Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Kilka dni temu opublikowałem ankietę, której celem było zbadanie nastrojów zarówno wśród (potencjalnych) klientów sklepów czy serwisów rowerowych oraz ich właścicieli oraz pracowników w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem SARS-CoV-2 oraz wprowadzonym stanem epidemicznym, a podniesionym w piątek do poziomu epidemii.
Decyzją rządu 12 marca 2020 zamknięte zostały szkoły, uczelnie, obiekty sportowe oraz kultury, granice zamknięte dla cudzoziemców…
Ankieta została opublikowana w środę do momentu publikacji wypełniły ją 402 osoby, a procentowy rozkład odpowiedzi wygląda jak poniżej.
Najważniejsze są w zasadzie następujące informacje – zdecydowana większość z ankietowanych w mniejszym lub większym stopniu ograniczyła swoją aktywność na rowerze, blisko połowa ograniczyła zakupy do produktów pierwszej potrzeby. Z kolei z perspektywy prowadzących sklepy i serwisy obroty spadły, 20% zamknęło swoje sklepy / serwisy, a zdecydowana większość ograniczyła ich funkcjonowanie.
Ankieta jest cały czas aktywna (link), więc możesz dorzucić swój głos. Co kilka dni będę aktualizować poniższe wyniki.
Kto wypełnił ankietę:
- 79,4% ankietowanych wybrało opcję “potencjalny klient sklepu lub serwisu rowerowego”
- 11% to właściciele sklepów i serwisów
- 8,9% to pracownicy sklepów i serwisów
- 90,5% to mężczyźni, 9,5% kobiety;
Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje podejście do roweru:
- 22,3% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem
- 57,1% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem ale unikam jazdy w grupie
- 22,9% – zmniejszyłem intensywność / długość treningów
- 9,1% – rower służy mi do poruszania się po mieście
- 11,3% – istotnie ograniczyłem aktywność na świeżym powietrzu
- 9,1% – zaniechałem aktywności na świeżym powietrzu
Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje plany zakupowe:
- 21,9% – nic się nie zmieniło
- 48,3% – ograniczyłem zakupy do towarów pierwszej potrzeby
Zakup roweru:
- 3,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
- 3,4% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym
- 1,3% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego
- 7,5% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie
Zakup akcesoriów / odzieży:
- 2,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
- 14,1% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym
- 8,8% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego
- 16,9% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie
Serwis roweru:
- 7,8% – właśnie oddałem rower do serwisu
- 14,4% – mam w planach oddanie roweru do serwisu
Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na funkcjonowanie Twojego sklepu / serwisu:
Funkcjonowanie:
- 55,8% – działamy bez zmian
- 25,6% – ograniczyliśmy obsadę
- 18,6% – ograniczyliśmy czas pracy
- 16,3% – zamknęliśmy aż sytuacja się unormuje
Obroty:
- 16,3% – obroty spadły praktycznie do zera
- 67,4% – odnotowaliśmy spadek
- 11,6% – sprzedaż idzie normalnie
Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoją sytuację jako pracownika sklepu / serwisu rowerowego:
- 40,3% – nie uległa zmianie
- 27,4% – czas pracy został ograniczony
- 27,4% – moje wynagrodzenie zostało zmniejszone
- 19,4% – właściciel zdecydował o zamknięciu sklepu / serwisu
- 3,2% – zostałem bez środków do życia
COMMENTS