Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Czasem nawet jak jesteś koneserem muzyki to zdarza Ci się znać jakiegoś artystę z jednego hitu. Kiedyś przypadkiem odsłuchujesz całą płytę i okazuje się, że oprócz tego hitu jest tam dużo dobrych numerów, a kilka może nawet jest lepszych od tego numeru jeden. Po co taki dziwny wstęp? Ano dlatego, że 90% na pewno zna Scalpela i amortyzator Lefty, ale szerszą ofertę Cannondale to już może niekoniecznie. Wyrywkowo znamy różne modele, a warto poznać je dokładnie.
O tych najbardziej znanych modelach chciałbym napisać na koniec, a na początku zaczniemy może od przedstawienia tej marki, której niby nikomu przedstawiać nie trzeba. Marka obchodzi w tym roku swoje 45 urodziny, długo można by wymieniać nazwiska zawodników którzy dosiadali te rowery. Ja na pewno wspomnę Cedrica Gracie, Petera Sagana czy Marco Aurelio Fontane, dlatego że Ci zawodnicy dobrze określają charakter rowerów. Indywidualność i własny pomysł na kolarstwo. Ilość innowacji jakie do kolarstwa wprowadza Cannondale jest imponująca. Najbliższych możemy spodziewać się już niebawem, bo 29 kwietnia Cannondale zaprezentuje najnowszą odsłonę Scalpela. No ale polecimy od dołu drabinki.
Podstawowy model roweru górskiego dostępny w cenie od 2 799 PLN do 6 299 PLN. Co ciekawe najtańszy rower Cannondale, który uznaje się za drogą firmę jest tańszy o ponad 200 zł od uznawanego za taniego Canyona, który ma bezpośrednią sieć sprzedaży. Rowery tej serii sprawdzą się na szlakach w górach lub jako rower służący za bazę do pierwszych maratonów.
Bestia ze wschodu czyli 27,5″ z plusem. Opona 2,8″, sztywna rama i 120 mm skoku w amortyzatorze. W rękach dobrego ridera może być to broń nawet na najtrudniejsze szlaki w górach. Jest to też rower do dobrej zabawy dla mniej wprawnego jeźdźca.
Cannondale nie uważa, że skoro się ścigasz to już musisz mieć ramę carbonową. Cena roweru od 7 499 PLN do 10 499 PLN. W najwyższej wersji rower z zamontowanym amortyzatorem Lefty. Warto zaznaczyć, że każdy model oparty jest na kołach zbudowanych na obręczach ZTR.
Jak już wspomniałem wcześniej jest to model flagowy Cannondale. Dostępny w wersji alu od 12 999 PLN do najwyższego modelu carbonowego w cenie 31 499 PLN. Zapewne pytasz za co masz zapłacić tyle pieniędzy, ale wystarczy że spojrzysz na specyfikację najwyższego modelu i pewnie szybko zrozumiesz. Rama, obręcze, widelec, korba i wiele innych komponentów to patent Cannondale. Przejrzyj ofertę konkurencji, która ma swoje komponenty w tak dużej ilości w swoich rowerach i porównaj ceny. Oczywiście nie chcę mówić, że rower jest tani, ale myślę że kolejny raz obalony jest stereotyp mitycznie drogiego Cannondale’a.
Możesz go nazwać ścieżkowcem, trailowcem… Średnie koło w wersji Bad Habit z plusem, skok od 120 / 120 do 130 /130. Jeśli nie masz zagięcia na ściganie się to jest to też dobry rower do przejechania konkretnej trasy w górach. Braki w technice zostaną zrównoważone skokiem amortyzacji i szerokimi oponami.
Tu zabawa zaczyna się na dobre. Jekyll to solidna endurówka o skoku 160 mm. Dostępne od modelu alu za 13 999 PLN do najwyższego modelu carbonowego na leftym za 35 999 PLN.
Topowy hardtail Cannondale’a. Co ciekawe najwyższy model HT jest droższy niż najwyższy model Scalpela. Carbonowy F-SI dostępny jest od 12 499 PLN do 48 999 PLN.
SZOSA DLA KOLARZA GÓRSKIEGO
Cannondale ma bardzo szeroką gamę rowerów szosowych. Można znaleźć aluminiowe rowery na osprzęcie Sora, a także topowe wyścigowe maszyny. Szczególnie zwracamy Waszą uwagę na modele przełajowej: CAADX, SUPERX, SLATE. Z rowerów szosowych warto spojrzeć na CAAD8, SYNAPSE lub SUPERSIX EVO.
COMMENTS