Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Jeśli miałbym zastosować nazewnictwo wyścigów World Tour do firm rowerowych to na pewno Sidi byłoby jednym z monumentów. Tak jak na wiosennych klasykach zawsze mamy szansę podejrzeć nowinki techniczne w nowym sprzęcie u zawodników, tak Sidi zachowując klasyczny sznyt często wprowadza w swoim obuwiu nowinki jako pierwsze. Oczywiście możesz powiedzieć, że tak jak Oakley, Garmin, Rapha itp. to marka dla ludzi z zasobnym portfelem i o ekstrawaganckim podejściu do kolarstwa, że drogo i w ogóle to te buty są dobre tylko dlatego, że Wszyscy tak mówią.
Warto w tym miejscu wrócić uwagę na profil i historię firmy Sidi. Firma ta powstała w 1960 roku, początkowo produkując obuwie do chodzenia po górach. Po 10 latach zaczęli specjalizować się w produkcji obuwia kolarskiego oraz motocyklowego. I właśnie na ten związek chciałbym zwrócić waszą uwagę. Z początku jak łatwo się domyślić podobieństwo obuwia do obu dyscyplin było spore. Z upływem czasu i rozwijania coraz większych prędkości za pomocą silnika motocyklu, za równo na szosie, torze czy w terenie, buty na motocykl stały się zaawansowane technologicznie. Dziś motocykle uzyskują hiper prędkości, z drugiej strony w zawodach hard enduro często wszystko dzieje się w ekstremalnie ciężkim terenie. Jeśli w kolarstwie szosowym liczy się każda sekunda, to w MotoGP liczy się każdy ułamek sekundy. I właśnie rozwijanie technologii w sportach motorowych, pozwala Sidi zastosować je z powodzeniem w butach kolarskich. Możesz powiedzieć, że to kolejna marketingowa papka, ale spójrz tylko na motocyklowe modele buty Sidi i potem spójrz na kolarskie. Klamry, wzmocnione pięty, zapięcia na żyłki – wszystko znajdziesz i tu i tu.
W 2016 Sidi wprowadza sporo nowych modeli ,wersji, kolorów. Spróbuje pokrótce je przedstawić
Dragon SRS Carbon Composite Vernice
„Dragony czwórki” zyskują nowy design i jedną nową wersję kolorystyczną. Dwie górne klamry w technologii Tecno – 3 zapewnia idealne dopasowanie do stopy.
Cape Air
Model Cape był już w ofercie Sidi, ta wersja zyskuje wentylację na wysokim poziomie. Przy okazji ten but występuje w dwóch ciekawych wersjach kolorystycznych.
Buvel
Buvel zyskuje także nowy kolor – niebiesko / biały
Drako Carbon SRS Woman
Damskie buty Drako to odpowiednik najwyższego modelu dla mężczyzn, czyli to co Sidi ma najlepszego w wersji do ścigania MTB.
Buvel Woman
Buvel doczekał się także damskiego odpowiednika, w dwóch wersjach kolorystycznych. Oprócz zaprezentowanego białego koloru, jest także różowy.
Wire Carbon Vernice
Najwyższy model butów szosowych od Sidi ma także swoją nową wersję. Ten but będzie wzbogacony o nowe klamry Tecno – 3 oraz nową podeszwę Twelve Carbon Composite.
Ergo 4 Carbon Composite
Ergo 4 to szosowy odpowiednik „dragonów”. Podobnie jak w wersji MTB jest nowy design, klamry Tecno 3 oraz system Soft Instep 3
Kaos Air
Kaos Air to nowa lepiej wentylowana wersja butów Kaos.
Level
Model Level, podobnie jak Buvel – zyskał nową wersję kolorystyczną.
Wire Carbon Air Woman Vernice
Ten model szosowego buta dla kobiet zyskuje także nową wersję z lepszą wentylacją.
Level Woman
Levele tak jak i Buvele – będą występować w damskiej wersji
T-4 Air Carbon Composite
Najwyższy model buta do triathlonu także doczekał się nowej wersji. T-4 są wzbogacone o nową podeszwę Twelve Carbon
T-4 Air Woman Carbon Composite
Nową podeszwę zyskują także damskie buty do triathlonu.
Wszystkie wymienione nowości od Sidi możesz sprawdzić TU
Kompendium wiedzy odnośnie technologii Sidi jest tutaj:
COMMENTS