Shimano Deore i XT – ulubione przez wielu – w końcu elektroniczne i bezprzewodowe | PREMIERA

HomeSprzętCZĘŚCI i AKCESORIA

Shimano Deore i XT – ulubione przez wielu – w końcu elektroniczne i bezprzewodowe | PREMIERA

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Shimano sypie premierami. Dopiero co światło dzienne ujrzała grupa Shimano XTR i wszyscy spekulowali kiedy XT i Deore. No i proszę. Nie trzeba było długo czekać. Japoński producent rozszerza swoją ofertę elektronicznych napędów Di2 o nowe grupy DEORE XT M8200 Di2 oraz DEORE M6200 Di2, wprowadzając zaawansowane technologie do najpopularniejszych grup MTB. Obie grupy oferują bezprzewodowe sterowanie, wysoką precyzję zmiany biegów, solidność konstrukcji i szereg nowoczesnych funkcji, zarówno dla klasycznych rowerów MTB, jak i e-MTB.


Kluczowe cechy wspólne XT M8200 i DEORE M6200

  • Bezprzewodowa platforma Di2 – szybka, precyzyjna i niezawodna zmiana przełożeń bez przewodów.
  • Intuicyjna ergonomia – możliwość regulacji i personalizacji ustawień manetek oraz przycisków.
  • Wytrzymałość – konstrukcja odporna na uderzenia, z płytą ochronną (ski plate) i stalową klatką.
  • Technologia SHIMANO SHADOW ES – niskoprofilowa przerzutka z automatycznym powrotem po uderzeniu.
  • Stabilizacja łańcucha – podwójna sprężyna zapewniająca lepsze prowadzenie i napięcie łańcucha.
  • Akumulatory – wersje z wyjmowanym akumulatorem oraz zasilaniem przewodowym dla e-MTB.
  • Możliwość personalizacji – ustawienia przez aplikację E-TUBE, w tym programowanie przycisków i trybów zmiany biegów.

DEORE XT M8200 Di2

Napęd i przerzutki

  • Przerzutka z szerokim, usztywnionym wózkiem i wytrzymałymi kółkami.
  • Automatyczna funkcja powrotu po uderzeniu.
  • Wersje dla klasycznych MTB i e-MTB (przewodowa, z funkcjami FREE SHIFT i AUTO SHIFT).
  • Obsługa kaset 12-rzędowych (HYPERGLIDE+) i 11-rzędowych (LINKGLIDE).
  • Kasety: 9-45T oraz 10-51T, dwa największe tryby aluminiowe, reszta stalowa, system MICRO SPLINE.

Korby

  • Konstrukcja HOLLOWTECH II, Q-factor 176 mm, linia łańcucha 55 mm.
  • Długości ramion: 160/165/170/175 mm, zębatki: 28T–36T.

Manetki

  • SHIMANO RAPID ES, wyczuwalny klik, programowalne przyciski.
  • Opcje mocowania: I-SPEC EV i obejma.

Hamulce

  • Dźwignie z technologią ERGO FLOW i SERVOWAVE.
  • Zaciski 4-tłoczkowe (BR-M8220) i lżejsze 2-tłoczkowe (BR-M8200, BR-MT805).
  • Nowy płyn mineralny, regulacja zbliżenia dźwigni, kompatybilność z I-SPEC EV.

Koła i piasty

  • Obręcze aluminiowe 27,5” i 29”, szerokość wewnętrzna 30 mm, 28 szprych, tubeless, piasty MICRO SPLINE, CENTERLOCK.
  • Piasty M8210 z systemem Direct Engagement (kąt zazębienia 3,5°).

DEORE M6200 Di2

Napęd i przerzutki

  • Dwie wersje przerzutki: bezprzewodowa i przewodowa (dla e-MTB).
  • Przerzutka z długim wózkiem SGS, obsługa kasety 10-51T.
  • Wersje 12-rzędowe (HYPERGLIDE+) oraz 11-rzędowe (LINKGLIDE).
  • Funkcje FREE SHIFT i AUTO SHIFT w wersji przewodowej.

Manetki

  • SHIMANO RAPID FIRE ES, wyczuwalny klik, programowalny trzeci przycisk.
  • Opcje mocowania: I-SPEC EV i obejma.

Akumulator

  • Wyjmowany i ładowalny akumulator w wersji bezprzewodowej.
  • Przewodowa wersja korzysta z zasilania z akumulatora e-bike’a.

Podsumowanie

Nowe grupy Shimano DEORE XT M8200 Di2 i DEORE M6200 Di2 wprowadzają zaawansowane, bezprzewodowe technologie Di2 znane już z Shimano XTR M9200 Di2 do szerokiego grona rowerzystów MTB i e-MTB, oferując:

  • szybkie i precyzyjne zmiany przełożeń,
  • solidną i odporną na uszkodzenia konstrukcję,
  • szerokie możliwości personalizacji,
  • nowoczesne funkcje (FREE SHIFT, AUTO SHIFT),
  • kompatybilność z różnymi konfiguracjami rowerów.

To rozwiązania dla tych, którzy oczekują najwyższej jakości działania napędu oraz łatwości obsługi, zarówno podczas intensywnej jazdy w terenie, jak i codziennego użytkowania.


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA