Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
2018 to kolejny rekord jeśli chodzi o ilość wypełnionych ankiet. “Pękło” 3200. W sumie więcej nie trzeba, by to badanie było miarodajne. Tylko ankieta wymaga cały czas pewnych korekt i zmian, żeby nie nudziła się z roku na rok i żeby też obraz, który generują jej wyniki był coraz pełniejszy.
Wszystko zaczęło się od “ankiety kolarskiej” która miała być podsumowaniem sezonu przez czytelników #mtbxcpl. Dziś jest po prostu ankietą rowerową, którą wypełnia w zasadzie każdy zaangażowany rowerzysta. Do tego grona oczywiście zaliczają się kolarze, górscy rzecz jasna także :)
Najważniejsze dane z poniższego zestawienia dotyczącego szeroko pojętego lifestyle obejmującego także aspekty związane z treningiem:
- powoli kropla drąży skałę i przybywa osób, które miały okazję spróbować jazdy na e-rowerach. Nie zmienia to jednak faktu, że chętnych do ich zakupu nie przybywa. A jeśli już, to prawdopodobnie byłby to rower górski;
- w tegorocznej ankiecie część poświęcona treningowi była wypełniona przez osoby, które zadeklarowały, że mogą o sobie powiedzieć, że „świadomie trenują kolarstwo”. Takie zamknięcie sekcji nie wpłynęło jednak na znaczące wahnięcia w wynikach w odniesieniu do lat ubiegłych. Aż 63% ankietowanych zadeklarowało, że trenują!
- najpopularniejszymi urządzeniami do monitoringu treningów są produkty Garmin oraz smartfony Android;
- nowością w tym roku jest 3,6% udział marki Wahoo;
- jeśli chodzi o platformy do zapisywania treningów to niepodzielnie rządzi Strava;
- trenując zimą wybieracie przede wszystkim rower, siłownię, trenażer oraz bieganie;
- praktycznie tyle samo osób deklaruje, że ćwiczy w domu, jak i chodzi na siłownię;
- przybywa osób, które regularnie robią badania wydolnościowe, jak i tych, którzy na badania zdecydują się w tym sezoie po raz pierwszy;
- podobnie jest z pomiarem mocy. Już 16% deklaruje, że trenuje z jego pomocą;
- profesjonalny trening nie może się odbyć bez nadzoru trenera, więc osób korzystających z usług trenera personalnego także przybywa. 14% deklaruje, że korzysta, a 5% planuje rozpocząć taką współpracę;
- w kwestii suplementacji cały czas duży odsetek (ponad 40%) jej nie stosuje. Wśród tych, którzy sięgają po odżywki, wiodącą marką niezmiennie Olimp;
- kolarstwo bez kawy nie może istnieć, więc naturalnie przybywa osób sięgających po małą czarną. Największą popularnością cieszy się espresso (27%) oraz warianty z mlekiem – cappucino i latte machiato;
- cały czas pokutuje u 6% ankietowanych myślenie, że kawa z ekspresu to eKspresso…
- w kwestii wyboru kawy liczy się przede wszystkim, żeby była świeżo mielona, a najpopularniejsze marki to Lavazza, Jacobs i Tchibo;
- na koniec najważniejsze, golenie nóg! 2/3 nie goli, większość robi to maszynką do golenia. Deplikacja czy to mechaniczna czy woskiem są w zdecydowanej mniejszości;
COMMENTS