Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Wraz z początkiem sezonu przyglądamy się kolekcjom różnych firmy i wybieramy naszym zdaniem ciekawe modele rowerów i sprzętu. Oczywiście skupiamy się na aspektach MTB, ale są także smaczki szosowo / gravelowe. Zatem bez zbędnych słów wstępu przechodzimy do konkretu. Specialized… co można powiedzieć o tej firmie czego jeszcze nie powiedziano? W sumie nic, więc może pomówmy o tym co jest oczywiste, może niektórym unikać. Oczywiście wiem, że „spec” ma swoich super fanów i super hejterów, ale umówmy się – rower specialized to dobry rower. Opony specialized to dobre opony, buty specialized to dobre buty, kaski specialized to dobre kaski, ciuchy specialized to dobre ciuchy, korba s-works? kierownica? sztyca? mostek? siodła? a swego czasu nawet okulary… ma ktoś jeszcze Miury? Nie wiem czy jest druga firma, która pod jedną marką produkuje niemal wszystko czego potrzebuje rowerzysta i to na naprawdę wysokim poziomie.
OBUWIE
Po pierwsze zwracamy uwagę na buty Recon Mixed Terrain, które swoimi właściwościami niczym nie ustępują topowym butom MTB, ale za to wyróżniają się klasycznym stylem. Gratka dla zwolenników retro i wszystkich tych, dla których moda na rowerze ma duże znaczenie. Kolejne buty to szosowy model S-works 6. Tu nie trzeba mówić zbyt wiele poza kilkoma słowami: minimalizm, aero i sztywność. Na koniec coś „cięższego” Modele do grawitacji doczekały się też zapięcia w systemie boa. Model 2FO Cliplite od standardowego 2FO różni się zdecydowanie niższą wagą.
KASKI i ODZIEŻ
W tym dziale skupiam się na rzeczach z półki „szlakowej” Szorty Atlas XC, z dodatkowymi spodenkami wewnętrznymi. Spodenki wewnętrzne są zaopatrzone w dużą ilość kieszeni, tak by zmieścić wszystkie niezbędne akcesoria. Kask Ambush – bardzo lekki kask do enduro, wystarczy się lepiej przyjrzeć profilowi by rozpoznać znajome linie z kasków S3. Ochraniacze ATLAS, są bardzo lekkie i wygodne, dzięki czemu mogą służyć na długich trasach, lub na treningu techniki XC.
ROWERY
SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR 29″
Stumpjumper na dużym kole dostępny jest od flagowego modelu S-WORKS aż do zwykłej wersji ALU. Nowy stumpjumper najeżony jest akcesoriami SWAT, schowek jest nawet w ramie! SJ na dużym kole to solidny górski „wycieczkowiec” Co ważne rower zaopatrzony jest w obręcze o szerokości 24 mm i opony o 2,3″. Dzięki temu można bardzo łatwo zachować płynną jazdę nawet w trudnym terenie.
SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR 650B
„Stumpy” na kole 650B, czyli w przypadku Specialized można powiedzieć, że na normalnym. Zbyt wielu różnic względem modeli na 29″ nie widać, rowery są nawet w podobnych kolorach. Oczywiście z racji rozmiaru koła charakterystyka jazdy jest troszkę inna.
SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR 6FATTIE
Na koniec „6fattie” czyli taki prawie grubasek. Obręcze o szerokości 30 mm i opona 3,0″ pozwolą jeździć nawet w najtrudniejszym terenie. Ten Stumpjumper bardzo zalotnym wzrokiem spogląda w kierunku tras enduro. W wersji S-Works to naprawdę kosmiczna maszyna, która doskonale wjeżdża i podjeżdża.
SPECIALIZED CAMBER
Camber to mój osobisty faworyt i ulubieniec, miałem ten rower w pierwszej wersji kiedy jeszcze był na koła 26″. Dziś określam go mianem uniwersalnego roweru do jazdy po górach. Nie jest „ażurowy” i sztywny jak Epic, więc pewnie nie powalczysz nim o top 20 na maratonie. Natomiast jeśli maratony w górach, lub etapówki są Twoim hobby to Camber zapewni Ci wrażenia na najwyższym poziomie, zachowując przy tym wysoki komfort jazdy. Moja skarbonka powoli zapełnia się by nabyć właśnie taką 29tke.
SPECIALIZED CRUX
Sezon na CX dobiega końca, ale warto wspomnieć o Crux’ie. Rower ten może być swobodnie używany na trasach pucharu świata, jak i na małych lokalnych wyścigach, albo do zwykłej swobodnej jazdy. Każdy z modeli Crux jest wyposażony w hamulce tarczowe
SPECIALIZED CRUX FRAMESET
Jeśli natomiast chciałbyś swojego przełaja złożyć po swojemu, to możesz to zrobić w oparciu o jedną z proponowanych ram. Rozpiętość od wersji alu, aż do S-Works
SPECIALIZED DEMO 8 I CARBON
Jeśli spoglądasz na wyżej przedstawione rowery i nadal szukasz jeszcze więcej MTB w MTB to na pewno Demo Cię zainteresuje ;) 200 mm skoku, koła 650B. Czołg na dwóch kołach, zbudowany to pokonywania największych dropów. Im trudniej, tym lepiej tak można określić przeznaczenie tej maszyny.
SPECIALIZED DIVERGE PRO
Diverge to Gravel. Jak zdefiniować ten rower? W przypadku speca to może być łatwiejsze niż się wydaje. Rower w koncepcji Tarmaca, ale powstały ze skrzyżowania Roubaix i Crux. Szerokie opony, tarczowe hamulce, wkładki zertz. Długie wypady po bezdrożach czekają na Ciebie :)
Nasze wrażenia z jazdy tym rowerem.
SPECIALIZED S-WORKS VENGE VIAS MODULE
Kupując ten frameset wykonujesz podobny krok, gdybyś kupił ramę i karoserię z bolidu F1. Aero i everything – tak sądzi wielu kolarzy i właśnie dlatego Specialized wykorzystał tunel aerodynamiczny do granic możliwości. Każdy topowy produkt szosowy był tam dokładnie badany. ViAS, to nie tylko rama, to też koła, buty, kaski, ubrania… wszystko to dzięki czemu można zyskać cenne ułamki sekund.
COMMENTS