Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Boom na kolarstwo przełajowe za oceanem z roku na rok zatacza coraz większe kręgi. Choć mekką cyklokrosu jest i pozostanie pewnie na zawsze Belgia, kolejne czempionaty globu rozgrywane są na starym kontynencie, to jednak właśnie w Stanach co roku jest coraz więcej zawodów, zawodników i co ważne – kibiców.
Jedną z ekip startujących za oceanem jest drużyna Cannondale CyclocrossWorld.com, w której barwach znajdziemy czterech utytułowanych zawodników.
Ryan Trebon – dwukrotny triumfator Mistrzostw USA w kolarstwie przełajowym w kategorii elita oraz dwukrotny triumfator US Grand Prix. O swoim ściganiu mówi – „nie jadę żeby wygrać. Jadę żeby poczuć moc i przy okazji wygrywam ;)”.
Stephen Hyde rok temu zajął w krajowych mistrzostwach szóste miejsce. W tym roku świeci w galaktyce Cannondale głównie dzięki temu, że podczas Derby City Cross zajął pierwsze miejsce, pokonując na trasie swojego rywala i jednocześnie mentora – Jeremy’ego Powers’a.
Curtis White to najmłodszy zawodnik w drużynie, ubiegłoroczny triumfator Mistrzostw Kontynentu w kategorii U23.
Katie Antonneau jest jedyną kobietą reprezentującą w tym sezonie barwy Cannondale, ale lista jej osiągnięć jest chyba najdłuższa. Czterokrotna Mistrzyni USA w kategorii U23. W tym sezonie 2 miejsce na Pucharze Świata w Valkenburgu oraz triumf w Trek CXC Cup.
Zawodnicy to jedno, sprzęt to drugie. W sezonie 2015/16 do ich dyspozycji są rowery Cannondale SuperX CX1 Team. Karbonowa rama oraz widelec wykonane w technologii BallisTec Hi-MOD. Karbonowe koła zbudowane w oparciu o komponenty (obręcz i piasta) Zipp i szprychy Sapim CX-Ray. Szytki to prototypowa linia Challenge Grifo Team Edition 33 mm.
Chyba nikt w przełajowym ściganiu nie zawraca sobie już zmienianiem przerzutek z przodu. Dlatego też z przodu „tylko” blat SRAM Force 42T. Z tyłu z kolei kaseta SRAM 11-28T, gdzie za zmianę przerzutek odpowiada SRAM Force 1 ze średnim wózkiem. Hamulce to hydrauliczne SRAM Force Hydro.
Pozostałe komponenty firmowane przez ZIPP:
- kierownica SL80
- owijka – Service Course CX Tape
- mostek Service Course SL 120 mm (+6 stopni)
- sztyca SL SPEED Carbon z 20 mm offsetem
Siodło to Fabric Scoop Shallow Elite.
A tak rower prezentuje się na zdjęciach:
COMMENTS