MTB Opoczno – podsumowanie sezonu 2015 [PR]

HomeINFORMACJE PRASOWE

Przejechaliśmy tysiące kilometrów po całej Polsce, rozwinęliśmy kilometry taśmy wyznaczając trasy, przerzuciliśmy tony kamieni i spędziliśmy wiele godzin w lesie szykując dla naszych zawodników to co najlepsze. Blisko dwadzieścia razy rozstawialiśmy nasze miasteczko, powiesiliśmy setki strzałek, przygotowaliśmy kilogramy makaronu i hektolitry napojów. Wydaliśmy setki numerów startowych, zbudowaliśmy niezliczone przeszkody i zagrabiliśmy niezły kawał lasu. Pracowaliśmy w mrozie i w śniegu jak przy okazji lutowego duathlonu w Mroczkowie Gościnnym, w deszczu i w zimnie jak w Bydgoszczy, i w upale, jak podczas sierpniowego, finałowego maratonu w Opocznie.

mtb opoczno 7

W tym roku oprócz tradycyjnych maratonów postawiliśmy przede wszystkim na najbardziej widowiskową i najciekawszą odmianę kolarstwa górskiego czyli XCO – wyścigi cross country. To właśnie wyścigi na rundach stanowią esencję kolarstwa górskiego i to właśnie w takich zawodach triumfy odnosi najsłynniejsza polska kolarka Maja Włoszczowska.

Kiedy w 2012 roku, przy ogromnym wsparciu śp. Marka Galińskiego, zorganizowaliśmy w Gielniowie jedną z edycji Pucharu Polski w kolarstwie górskim, wiedzieliśmy, że zrobimy co w naszej mocy, żeby spopularyzować XCO również wśród amatorów.

Krótkie, ale trudne technicznie, często sztucznie budowane, trasy – korzenie, podjazdy, kręte leśne ścieżki, kamienie, dropy, karkołomne zjazdy – to wszystko zlokalizowane na niewielkiej przestrzeni, dostępne dla kibiców, którzy podczas jednego wyścigu mogą obserwować wielokrotnie mijających ich zawodników, w zależności od kategorii wiekowej pokonujących daną trasę od kilku do kilkunastu razy. Z roku na rok przybywa zwolenników tej odmiany kolarstwa i coraz więcej amatorów chce się sprawdzić w czymś innym niż maratony MTB. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy w mijającym sezonie dwa cykle imprez XCO.

mtb opoczno 3

Pierwszy z nich Hurom MTB Series to seria sześciu imprez przeprowadzona przy współpracy z organizatorami z różnych części Polski. Dzięki temu nasi zawodnicy mieli szansę poznać nowe zakątki kraju, a lokalni zapaleńcy mogli pokazać swoje trasy gościom z całej Polski. Zaczęliśmy w marcu w Bydgoszczy (Kujawia XC, Byd-Bike), następnie MTB Opoczno zorganizowało pierwszą górską edycję w kwietniu w Świeradowie-Zdroju. W maju gospodarzem wyścigu w Pniewach było stowarzyszenie Odjechani.pl. Czerwiec to dwie górskie edycje, Duszniki zorganizowane przez GogolMTB oraz kolejna edycja przygotowana przez MTB Opoczno, tym razem w Bardo. Finał cyklu odbył się w lipcu na trasie przygotowanej specjalnie na tę imprezę w zabytkowym parku w Mroczkowie Gościnnym koło Opoczna. Podczas każdej edycji najlepsi zawodnicy i zawodniczki z kategorii Elita walczyli o nagrody finansowe, a w klasyfikacji generalnej całego cyklu zwycięzcy z tej kategorii nagrodzeni zostali karbonowymi rowerami marki Whistle.

