Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Ankieta rowerowa, którą robimy nieprzerwanie od 2014 roku czyli sześciu lat to jedyne tego rodzaju badanie społeczności rowerowej oraz trendów na rynku – zarówno sprzętu, jak i zawodów. Co roku rozszerzana o coraz to nowe obszary zatacza też automatycznie coraz szersze kręgi. Jesienią 2019 roku ankieta została wypełniona dokładnie 4 422 razy.
Poniżej omówienie trzeciej części, dotyczącej szeroko pojętego lifestyle czyli jest trochę o trendach, trochę o treningu i trochę o stylówie. I oczywiście o kawie!
- od kilku jednym z głównych trendów forsowanych przez producentów są e-rowery. Zainteresowanie jest na poziomie niespełna 2% w przypadku roweru miejskiego i niespełna 6% w przypadku roweru górskiego;
- powoli też, ale nie jakoś bardzo dynamicznie, zmienia się liczba osób, które „spróbowały” e-rowerów – to aktualnie 35% ankietowanych, o 3% więcej niż rok wcześniej. Prawie 2/3 ankietowanych nadal nie miało okazji przejechać się na e-rowerze;
- blisko 62% ankietowanych podało, że aktywnie trenuje i odpowiedzi w tej tematyce dotyczą tej grupy;
- nieprzerwanie rośnie udział urządzeń Garmin jako najpopularniejszego rozwiązania do monitoringu treningu (44%);
- największą dynamikę notuje marka Wahoo, której udział (8,5%)jest ponad dwukrotnie większy niż rok wcześniej (3,6%);
- jeśli chodzi o platformy treningowe to chyba nie ma takiej siły, która zatrzymałaby popularność Stravy (71%). Zauważalnie traci Endomondo, minimalnie zyskują Garmin Connect (35%) oraz Trainingpeaks (16%);
- najpopularniejszymi formami przygotowania zimą pozostaje rower (62%). Na drugie miejsce wybija się trenażer (43%) z czego blisko połowa to urządzenia smart, ale tylko 14% korzysta ze Zwift. Dalej mamy bieganie (41%) oraz siłownię (41%);
- niezmiennie rośnie zainteresowanie badaniami wydolnościowymi , tylko trochę więcej niż 1/3 ankietowanych uważa że nie są im potrzebne;
- do 21% wzrósł udział osób posiadających pomiar mocy, a kolejne 13% planuje jego zakup w tym roku;
- 80% ankietowanych nie jest zainteresowana pracą z trenerem personalnym i co ciekawe ta wartość nie uległa zmianie rdr;
- blisko 1/3 ankietowanych nie korzysta z suplementacji, a do najpopularniejszych rozwiązań należą Olimp labs (19,2%), domowa receptura (18,3%), SiS (17,7%) oraz Isostar (16,3%);
- po raz pierwszy w tym roku w ankiecie pojawiło się pytanie odnośnie odzieży kolarskiej i muszę przyznać, że 38% udział marek Decathlon (Rockrider / Van Rysel) jest naprawdę imponujący!
- wśród marek nie oferujących odzieży na zamówienie dalej mamy Rogelli (15,9%), 4F (15,6%) i Endurę (15,0%);
- na piątym miejscu, a na pierwszym jeśli chodzi o odzież na zamówienie jest martombike (13,8%);
- kawa – obowiązkowy temat dla kolarza? Nie do końca, bo blisko 20% ankietowanych nie pije kawy. Za to 1/4 czyli 25% wybiera espresso.;
- najpopularniejszą marką kawy niezmiennie od kilku lat jest Lavazza (16%), ale po raz pierwszy tez w ankiecie pojawiły się stosunkowo wysoko takie marki jak Movenpick oraz Herreria Organic;
- czy kolarze golą nogi? Tylko 28% ankietowanych to robi z czego 22% wybiera golenie nóg;
- ostatni punkt ankiety to skarpetki, a dokładniej jedyna słuszna długość. Tu ponad połowa (52%) wybrała takie za kostkę, 22% do pół łydki, a 17% do kostki;
COMMENTS