Branża rowerowa w obliczu koronawirusa [wyniki ankiety]

HomeSport

Branża rowerowa w obliczu koronawirusa [wyniki ankiety]

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kilka dni temu opublikowałem ankietę, której celem było zbadanie nastrojów zarówno wśród (potencjalnych) klientów sklepów czy serwisów rowerowych oraz ich właścicieli oraz pracowników w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem SARS-CoV-2 oraz wprowadzonym stanem epidemicznym, a podniesionym w piątek do poziomu epidemii.

Decyzją rządu 12 marca 2020 zamknięte zostały szkoły, uczelnie, obiekty sportowe oraz kultury, granice zamknięte dla cudzoziemców…

Ankieta została opublikowana w środę do momentu publikacji wypełniły ją 402 osoby, a procentowy rozkład odpowiedzi wygląda jak poniżej.

Najważniejsze są w zasadzie następujące informacje – zdecydowana większość z ankietowanych w mniejszym lub większym stopniu ograniczyła swoją aktywność na rowerze, blisko połowa ograniczyła zakupy do produktów pierwszej potrzeby. Z kolei z perspektywy prowadzących sklepy i serwisy obroty spadły, 20% zamknęło swoje sklepy / serwisy, a zdecydowana większość ograniczyła ich funkcjonowanie.

Ankieta jest cały czas aktywna (link), więc możesz dorzucić swój głos. Co kilka dni będę aktualizować poniższe wyniki.

Kto wypełnił ankietę:

  • 79,4% ankietowanych wybrało opcję “potencjalny klient sklepu lub serwisu rowerowego”
  • 11% to właściciele sklepów i serwisów
  • 8,9% to pracownicy sklepów i serwisów
  • 90,5% to mężczyźni, 9,5% kobiety;

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje podejście do roweru:

  • 22,3% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem
  • 57,1% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem ale unikam jazdy w grupie
  • 22,9% – zmniejszyłem intensywność / długość treningów
  • 9,1% – rower służy mi do poruszania się po mieście
  • 11,3% – istotnie ograniczyłem aktywność na świeżym powietrzu
  • 9,1% – zaniechałem aktywności na świeżym powietrzu

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje plany zakupowe:

  • 21,9% – nic się nie zmieniło
  • 48,3% – ograniczyłem zakupy do towarów pierwszej potrzeby

Zakup roweru:

  • 3,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
  • 3,4% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym
  • 1,3% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego
  • 7,5% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie

Zakup akcesoriów / odzieży:

  • 2,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
  • 14,1% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym 
  • 8,8% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego 
  • 16,9% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie

Serwis roweru:

  • 7,8% – właśnie oddałem rower do serwisu
  • 14,4% – mam w planach oddanie roweru do serwisu

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na funkcjonowanie Twojego sklepu / serwisu:

Funkcjonowanie:

  • 55,8% – działamy bez zmian
  • 25,6% – ograniczyliśmy obsadę
  • 18,6% – ograniczyliśmy czas pracy
  • 16,3% – zamknęliśmy aż sytuacja się unormuje

Obroty:

  • 16,3% – obroty spadły praktycznie do zera
  • 67,4% – odnotowaliśmy spadek
  • 11,6% – sprzedaż idzie normalnie

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoją sytuację jako pracownika sklepu / serwisu rowerowego:

  • 40,3% – nie uległa zmianie
  • 27,4% – czas pracy został ograniczony
  • 27,4% – moje wynagrodzenie zostało zmniejszone
  • 19,4% – właściciel zdecydował o zamknięciu sklepu / serwisu
  • 3,2% – zostałem bez środków do życia

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0