Bagażnik rowerowy Whispbar WB200

Bagażnik rowerowy Whispbar WB200

Bagażnik rowerowy Thule FreeRide 532 [TEST]
Jak przewozić rower samochodem?
Bagażnik rowerowy Whispbar WB201

Kilka tysięcy kilometrów z bagażnikiem Whispbar na dachu to nie tylko wystarczający czas, żeby “rzucić okiem”, ale także, żeby wydać werdykt. Na ten przyjdzie jednak jeszcze czas, ale że coraz bliżej lata i trzeba planować logistykę, to parę słów wrażeń na gorąco. Bo jest o czym!

Whispbar jak sama nazwa wskazuje charakteryzuje szept. I to słychać od pierwszych metrów przejechanych z bagażnikiem na dachu. Nie ma tego głośnego dźwięku wynikającego z oporu powietrza. Słychać ledwie szept ;) Wynika to z aerodynamicznego kształtu zarówno belek, jak i samych bagażników. Przy montażu belek warto zwrócić uwagę na kierunek, bo nie są symetryczne. Przekrój jak skrzydła w samolocie, co nie tylko przekłada się na poziom hałasu, ale i na aerodynamikę jazdy czyli spalanie.

Kiedy podjechałem do salonu Taurusa to naprawdę byłem w szoku jak szybko to się montuje. Patent producenta – QuickDock – pozwala na montaż dosłownie w mgnieniu oka. Widać to na poniższym wideo:


[fb_embed_post href=”https://www.facebook.com/maratony.MTB.XC/videos/vb.124749907592186/900719356661900/?type=2&theater/” width=””/]


Do tego dochodzi montaż rowerów w systemie SmartMount. Najbardziej efektowny w przypadku sztywnej osi, choć w przypadku tej standardowej też jest szybko, sprawnie i bezproblemowo.

Najlepsze podsumowanie pierwszego wrażenia? Po niespełna dwóch tygodniach użytkowania odkupiłem testowane egzemplarze i nie wyobrażam sobie innego bagażnika na dachu niż Whispbar WB200. Dla miłośników chwytu za ramę jest model WB201.

Cenę zestawu pasującego do Twojego samochodu sprawdzisz na bagaznik.pl a informacje o marce Whispbar na stronie producenta.

COMMENTS

WORDPRESS: 8
  • comment-avatar

    “Przy montażu belek warto zwrócić uwagę na kierunek, bo nie są symetryczne.” – to jednak spora wada, gdy na dachu trzeba zmieścić więcej rowerów – ułożone naprzemiennie, zwłaszcza MTB z szerokimi kierownicami wchodzą jednak znacznie łatwiej, niż gdy wszystkie ustawione są w tym samym kierunku.
    A przy mniejszej liczbie rowerów najbardziej ekonomiczne i najcichsze tak jest ich wrzucenie do środka…

    • Prawdopodobnie użyłem zbyt dużego skrótu myślowego. Chodzi o belki poprzeczne, a nie same bagażniki rowerowe. Te oczywiście można układać naprzemiennie.

      Zgoda, że jak ma się miejsce to można wrzucić do samochodu, ale z WB200 z rowerami jest tak ciche i tam mało wpływa na spalanie, że mi się przestało chcieć składać kanapę i upychać rowery.

      • comment-avatar

        Cały wpis (nagłówek, tekst, video) sugeruje, że chodzi o test samego bagażnika rowerowego, nie spodziewałem się zatem uwag o bagażniku bazowym.

  • comment-avatar
    Pawel 4 lata ago

    Wszystko ładnie pięknie ale sprężyna przy tylnym mocowaniu do belek jest za słaba i bez gumowej podkładki na naszych “pięknych polskich drogach” bagażnik się po prostu tłucze

  • DISQUS: 6