Najbardziej wszechstronny i najbardziej rozsądnie skonfigurowany rower górski 2025? Poznajcie nową odsłonę KONA Hei Hei CR | PREMIERA

HomeSprzętROWERY

Najbardziej wszechstronny i najbardziej rozsądnie skonfigurowany rower górski 2025? Poznajcie nową odsłonę KONA Hei Hei CR | PREMIERA

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Konę prawie zmiotło z planszy, a teraz jak feniks z popiołów pokazuje prawdopodobnie jeden z najbardziej wszechstronnych i najbardziej rozsądnie skonfigurowanych rowerów górskich.


W czwartek zaprezentowano Konę Hei Hei CR 2025, która debiutuje jako jubileuszowa, dziesiąta generacja kultowego modelu, będąc jednocześnie ukoronowaniem ponad 30-letniej ewolucji tej platformy. Historia Hei Hei sięga 1991 roku, gdy model zadebiutował jako tytanowy hardtail z hamulcami szczękowymi, by w kolejnych dekadach przejść drogę od wyścigowego roweru XC, przez epizody ze scandium i aluminium, aż po nowoczesne konstrukcje karbonowe, które coraz śmielej łączyły cechy roweru cross-country i trail.

Nowy Hei Hei CR 2025 to radykalnie przeprojektowana konstrukcja karbonowa, która wyznacza nowy kierunek w segmencie lekkich rowerów full suspension XC/trail. Rama z włókna węglowego otrzymała nieprzesadzoną, progresywną geometrię: kąt główki ramy spłaszczono do 66°, kąt rury podsiodłowej wynosi teraz do 76,1° (rozmiar S), a reach w rozmiarze L urósł do 474 mm. Zwiększono rozstaw osi, co przekłada się na wyższą stabilność w trudnym terenie.

Zawieszenie przeszło fundamentalną zmianę – zastosowano system jednozawiasowy z osią obrotu (linkage-driven single pivot), porzucając dotychczasowy flex-stay. Skok przedniego widelca wzrósł do 130 mm (RockShox Pike Ultimate), a tylnego zawieszenia do 120 mm (RockShox Deluxe Ultimate). Rama pozwala na montaż opon 29 x 2,5″, a w głównym trójkącie znalazło się aż dziewięć mocowań na bidony lub torby, co podkreśla bikepackingowy potencjał roweru.

Napęd oparto o najnowszą, mechaniczną grupę SRAM Eagle 90 Transmission, a za skuteczne hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe hamulce SRAM Motive Bronze. Rama wyposażona jest w hak przerzutki UDH, sztycę 31,6 mm i suport press-fit. Koła złożone na piastach DT Swiss 370, obręczach WTB KOM Team i30. Do tego opony Maxxis Dissector EXO TR 29 x 2,4″ (przód i tył). Dostępna jest tylko jedna, dość wypasiona konfiguracja CR G10, w kolorze „bone” oraz frameset w kolorze „bronze”.

W rozmiarze L waży 13,86 kg.

Kona Hei Hei CR 2025 to rower, który kontynuuje tradycję modelu jako wszechstronnej, lekkiej maszyny do szybkiego XC, etapówek i długodystansowych przygód, oferując jednocześnie nowoczesną geometrię i rozwiązania techniczne, które pozwalają mu odnaleźć się także na bardziej wymagających trasach. To ukłon w stronę dziedzictwa Hei Hei, który od ponad trzech dekad nieustannie redefiniuje granice segmentu cross-country i trail.

Jeździłbym!!!


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA