Cannondale Scalpel HT – hardtail wymyślony od nowa!

HomeSprzęt

Cannondale Scalpel HT – hardtail wymyślony od nowa!

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Henrique Avancini, Manuel Fumic, Alan Hatherly czy Simon Andreassen – zawodnicy Cannondale Factory Racing, których od kilku lat oglądamy w czołówce Pucharu Świata swoimi wynikami potwierdzają, że Cannondale to rowery do wygrywania. Dotychczas oglądaliśmy ich przede wszystkim na w pełni zawieszonych rowerach z wyścigowej linii Scalpel. Linii, która właśnie została rozszerzona o zaprojektowany od zera model hardtail – Scalpel HT, najbardziej wyścigowy rower w ofercie tego amerykańskiego producenta.


Konstruktorzy Cannondale zamiast poszukiwania przestrzeni do odchudzenia dotychczasowych konstrukcji zdecydowali się na zaprojektowanie współczesnego, wyścigowego roweru hardtail na miarę Pucharu Świata kompletnie od nowa. Nowy Cannondale Scalpel HT to efekt prac oraz wniosków z dotychczasowych konstrukcji – F-Si, rowerów ścieżkowych oraz w pełni zawieszonego Scalpela.

Najważniejsze ceny nowego, wyścigowego roweru górskiego, Cannondale Scalpel HT:

  • jeden z najlżejszych rowerów na świece. Przykładowo model Hi-Mod 1 waży 9,68 kg, a Carbon 3 10,52 kg – w seryjnej konfiguracji prosto z kartonu;
  • w pełni progresywna geometria – kąt główki ramy nachylony 66.5 stopnia, który daje pełną kontrolę nad rowerem na zjazdach;
  • Lefty Ocho ze zwiększonym offsetem oraz skokiem 110 mm;
  • rura podsiodłowa pod kątem 74.5 stopnia poprawia efektywność pedałowania oraz transmisję mocy na podjazdach;
  • technologia Proportional Response, która zakłada zwiększanie „chain stay” wraz z rozmiarem ramy, by niezależnie od wzrostu i rozmiaru środek ciężkości kolarza był równej odległości od obu kół, co istotnie poprawia prowadzenie roweru na zjazdach oraz przyczepność na sztywnych podjazdach;
  • Flex Zones w obszarze chain stay w połączeniu z dropperem pochłaniają drgania i istotnie podnoszą komfort jazdy;

Cannondale Scalpel HT zapowiada się jako jedna z najbardziej agresywnych, progresywnych i innowacyjnych konstrukcji we współczesnym cross country.

Zobaczcie wideo promocyjne, którego narratorem jest Henrique Avancini:

Nowy Cannondale Scalpel HT będzie dostępny w czterech konfiguracjach:

Cannondale Scalpel HT Hi-MOD 1 – super lekka karbonowa rama Hi-MOD, koła i korba HollowGram, Lefty Ocho Carbon 110 mm, 12 rz. Shimano XTR/XT / karbonowa kierownica i sztyca Cannondale C1 / Cannondale Wheel Sensor / Opony 29×2.25 / Cena: 34 199 PLN

Cannondale Scalpel HT Carbon 2 – lekka karbonowa rama / Lefty Ocho 100 mm / 12 rz. napęd Shimano XT / hamulce Shimano XT / karbonowa kierownica i sztyca Cannondale C1 / Cannondale Wheel Sensor / Opony 29×2.25 / Cena: 21 999 PLN

Cannondale Scalpel HT Carbon 3 – lekka karbonowa rama / RockShox SID SL Select+ 100 mm / 12 rz. napęd Shimano SLX / hamulce Shimano M6100 / Stan’s NoTubes Crest MK4 / karbonowa kierownica i sztyca Cannondale C2 / Cannondale Wheel Sensor / Opony 29×2.25 / Cena: 16 199 PLN

Cannondale Scalpel HT Carbon 4 – lekka karbonowa rama / RockShox SID SL 100 mm / 12 rz. napęd Shimano XT/Deore / hamulce Shimano M500 / WTB STX i23 Tubeless / Schwalbe Racing Ray-Racing Ralph EVO 29×2.25 / Cannondale Wheel Sensor / Cena: 12 299 PLN

Pełna specyfikacja rowerów dostępna jest na stronie cannondalebikes.pl


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0