XTRY elektryzują rowery!

HomeSprzętCiekawostki

XTRY elektryzują rowery!

Michał Topór – Tajniki progresu: #1 Dieta
Sudety_MTB_Challenge.rar – czyli co spakować na etapówkę
10 aplikacji na smartfona przydatnych dla rowerzysty
Daj się wylansować!
Technika … siła … siła … technika … siła …

Długo czekaliśmy na to, o czym mówiło się już od dawna – ELEKTRONICZNY XTR.

Jako, że nowa grupa jest elektroniczna więc skupmy się na sercu tego wszystkiego, czyli komputerku.

elektryzuj_ce_wie.image.-mainParsys-0003-image.dash

Wyświetlacz wskazuje tryb pracy systemu (Mapa1, Mapa2, tryb manualny) oraz aktualne przełożenie, zarówno na mechanizmie korbowym jak i kasecie. Ponadto informuje o stanie naładowania baterii i trybie pracy zawieszenia (kompatybilne z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami FOX), a sygnał dźwiękowy poprzedza automatyczną zmianę przełożenia. Najbardziej rewolucyjną opcją nowego XTR jest tzw. Synchro Shift. Zmiany biegów zarówno przedniej jak i tylnej przerzutki możemy dokonywać za pomocą tylko jednej manetki. Przednia przerzutka śledzi tylne przełożenie i na tej podstawie dobiera najbardziej optymalny bieg na mechanizmie korbowym. Dzięki temu zachowana zostaje najlepsza linia łańcucha, a rowerzysta nie musi się przejmować zmianą przełożeń przedniej przerzutki. Podczas automatycznej zmiany przedniego przełożenia system dokona również niezbędnej korekty pozycji łańcucha na kasecie – sami możemy zdefiniować, o ile koronek. Mapę przełożeń, czyli wzór, według którego system dokonuje automatycznych zmian przednich biegów, można przełączyć w czasie jazdy przyciskiem na wyświetlaczu. Do dyspozycji użytkownika są dwie predefiniowane mapy, które można modyfikować po podłączeniu do komputera. Tym samym przyciskiem przejść można również do trybu w pełni manualnego.

To co kolarzy może jeszcze interesować, to rzecz jasna waga:

  • Przednia przerzutka (FD-M9070 D-typ): 115 g
  • Tylna przerzutka (RD-M9050-GS): 289 g
  • Wyświetlacz (SC-M9050): 30 g
  • Manetka (SW-M9050): 64 g

Pojawia się pytanie co dalej… automatyczna zmiana biegów powiązana z pomiarem mocy?Programowanie zakresów mocy do konkretnych przełożeń? Idąc dalej elektroniczna blokada zawieszenia połączona z trackiem z gps, na którym zaznaczymy sobie gdzie ma być miękkie, a gdzie sztywne? Inżynierów teraz chyba ograniczyć może już tylko fantazja i “strategia” dawkowania nowinek, którą obrali producenci sprzętu.

https://vimeo.com/96906873

COMMENTS

DISQUS: 0