Drugi przygotowany przez nas cykl wyścigów to Hurom XC Cup – Puchar Ziemi Łódzkiej. Siedem imprez zorganizowanych w, z pozoru płaskim, centrum Polski zaskoczyło głównie przyjezdnych spoza regionu, którzy chyba nie do końca spodziewali się jak ciekawe, pod względem kolarstwa górskiego, tereny mamy na ziemi łódzkiej.

mtb opoczno 6

Pierwsza edycja cyklu odbyła się na Górze Kamieńsk, gdzie startujący musieli zmierzyć się z podjazdem pod stok narciarski na najwyższym wzniesieniu centralnej Polski. Kolejne wyścigi odbyły się w Tomaszowie Mazowieckim na Górze Baśniowej, w lesie Łagiewnickim w Łodzi, w Zgierzu na Malince, w Rawie Mazowieckiej oraz w Brzezinach, gdzie zawodnicy mieli do pokonania m.in. znane z naszych wcześniejszych imprez kultowe podjazdy ‘Zośka’ i ‘Pijak’. Kwintesencją całego cyklu i XCO w najczystszej postaci był finał, który odbył się w Mroczkowie Dużym. Trasa finałowego wyścigu po raz pierwszy była areną zmagań sportowych. Przez lata była ona rundą treningową, na której przygotowywał się Marek Galiński – całkowicie naturalna, ale bardzo wymagająca technicznie i kondycyjnie, stanowiła godne zakończenie sezonu i wśród zawodników zebrała najlepsze możliwe recenzje.

W sezonie 2015 nie zapomnieliśmy również o tych, którzy wolą ścigać się na dłuższych dystansach. Cztery maratony jakie przygotowaliśmy w tym roku pokazały to co w okolicach Opoczna najlepsze, czyli Górską Jazdę w Centrum Polski. Każdy kto spodziewał się płaskich i szybkich tras mógł czuć się zaskoczony, a ilość przewyższeń, zwłaszcza na najdłuższych dystansach, była jak najbardziej górska. Rozpoczęliśmy, już po raz trzeci, maratonem zimowym w Mroczkowie Gościnnym. Potem zmagania długodystansowców przeniosły się do Odrzywołu, następnie do Gielniowa, a finałowa edycja, podobnie jak w ubiegłym roku, wystartowała z centrum Opoczna.

mtb opoczno 5

Najważniejszą dla nas imprezą w całym sezonie było zorganizowanie po raz drugi Memoriału Marka Galińskiego. Podobnie jak w ubiegłym roku odbył się on w Gielniowie, na trasie, którą sam „Diabeł” zaprojektował na potrzeby PP w 2012r. Zawodnicy z całej Polski spotkali się 1 sierpnia, w dniu urodzin Marka, aby w najlepszy sposób, czyli sportową rywalizacją, uczcić Jego pamięć. Wszystkim przyświecało hasło ‘Just do your job’ , czyli po prostu rób swoje. Na jednej z najtrudniejszych tras w kraju obok siebie na starcie stanęli najmłodsi, zawodnicy z licencją oraz amatorzy, a dla wszystkich najważniejsze było to, ze mogą tam być z nami i wspominać Marka. Dwudniowe zmagania zakończył niedzielny maraton.

mtb opoczno 4

Sezon 2015 był bardzo napięty i bardzo intensywny. Przygotowanie tych wszystkich imprez kosztowało nas wiele czasu, energii, często zdrowia, ale każdy zadowolony zawodnik, każda pozytywna opinia utwierdzają nas w przekonaniu, że to co robimy ma sens. Kiedy na zawody przyjeżdżają ludzie z drugiego końca kraju, bo dowiedzieli się od znajomych, że warto i że dostaną produkt z najwyższej półki, wtedy nieważne jest zmęczenie. Chce się zrobić wszystko, żeby następnym razem było jeszcze lepiej. Popularność kolarstwa górskiego wciąż rośnie, a my postaramy się wykorzystać nasze doświadczenie i fantastyczne tereny w okolicach Opoczna, aby przekonać jeszcze nieprzekonanych, że to właśnie XCO jest tym co w kolarstwie górskim najlepsze.

Zapraszamy na nasze imprezy w  sezonie 2016!