Bezkompromisowa Vittoria na szosę, przełaj i górala [2016]

Bezkompromisowa Vittoria na szosę, przełaj i górala [2016]

REKLAMA
Plan na weekend 37/2016
Arkadiusz Mirek (KCP Elzat Bieniasz Bike): “sezon przełajowy miał być tylko dobrym treningiem”
Katarzyna Solus – Miśkowicz (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team) – Puchar Polski, CX Katowice
Wyniki – 17-18 października 2015
Bartosz Pilis (Mexller Kolejarz Jura Częstochowa) – PP CX, Ptaki / CX klasa B, Ełk

Jeszcze kilkanaście lat temu marka Vittoria kojarzyła się tylko i wyłącznie z szosą. Firma produkująca opony szosowe oraz szytki od 1953. Zdecydowanie firma z tradycjami.

Na początku lat 90 na powoli rosnący rynek kolarstwa górskiego weszli z marką Geax, która została świetnie przyjęta. Niepewni tego czy w kolarstwie górskim może być miejsce dla Vittorii wprowadzili markę, która miała na przestrzeni kilkunastu lat stać się jedną z najbardziej rozpoznawalnych przez kolarzy górskich. Geax. Takie opony jak Barzo, Gato czy Saguaro od wielu lat są jednymi z częściej spotykanych w rowerach górskich.

Pozytywny odbiór marki Geax i wiele lat doświadczeń doprowadził do punktu, w którym właściciele firmy uznali, że opony i koła, które produkują dla kolarzy górskich są tak dobre, że zasługują na to by były także pod marką Vittoria. Doszedł tu także fakt, że coraz więcej pasjonatów kolarstwa nie koncentruje się już tylko na jednej odmianie, a płynnie, w zależności od pory roku czy okoliczności przeskakuje z szosy na przełaj czy górala. W tej sytuacji jedna marka dla wszystkich produktów jest dodatkową siłą i pozwala na jeszcze lepszą komunikację z klientem.

Graphene Plus

Co można wymyślić nowego w temacie opon? Kolejny bieżnik, kolejna mieszanka gum, splot itp. To wszystko było. A co by było gdyby opony wzmocnić włóknem węglowym? Nie, nie chodzi o karbon jako taki, a grafen, który z definicji (za wikipedią) jest  płaską strukturą złożona z atomów węgla połączonych w sześciokąty. Kształtem przypomina plaster miodu i ma jednoatomową grubość. Jest przedmiotem zainteresowania przemysłu ze względu na różne właściwości, w tym elektryczne i mechaniczne.

W laboratoriach Vittorii w oparciu o grafen stworzono materiał G+ i jako pierwsza na świecie wprowadziła opony z domieszką grafenu. W ofercie na 2016 już zarówno opony, jak i koła produkowane przez tego włoskiego producenta będą w wielu przypadkach miały w nazwie “G+”.

Co to daje?

W zasadzie można przekonać się samemu, bo opony są już w sprzedaży. Badania pokazały, że dodatek grefenu sprawia, że opona “inteligentnie” reaguje w zależności od sytuacji – warunków zewnętrznych i nawierzchni. W materiałach możemy przeczytać:

Gdy koła się toczą – guma jest twarda, tak aby stawiać jak najmniejsze opory. Gdy rower hamuje, przyspiesza bądź wchodzi w zakręt – opona staje się bardziej miękka zapewniając lepszą przyczepność. Testy opon Vittoria Corsa CX założonych na przód i tył roweru wykazały opory toczenia mniejsze o 12%. Na odcinku 50 km to 40 sekund zapasu czasowego. 

Do tego dochodzi zwiększenie wytrzymałości na przebicie opony. Dowód? Poniżej:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zphzwXRdqIw[/youtube]


Bezkompromisowa Vittoria

“No compromise” to hasło przewodnie kampanii wprowadzającej opony i koła produkowane z dodatkiem grafenu. A od lat mówią, że rower to dwa koła i napęd, więc w zasadzie nic nowego nie da się wymyślić ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SbVL57dke3o[/youtube]


Korzystając z okazji warto przypomnieć kilka bestsellerów Vittorii oraz wymienić nowości na 2016.


Karbonowe koła z dodatkiem G+

 Vittoria RACE 1

Obręcz Vittoria Race
  • Materiał: G+ Carbon
  • Obręcz (rozmiar/wysokość/ szerokość): 29/30mm/25mm, pod szytkę
  • Piasta: aluminium
  • Oś przedniej piasty: 15×100 mm Axle
  • Oś tylnej piasty: 12×142 mm Axle
  • Łożyska: maszynowe 2 (przód), 4 (tył)
  • Szprychy: Vittoria Aero Lite
  • Nyple: Aluminiowe
  • Ilość otworów w obręczy: 24/24
  • Waga: 1552 g (komplet)

Sugerowana cena: 4 999 PLN – link


 Vittoria QURANO 84 1

Obręcz Vittoria Qurano 84

Materiał: G+ Carbon

  • Obręcz (rozmiar/wysokość/ szerokość): 700C/84mm/23,5mm; pod szytkę
  • Piasta: aluminium 104/260 g., pod napęd 9,10,11 rzędów (Shimano), 11 rzędów (SRAM)
  • Oś przedniej piasty: QR 9×100 mm
  • Oś tylnej piasty: QR 10×135 mm
  • Łożyska: maszynowe 2 (przód), 4 (tył)
  • Szprychy: Vittoria Aero Lite
  • Nyple: Aluminiowe
  • Ilość otworów w obręczy: 16/21
  • Waga: 1573 g (komplet)

