Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Letnie miesiące, to najwyższa pora na prezentację rowerów, które oferowane będą w kolejnym sezonie. Karty odsłoniła kanadyjska marka Norco, prezentując czwartą generację roweru Norco Revolver, który przeszedł solidne odchudzanie stając się najlżejszym fullem w historii marki, w topowej konfiguracji ważąc 11.5 kg.
Rama lżejsza o prawie 25%? Ważąca 1.625 grama została odchudzona aż o 450g względem poprzednika!
Za niższą wagę odpowiada także malowanie – zrezygnowano z ciężkiej farby na rzecz przezroczystego, barwionego lakieru. Do tego doszedł efekt wizualny, który zachwyca!


Revolverowa rewolucja także w zawieszeniu, gdzie zamiast klasycznego Horst Link mamy system Flex-Pivot, który przekłada się na bardziej precyzyjne ugięcie tylnego trójkąta, poprawia czułość na małe nierówności i stabilność na szybkich odcinkach.
Jedna rama – dwa rowery. Do wyboru modele 120/115mm (XC) i 130/120mm (trail), z nowoczesną geometrią dopasowaną do danej konfiguracji. Kąt główki ramy: 66,5° (120) i 66° (130). W każdej wersji dostępne są trzy różne konfiguracje, ale osób, które chcą zbudować „dream bike” dostępny także sam frameset.
Pięć rozmiarów S1-S5 dla osób o wzroście 155–195cm.
Nowoczesny charakter roweru podkreśla także krótki, 50 mm mostek oraz szeroka, lekko gięta kierownica.

Nie dajcie się zwieść, że to typowy rower do cross country… Niech o jego wszechstronności świadczy to, co na szlakach w Austrii i Szkocji zrobili Greg Minaar i Jordi Cortes. Najlepiej zobaczyć to samemu, wideo jest zrobione z pomysłem i te kilka minut zlatuje bardzo szybko:
Cena? Gotowe rowery od 5 do prawie 12 tysięcy dolarów. Rama w cenie 3499 dolarów.
Pierwsze egzemplarze mają trafić na rynek w październiku.
A jak wygląda sytuacja z dostępnością marki Norco w Polsce? Ktoś z tu obecnych jeździ i może pochwalić się w komentarzu?
Notatka powstała na podstawie materiałów prasowych producenta.





COMMENTS