Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Problemy z dostępnością popularnych komponentów od japońskiego Shimano i amerykańskiego SRAM z którymi mierzył się rynek w latach pandemicznych sprawiły, że swoje pięć minut miały azjatyckie firmy, które ze swoimi rozwiązaniami uzyskały więcej uwagi niż to byłoby w normalnych okolicznościach. Mam tu na myśli przede wszystkim rozwiązania od MicroShift, L-Twoo i TRP. Szczególnie te pierwsze zagrzały miejsca w wielu seryjnych konfiguracjach. Natomiast kilka dni temu internet obiegła informacja, że TRP wchodzi oficjalnie do jednego z zespołów fabrycznych w Pucharze Świata MTB XCO!
Jedną z najdłużej funkcjonujących drużyn w kolarstwie górskim jest ekipa, której przewodzi Bart Brentjens. Na przestrzeni lat miała przeróżnych sponsorów tytularnych, a sama historia jest bardzo długa. W 2011 i 2012 pod skrzydłami Barta Brentjensa jeździł m.in. Marek Konwa, który w tamtym czasie zdobył srebrny medal Mistrzostw Świata MTB XCO w kategorii U23. Na przestrzeni lat sponsorem ekipy były takie marki jak Milka, Superior, CST, reaktywowana przez olimpijskiego mistrza z Atlanty marka American Eagle, a ostatnio KMC i Ridley.
W sezon 2024 drużyna wchodzi ze sponsorami tytularnymi w postaci wspomnianych wyżej – KMC i Ridley. Rowery Ridley w kolarstwie górskim to świeży temat, a po pierwszym sezonie współpracy marka przeszła z roli partnera technicznego do sponsora tytularnego.
W sezonie 2024 w barwach KMC Ridley MTB Team jeździć będą:
- Janika Loiv – Estonia – Elita
- Yana Belomoina – Ukraina – Elita
- Lotte Koopmans – Holandia – Elita
- Martins Blums – Łotwa – Elita
- Gunnar Holmgren – Kanada – Elita
- Sasha Hudyma – Ukraina – U23
- Freek Bouten – Holandia – U23
- Rens Teunissen van Manen – Holandia – U23
Zawodnicy KMC Ridley MTB Team w sezonie 2024 będą ścigać się na rowerach Ridley Raft, ale zdecydowanie nie w fabrycznej konfiguracji, w której występują tylko napędy SRAM. Tu największa niespodzianka – rowery wyposażone są w 12 rzędowe napędy TRP EVO 12, która oficjalnie na rynku pojawiła się niespełna rok temu. Marka TRP dotychczas znana była przede wszystkim w grawitacji z wysokiej jakości, niezawodnych hamulców.
Pełną prezentację oraz wrażenia z długodystansowego użytkowania napędu można przeczytać m.in. na bikerumor.com czy pinkbike.
Z pełną ofertą TRP można zapoznać się na stronie producenta https://trpcycling.com
COMMENTS