Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Topowi zawodnicy XCO od kiedy pojawiły się na rynku sztyce typu dropper, szukali najlżejszej na rynku i najbardziej niezawodnej. JBG2 DPS, szybko zyskała sobie wielu fanów w zawodowym peletonie. Postanowiliśmy ją sprawdzić sami.
Zawodnicy z ekipy JBG2 poszukując sztycy, która nie będzie miała tak dużego skoku jak te funkcjonujące w enduro i tak dużej wagi, koniec końców stwierdzili, że szybciej będzie jak zrobią ją sami. Ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę, bo szybko wielu topowych zawodników zaczęło pytać o produkt jak tylko pojawił się jego prototyp.
Sztyca jest dość charakterystyczna poprzez zastosowanie blokady na linkę. Nie ma tu systemu hydrauliki co znacznie obniża wagę sztycy, ale nie tylko. Mechanizm działający na linkę jest także prostszy w eksploatacji, niektóre sztyce hydrauliczne są bardzo awaryjne, tutaj po wstępnym wyregulowaniu manetki sztyca działa bezbłędnie. Sam montaż jest także znacznie prostszy. Kiedy przewozimy rower na dachu samochodu, to wspornik hydrauliczny musi być wyciągnięty, tu możemy po prostu odkręcić linkę i wyjąć sztycę na czas transportu.
Sztycę możemy opuścić o 60 mm, w porównaniu ze sztycami z rowerów enduro, ale na wyścigi XCO i na maratony wydaję się to w zupełności wystarczające. Pozwala to obniżyć środek ciężkości, łatwiej manewrować na stromych zjazdach i znacznie łatwiej wrócić na siodło po zjeździe. Pewnie dla niektórych wspomniane 60 mm, to będzie za mało, ale pamiętajmy tutaj o ultra niskiej wadze mechanizmu. Dla poprawnego działania po montażu należało delikatnie wyregulować manetkę i sztyca była gotowa do użytku. Sztycę używaliśmy w dwóch rowerach i w obu przypadkach nie było problemów przez cały czas użytkowania. Mechanizm działa momentalnie i bardzo precyzyjnie bez względu na panujące warunki.
Całkiem niedawno podczas Cape Epic, Jose Hermida używał tej sztycy i nadal z nią jeździ. Mieliśmy także informacje, o kilku innych zawodnikach. Wspornik w całości wykonany jest z carbonu, łącznie z tzw. „łódeczką”, a śruby do jarzma wykonane są z tytanu. Wszystko to sprawia, że jeżeli w Twoim rowerze dbasz o wagę każdego komponentu, to w przypadku tej sztycy, także się nie zawiedziesz.
JBG2 DPS występuje w jednej długości – 400 mm i w trzech średnicach do wyboru. 27,2 mm / 30,9 mm / 31,6 mm. Warto także dodać, że producent wskazuje limit wagi użytkownika na 95 kg.
Sztyca produkowana jest na zamówienie, a jej cenę możecie poznać po kontakcie z producentem.
Szczegóły produktu możecie poznać na stronie producenta.
COMMENTS