Sugerowana cena: 7 499 PLN – link


 Vittoria QURANO 60 1

Obręcz Qurao 60
  • Materiał: G+ Carbon
  • Obręcz (rozmiar/wysokość/ szerokość): 700C/60mm/23mm, pod szytkę
  • Piasta: aluminium 104/260 g., pod napęd 9,10,11 rzędów (Shimano), 11 rzędów (SRAM)
  • Oś przedniej piasty: QR 9×100 mm
  • Oś tylnej piasty: QR 10×135 mm
  • Łożyska: maszynowe 2 (przód), 4 (tył)
  • Szprychy: Vittoria Aero Lite
  • Nyple: Aluminiowe
  • Ilość otworów w obręczy: 16/21
  • Waga: 1409 g (komplet)

Sugerowana cena: 6 999 PLN – link


Opony z dodatkiem G+

Opona Vittoria Mezcal G+

Opona Mezcal G+
  • opona do Enduro i DH
  • Graphene G+
  • Vittoria 4 compounds – zwiększająca trwałość, przyczepność oraz ochronę antyprzebiciową
  • dostępne wersje: zwijana TNT
  • rozmiar 26×2.1, 27,5×2.1, 29×2.1, 27,5×2.25, 29×2.25
  • waga 560 gram (26×2.1 )

Sugerowana cena: 219 PLN – link


Opona Vittoria Morsa G+

Opona Morsa G+
  • opona All Mountain / Gravity
  • Graphene G+
  • Vittoria 4 compounds – zwiększająca trwałość, przyczepność oraz ochronę antyprzebiciową
  • dostępne wersje: TNT oraz rTNT
  • rozmiar 26×2.3, 27,5×2.3, 29×2.3, 26×2.5, 27,5×2.5
  • waga 835 gram (26×2.3)

Sugerowana cena: 219 PLN – link


Szytka rowerowa Vittoria Corsa Speed

Opona Corsa Speed
  • szytka przeznaczona na wszystkie warunki
  • Graphene G+
  • ochrona antyprzebiciowa PRB2
  • wykonana z mieszanki Kevlar® ISOgrip Compound
  • oplot z bawełniany 320 TPI
  • rozmiar 700x23C
  • waga 220 gram

Sugerowana cena: 499 PLN – link


Opona Vittoria Rubino Pro Speed

Opona Ruino Pro Speed
  • opona przeznaczona na wszystkie warunki
  • Graphene G+
  • wykonana z mieszanki 3Compound zwiększająca szybkość i przyczepność opony
  • oplot z nylonu 220 TPI
  • rozmiar 700x23C, 700x25C
  • waga 180 gram (700x23C), 190 gram (700x25C)

Sugerowana cena: 229 PLN – link


Nowości oraz bestsellery do MTB oraz przełaju

Opona Vittoria Cross XG Pro 1

Opona Cross XG Pro
  • opona przełajowa
  • zastosowanie na zmienne warunki pogodowe
  • oplot z nylonu 150 TPI
  • dostępne wersje: zwijana, zwijana TNT
  • rozmiar 700x31C, 700x33C
  • waga 340 gram (700x31C)

 

Sugerowana cena: 155 PLN – link


Opona Vittoria Gato

Opona Gato
  • opona na trudne warunki
  • agresywny bieżnik daje maksymalną przyczepność w zakrętach i kontrolę na luźnej nawierzchni
  • dostępne wersje: drutowa, zwijana TNT
  • rozmiar 26×1.9, 26×2.1, 26×2.3, 27,5×2.1, 29×1.9, 29×2.1, 29×2.3

Sugerowana cena: od 89,90 PLN – link


Opona Vittoria Saguaro

Opona Saguro
  • opona MTB na trudne warunki
  • Aramid 3D Compound
  • dostępne wersje: drutowa, zwijana, TNT oraz „Hand made” szytka
  • rozmiar 26×2.0, 26×2.2, 27,5×2.0, 27,5×2.2, 29×2.0, 29×2.2
  • waga 630 gram (26×2.0 – wersja szytka)

Sugerowana cena: od 89,90 PLN – link


Opona Vittoria Barzo

Opona Barzo
  • opona MTB z niskim oporem toczenia
  • niski blok bieżnika na środku opony, wyższe boczne krawędzie
  • układ bieżnika V,  duża łatwość czyszczenia z błota, brudu i zanieczyszczeń
  • bardzo skuteczne boczne trzymanie w zakrętach
  • każda powierzchnia klocka posiada rowek lub wgłębienie
  • dostępne wersje: drutowa, zwijana, TNT
  • rozmiar 26×2.1, 26×2.25, 27,5×2.1, 27,5×2.25, 29×2.1, 29×2.25
  • waga 525 gram (26×2.1 – wersja zwijana)

Sugerowana cena : od 89,90 PLN – link


Opona Vittoria Aka

Opona Aka
  • opona MTB na suche warunki
  • niskie opory toczenia
  • dostępne wersje: drutowa, zwijana, TNT
  • rozmiar 26×2.0, 26×2.2, 27,5×2.2, 29×2.0, 29×2.2
  • waga 550 gram (29×2.0 – wersja zwijana)

Sugerowana cena: od 89,90 PLN – link

COMMENTS

DISQUS: 0