwa kółka którymi chcę przyjemnie i bezpiecznie jechać. Taka jest moja definicja miłości. Może nie potrafię kochać.

          • comment-avatar

            Myślę że fajnie i że bardzo lubisz rower. Ja robię /bardziej robiłem około 13 tyś rocznie koledzy z drużyny koło 20 tyś rocznie . Profesjonaliści jeszcze więcej to co tobie zajęło 20 lat inni robią w około 5 lat . Do tego zupełnie inaczej wygląda turystyka od jazdy treningowej czy na zawodach.tak i też są różne marki i różne rowery i do jednego i drugiego .

  • comment-avatar
    Rumcajs 3 lata ago

    “Rower (…) dostępny będzie dla każdego u dealerów Kross” – Oooj, chyba nie dla każdego ;)

  • comment-avatar

    Kross to Kross nigdy nie będzie scott czy specem nie mówiąc o takich markach jak cipolini czy pinarello , trek canondale… Krossa to można porównać z kellys

    • comment-avatar
      sceptyk 3 lata ago

      Proponuję “posiedzieć” trochę przy produktach takich marek jak Pinarello, Cannon czy Trek, potem pisać o nigdy nie byciu :) Jeśli masz wstęp do sklepu albo warsztatu który sprzedaje/serwisuje dużo drogich rowerów tych marek to gorąco polecam zobaczyć jak realnie to wygląda. Mizernie.

      • comment-avatar

        A znasz prawdziwego kolarze takiego co kocha kolarstwo i jeździ na kross ?

        • comment-avatar
          sceptyk 3 lata ago

          Kto to jest “prawdziwy kolarz”? Czy nasi najlepsi zawodnicy xc są prawdziwymi kolarzami? Czy polska czołówka enduro to prawdziwi kolarze? Jedni i drudzy jeżdżą na Krossach. Znam osobiście wielu tych drugich, którzy spędzili na rowerach Krossa wiele czasu i przejechali masę epickich kilometrów.

          • comment-avatar

            Oczywiście może troszkę się zapedzilem z tą oceną Kross i zbyt surowo oceniłemem , nie mniej na pewno jest gorsza firma niż wcześniej wymienione. Może kiedyś ktoś pokroju amstronga będzie chciał jeździć na kross xd

          • comment-avatar
            Daniel Płatkowski 3 lata ago

            Niestety KROSS nie jest w stanie zapłacić takich pieniędzy co te znane marki ;-)

    • comment-avatar
      Kross 3 lata ago

      Ale ty glupi jestes

      • comment-avatar

        A Ty mądry wow . Samo pokuszenie się o porównanie tych wielkich firm kolarskich do Kross to jakaś pomylka. Jeśli choć trochę byś się znał lub choć trochę byś kochał kolarstwo nigdy byś gownianego Kross nie porównał.

        • comment-avatar
          Valadmir 3 lata ago

          Jaką przewagę mają Scott, Spec czy inne firmy nad Kross’em “znafco” poza tym, że markę znasz kilka latek dłużej? Każdy ma specjalistów, najwyższej klasy sprzęt do projektowania i testowania ram nie mówiąc już o dostępie do materiałów – każda z tych marek może opracować sprzęt najwyższej klasy. Jakieś konkretne powody dla których Kross nie może i jest dla Ciebie takim gównem? Tylko konkretnie proszę bo na dyskusje z “fanbojstwem” szkoda mi czasu.

          • comment-avatar

            na 5 ram Krossa 2 pękają

          • comment-avatar
            sceptyk 3 lata ago

            Na 10 ram Treka karbonowych rozwala się mufa suportowa w 8. To lepszą jakość oferuje Kross czy Trek z wieloletnim doświadczeniem w produkcji?

    • comment-avatar
      sceptyk 3 lata ago

      Dlaczego Kross ma być Specem albo Scottem? Przynajmniej jak odwalą kaszanę to nie biorą za nią tyle ile za kaszanę bierze Spec. :) Chyba że napiszesz że wielcy kaszany nie robią. Wtedy ja mogę wymienić sporo przykładów na to jaką faktycznie robią i jacy są z niej dumni :)

  • comment-avatar

    Ha ha ha. mówi cos Ci harfa

  • comment-avatar

    a swoją drogą czytam już kolejny artykuł o nowym Krosie a za diabła nie ma nic o geometrii (danych)

  • comment-avatar
    metadany 3 lata ago

    Nie możliwe, Kross w końcu zatrudnił prawdziwych projektantów…. albo kolejny raz kupił ramę od chińczyków :P
    Przynajmniej grafika mają kumatego. Poczekam na te zapowiadane stalówki pod 27,5″ ;)

  • DISQUS: 25