Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Premiera nowej wersji napędu SRAM do rowerów górskich pod hasłem „Eagle Transmission” mogła w zasadzie odbyć się już wiele miesięcy temu, bo poszczególne komponenty grupy widywane były na rowerach zawodników już w ubiegłym sezonie, a najlepszym dowodem na to niech będzie powyższe zdjęcie Nino Schurtera, który w Les Gets na rowerze Scott Spark wyposażonym w Eagle Transmission sięgnął po kolejną tęczową koszulkę Mistrza Świata w kolarstwie górskim. Czy potrzeba lepszego znaku jakości?
Informacja prasowa:
6-lat historii Eagle i 11-lat historii jednorzędowego napędu 1x to czas poświęcony na dopracowanie kolejnych aspektów systemu. Mając na uwadze to, co już osiągnęliśmy stawialiśmy sobie pytanie, czy możliwy jest kolejny, jeszcze wyższy poziom wydajności, nie tylko w kontekście napędów SRAM, ale przede wszystkim w celu jakość jazdy jako całości. Przemyśleliśmy więc jeszcze raz zależności pomiędzy ramą, kołem i układem napędowym.
Eagle Transmission to pierwsze w swoim rodzaju podejście do układu napędowego w rowerach górskich, które wyznacza nową poprzeczkę i nowe oczekiwania wobec całego systemu. To jest jak spełnienie marzeń.
Eagle Transmission zostało zaprojektowane i stworzone jako rozwiązanie dla najbardziej wymagających kolarzy na świecie. Zbudowana wokół uniwersalnej stałej, jaką jest sama oś koła, Eagle Transmission to naprawdę wytrzymała, w pełni zintegrowana i współzależna bezprzewodowa przekładnia, która dosłownie zmienia to, jak jeździmy. Z jednej strony upraszcza, z drugiej oferuje większą wytrzymałość, a z trzeciej, najważniejszej – wydłuża żywotność do nowych granic. Nie wykorzystuje haka przerzutki ani śrub regulacyjnych przez co pozwala na bezbłędną zmianę biegów przy maksymalnym obciążeniu. System Eagle Transmission całkowicie zmienia definicję zmiany przełożenia w rowerze górskim.
Nowe przerzutki SRAM Eagle Transmission – XX SL, XX oraz X0
Przerzutka SRAM XX SL Eagle Transmission zmienia dotychczas znany charakter pracy przerzutki i kasety. Zaprojektowana jako zintegrowany, współzależny element przekładni, przerzutka typu T montowana jest wokół samej osi koła, stykając się bezpośrednio z kasetą za pomocą pierwszego w swoim rodzaju montażu bez haka. Nowatorska metoda mocowania Full Mount tworzy znacznie mocniejsze połączenie i trzyma się obu stron ramy. Nowe przerzutki charakteryzują się taką samą intuicyjną procedurą parowania i ustawiania, jak przerzutki Eagle AXS. Posiada sprzęgło przeciążeniowe i schowany profil, oferując tylko to, co jest potrzebne do zwycięstwa. Przerzutka jest przystosowana do częstej konserwacji, a aby zwiększyć jej wydajność w warunkach wyścigowych, wyposażona jest w dolne koło pasowe zwane Magic Wheel, które nie przestaje się obracać w przypadku zaklinowania się jakiegoś przedmiotu. Dodatkowo, przerzutka XX SL Eagle posiada karbonową klatkę, wymienne ogniwo zewnętrzne i osłonę manetki w eleganckim czarnym kolorze. To niezrównana wydajność zmiany biegów, niska waga i niespotykana wytrzymałość. Przerzutka XX SL Eagle Transmission oferuje:
- mocowanie bez haka, metoda mocowania full mount
- super wytrzymała, super lekka, niezrównana wydajność zmiany biegów. Instalacja i parowanie odbywa się za pomocą niezawodnej i znanej standardowej procedury ustawiania i parowania AXS,
- funkcje zarządzania łańcuchem
- Magic Wheel
- sprzęgło
- najlżejsza przerzutka typu T w najczystszej postaci
W odniesieniu do najwyższego modelu SRAM XX SL Eagle Transmission, który zbudowany jest zarówno z aluminium, jaki włókna węglowego, niższe wersje XX oraz X0 są w pełni aluminiowe i charakteryzują się przede wszystkim trochę większą wagą.
- XX SL Eagle – 440 gram
- XX Eagle – 465 gram
- X0 Eagle – 475 gram
Manetka SRAM AXS Pod
Niewątpliwie to co jest naprawdę czymś nowym i wyróżniającym się na tle wszystkich innych rozwiązań, to manetka SRAM AXS Pod, która oferuje jeszcze większą opcję personalizacji, niż dotychczasowe manetki AXS. Ponad mniejsza wagę, poprawiona ergonomia i znacznie większy zakres regulacji. Dwuprzyciskowa konstrukcja typu porzuca w tyle elektroniczne rozwiązania, które dotychczas cały czas imitowały pracę klasycznych manetek obsługiwanych kciukiem oraz palcem wskazującym. Dzięki unikalnej konstrukcji, AXS Pods może być montowany lewo- lub praworęcznie – to jeden element, który daje wiele możliwości:
- mniejsza waga, lepsza i bardziej elastyczna ergonomia, doskonałe możliwości regulacji, najwyższej jakości wykończenie
- całkowicie nowa konstrukcja dwóch przycisków „click and fire”.
