Wyniki ankiety rowerowej 2019 [lifestyle]

HomeSport

Wyniki ankiety rowerowej 2019 [lifestyle]

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ankieta rowerowa, którą robimy nieprzerwanie od 2014 roku czyli sześciu lat to jedyne tego rodzaju badanie społeczności rowerowej oraz trendów na rynku – zarówno sprzętu, jak i zawodów. Co roku rozszerzana o coraz to nowe obszary zatacza też automatycznie coraz szersze kręgi. Jesienią 2019 roku ankieta została wypełniona dokładnie 4 422 razy.

Poniżej omówienie trzeciej części, dotyczącej szeroko pojętego lifestyle czyli jest trochę o trendach, trochę o treningu i trochę o stylówie. I oczywiście o kawie!

  • od kilku jednym z głównych trendów forsowanych przez producentów są e-rowery. Zainteresowanie jest na poziomie niespełna 2% w przypadku roweru miejskiego i niespełna 6% w przypadku roweru górskiego;
  • powoli też, ale nie jakoś bardzo dynamicznie, zmienia się liczba osób, które „spróbowały” e-rowerów – to aktualnie 35% ankietowanych, o 3% więcej niż rok wcześniej. Prawie 2/3 ankietowanych nadal nie miało okazji przejechać się na e-rowerze;
  • blisko 62% ankietowanych podało, że aktywnie trenuje i odpowiedzi w tej tematyce dotyczą tej grupy;
  • nieprzerwanie rośnie udział urządzeń Garmin jako najpopularniejszego rozwiązania do monitoringu treningu (44%);
  • największą dynamikę notuje marka Wahoo, której udział (8,5%)jest ponad dwukrotnie większy niż rok wcześniej (3,6%);
  • jeśli chodzi o platformy treningowe to chyba nie ma takiej siły, która zatrzymałaby popularność Stravy (71%). Zauważalnie traci Endomondo, minimalnie zyskują Garmin Connect (35%) oraz Trainingpeaks (16%);
  • najpopularniejszymi formami przygotowania zimą pozostaje rower (62%). Na drugie miejsce wybija się trenażer (43%) z czego blisko połowa to urządzenia smart, ale tylko 14% korzysta ze Zwift. Dalej mamy bieganie (41%) oraz siłownię (41%);
  • niezmiennie rośnie zainteresowanie badaniami wydolnościowymi , tylko trochę więcej niż 1/3 ankietowanych uważa że nie są im potrzebne;
  • do 21% wzrósł udział osób posiadających pomiar mocy, a kolejne 13% planuje jego zakup w tym roku;
  • 80% ankietowanych nie jest zainteresowana pracą z trenerem personalnym i co ciekawe ta wartość nie uległa zmianie rdr;
  • blisko 1/3 ankietowanych nie korzysta z suplementacji, a do najpopularniejszych rozwiązań należą Olimp labs (19,2%), domowa receptura (18,3%), SiS (17,7%) oraz Isostar (16,3%);
  • po raz pierwszy w tym roku w ankiecie pojawiło się pytanie odnośnie odzieży kolarskiej i muszę przyznać, że 38% udział marek Decathlon (Rockrider / Van Rysel) jest naprawdę imponujący!
  • wśród marek nie oferujących odzieży na zamówienie dalej mamy Rogelli (15,9%), 4F (15,6%) i Endurę (15,0%);
  • na piątym miejscu, a na pierwszym jeśli chodzi o odzież na zamówienie jest martombike (13,8%);
  • kawa – obowiązkowy temat dla kolarza? Nie do końca, bo blisko 20% ankietowanych nie pije kawy. Za to 1/4 czyli 25% wybiera espresso.;
  • najpopularniejszą marką kawy niezmiennie od kilku lat jest Lavazza (16%), ale po raz pierwszy tez w ankiecie pojawiły się stosunkowo wysoko takie marki jak Movenpick oraz Herreria Organic;
  • czy kolarze golą nogi? Tylko 28% ankietowanych to robi z czego 22% wybiera golenie nóg;
  • ostatni punkt ankiety to skarpetki, a dokładniej jedyna słuszna długość. Tu ponad połowa (52%) wybrała takie za kostkę, 22% do pół łydki, a 17% do kostki;

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0