Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Długo byliśmy trzymani w niepewności, bo ponad dwa tygodnie temu pojawił się teaser informujący, że karty zostaną odsłonięte dopiero 25 stycznia. No i w końcu – mamy to! Zespół, którego historia sięga 1998 roku, założony przez przez Michela Hutsebauta, a kierowana przez Pierre’a Lebretona w ostatnich latach sponsorowany był przez marki KMC i Orbea. W sezonie 2023 będzie funkcjonować pod nazwą Lapierre Mavic Unity, a w jego składzie będzie szóstka kolarzy – trzy zawodniczki i trzech zawodników.
Marka Lapierre ostatni raz w oficjalnie obecna była w olimpijskim cross country ponad 11 lat temu. Teraz wraca jako tytularny sponsor drużyny, której zawodnicy rywalizować będą w Pucharze Świata, zarówno w XCO, jak i zyskującym na popularności, bardzo widowiskowym XCC. Short track od 2022 roku ma swoją odrębną klasyfikację, a w sezonie 2023 w tej odmianie rywalizować będą także kategorie U23.
Drugim sponsorem tytularnym zostaje także francuska firma – marka Mavic znana przede wszystkim z produkcji kół, ale mająca w swojej ofercie także kaski, odzież oraz obuwie kolarskie.
Skład, który jeździł w 2022 roku opuszczają Janika Loiv, która wraz ze sponsorem KMC przeszła do nowej ekipy Barta Brentjensa oraz Pierre de Froidmont i Luca Martinz, którzy z drugim sponsorem, marką Orbea, przeszli do Orbea Factory Team.
W ich miejsce w składzie pojawiają się przechodzący z zamkniętego Kross ORLEN Cycling Team Szwajcar, Thomas Litscher oraz Annie Last, która w minionym sezonie była bez drużyny, a także Orliczka Isaure Medde, która w 2020 roku została Mistrzynią Świata w eliminatorze (XCE).
W składzie Lapierre Mavic Unity pozostają Malene Degn, Sebastian Fini Carstensen i Erik Haegstad.
Zawodnicy do swojej dyspozycji będą mieli rowery górskie Lapierre – XR z pełnym zawieszeniem oraz sztywne Prorace CF.
Wszystkie transferowe roszady opisane są tu.
COMMENTS