Nowy Level hamowania i pożegnanie Avida

Nowy Level hamowania i pożegnanie Avida

Scott Spark RC 900 Nino Schurtera [bike check]
Raport z Cape Epic 2017 #8 – Etap 7
Napędowe kombinacje w cyclocrossie
Eagle i Reverb AXS – bezprzewodowe nowości od Sram
Hamowanie przyspiesza. Ewolucja układów hamulcowych w cyclocrossie.

Koncern sram od jakiegoś czasu stopniowo pozbywał się marki Avid zastępując ją hamulcami Sram. Ostateczny krok to wprowadzenie modelu Level. Najnowsze hamulce Srama wejdą na rynek już tej wiosny. Nowy model będzie występował w kilku wersjach:


SRAM LEVEL


sram level

Następca hamulca DB1, na pewno będzie często montowany w rowerach średniej klasy. Ma dość wysoką siłę hamowania, obejma nie jest dzielona, jego przeznaczenie to XC i rekreacja. Waga – 430 gram. Cena będzie wynosić 69 euro.


SRAM LEVEL T


sram level t

Hamulec przeznaczony do jazdy trailowej i XC. Hamulec ten jest odpowiednikiem haulca DB 3. Waży 410 gram i kosztować będzie 89 euro.


SRAM LEVEL TL


sram level tl

Można powiedzieć, że to biedniejszy odpowiednik z rozwiązaniami z najwyższych modeli. Klasą odpowiada DB 5. Dźwignia z mocowaniem matchmaker oraz taki sam korpus jak w ultimate. Hamulec jest przeznaczony do XC i trail, waży 370 gram i kosztować będzie 111 euro.


SRAM LEVEL TLM


sram level tlm

Tu wchodzimy już na najwyższe półki, to hamulec który ma zastąpić model X.O Wykonany z aluminium i stali nierdzewnej, poza tym identyczny z modelem Ultimate. Waga 365 gram, a cena przewidywana to 207 euro.

 


SRAM LEVEL ULTIMATE


sram level ultimate

W całej nowej serii nazwa najwyższego modelu to jedyny ukłon w stronę Avida i starych poczciwych Juicy Ultimate. Model Ultimate zastąpi hamulce XX. Znajdziemy tu karbonową klamkę, śruby z tytanu, obejmę matchmaker. Waga to 318 gram, a cena 324 euro.

Film prezentujący hamulce:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Tl0NwzbHU5c[/youtube]

 

COMMENTS

DISQUS: 0