- intuicyjne i proste działanie
- personalizacja opcji przycisków za pomocą aplikacji AXS App
- wersja Deluxe pozwala na wymianę wklęsłych i wypukłych przycisków
Nowe korby i kasety SRAM XX Eagle Transmission
Kaseta XX SL Eagle Transmission (T-Type) jest w zasadzie tym, co sprawia, że Eagle Transmission oferuje najlepszą w historii wydajność zmiany biegów wewnętrznych i zewnętrznych pod obciążeniem. Dzięki konstrukcji X-Sync, im mocniej pedałujesz, tym lepiej zmienia ona biegi. Dosłownie. Nasza najlżejsza w historii kaseta Eagle charakteryzuje się dłuższą żywotnością i zapewnia większą precyzję pracy. Nowa konstrukcja to w pełni obrobiona, hartowana stalowa architektura X-Dome dla biegów 4-12 i ultralekka, całkowicie aluminiowa zębatka Spider Cog dla biegów 1-3. Kaseta została zaprojektowane jako zintegrowane i współzależne elementy przekładni, bo kaseta i przerzutka XX Eagle stykają się bezpośrednio, zapewniając idealne dopasowanie na każdym przełożeniu i w każdym rowerze. Z ogromnego zakresu 520% przełożeń, 52-zębowa zębatka schodzi w dół z poprawioną progresją przełożeń z 44- i 38-zębowymi zębatkami w dolnej części (w porównaniu do kasety napędowej Eagle 10-52T). Dzięki wyraźnemu oznaczeniu Setup Cog, instalacja jest prosta i niezawodna.
Najważniejsze cechy:
- nowa konstrukcja to nasza najlżejsza kaseta 10-52T dzięki ultralekkiej, całkowicie aluminiowej zębatce Spider Cog
- pełny X-SYNC dla najlepszej w historii wydajności zmiany biegów wewnętrznych i zewnętrznych pod obciążeniem
- zoptymalizowane stopnie przełożeń na niskich obrotach
- kompatybilność z linią łańcucha 55 mm dla bardziej umiarkowanego kąta łańcucha, dłuższego zużycia i większej precyzji
- Setup Cog dla niezawodnego ustawienia
- wykorzystuje dobrze przyjętą i szeroko dostępną obudowę mechanizmu napędowego XD
Wersja XX charakteryzuje się jedną lżejszą aluminiową zębatką 52T, a wersja X0 z aluminiową zębatką 10T. Do tego wersja X0 jest także certyfikowana do wykorzystania w rowerach elektrycznych. Waga poszczególnych kaset wygląda następująco:
- XX Eagle SL Transmission – 345 gram
- XX Eagle Transmission – 380 gram
- X0 Eagle Transmission – 380 gram
Z wieloma medalami Mistrzostw Świata, zwycięstwami w EWS i złotymi medalami olimpijskimi na koncie, nasze korby SRAM XX Eagle wyznaczają standard, a nowa korba XX SL Eagle DUB jest tego absolutnym szczytem. Została zaprojektowana jako ultra mocna, ale także ultra lekka konstrukcja, która wykorzystuje włókno węglowe z pustym rdzeniem – nadal jest to najlżejsza korba z certyfikatem ISO na rynku, której konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem sztywności. Teraz w parze z zębatką XX SL Eagle Transmission (T-Type) montowaną bezpośrednio nie tylko doskonale działa, ale jeszcze jak wygląda!
Charakterystyka:
- ultra wytrzymała, niewiarygodnie lekka konstrukcja z włókna węglowego z pustym rdzeniem
- najlżejsza w historii
- unikatowy wygląd
- opcja montażu pomiaru mocy
Korba XX Eagle oprócz w/w cech ma możliwość montażu osłony „bash guard”, a wersja X0 Eagle to z kolei w pełni aluminiowa konstrukcja charakteryzująca się dobrym stosunkiem ceny do jakości, także z opcją montażu osłony „bash guard”. Dostępne zębatki w korbach w wersjach 32T, 34T, 36T i 38T.
Łańcuch XX Eagle SL Transmission
Zaprojektowany specjalnie z myślą o optymalizacji pracy łańcuch XX SL Eagle Transmission Flattop charakteryzuje się unikalnym płaską zewnętrzną powierzchnią. Kształt ten nie tylko maksymalizuje wydajność zmiany biegów i wytrzymałość, ale również uatrakcyjnia wygląd roweru, zwłaszcza dzięki wycięciom w zewnętrznych ogniwach, które sprawiają, że stosunek wytrzymałości do wagi osiąga niespotykany dotąd poziom.
Charakterystyka:
- flattop zaprojektowany specjalnie dla Eagle Transmission
- najwyższa wydajność zmiany biegów, zmieniająca się estetyka
- superlekkie płytki zewnętrzne z wycięciami (nie nadają się do e-rowerów)
Wersja XX Eagle Transmission to prawdopodobnie najmocniejszy łańcuch w historii SRAM, a z kolei wersja X0 to kolor „Dark Polar” oraz pokrycie warstwą PVD, która ma chronić przed korozją oraz szybkim zużyciem. Waga w zależności od wersji to odpowiednio 240, 247 i 256 gram.
SRAM Eagle Transmission oparty jest na rozwiązaniu UDH zastępującym typowy hak. Liczba modeli rowerów obsługujących to rozwiązanie rośnie z roku na rok, a na stronie SRAM można skorzystać z dedykowanej wyszukiwarki.
Więcej na temat „Eagle Transmission” na stronie sram.com
COMMENTS