Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
O gravelu w ostatnich latach powiedziano już wiele – definiując, interpretując i próbując określić, czym jest. Jedna rzecz jest pewna. Gravel ma już ugruntowaną pozycję. I z pewnością zostanie z nami na długo. W 2018 roku Canyon zaprezentował model Grail – uosobienie zupełnie niecodziennego podejścia, jakie Canyon miał do tego nowego wtedy stylu jazdy. Jego ikoniczna estetyka i rewolucyjna konstrukcja dwupoziomowej kierownicy natychmiast odbiła się szerokim echem w środowisku. Ale za tym szumem poszła cała masa istotnych treści – lekki, elastyczny, wydajny i po prostu szybki. Grail ustanowił nowy wzorzec jakości jazdy w mieszanym terenie: na asfaltach i na gruntowych drogach.
Informacja prasowa:
Po co więc kolejna gravelowa platforma? To proste: ponieważ ogromna różnorodność kolarzy, stylów jazdy i rodzajów terenu, po których jeździ gravel, oznacza, że nie ma jednego roweru gravelowego, który sprostałby im wszystkim. Nie ma złotego środka. Podobnie jak w kolarstwie górskim, wszystko zależy od doboru odpowiedniego konia do konkretnego toru. Dlatego w Canyon nie postrzegamy już gravela jako jednolitego produktu. Ale jako całe spektrum opcji. Od szybkich, sprawnych rowerów all-road po rowery górskie XC – wierzymy, że potrzebna jest pełna gama rowerów, aby w pełni zaspokoić potrzeby riderów jeżdżących gravelowo. Nazywamy to Gravelowym Spektrum.
Stworzyliśmy Grizla, aby odpowiedzieć na proste pytanie: jak możemy rozszerzyć nasze własne Gravelowe Spectrum, aby odpowiedzieć na potrzeby jeszcze szerszego grona odbiorców. Jednym z obszarów, które zidentyfikowaliśmy była modularność, dająca riderowi możliwość dostosowania ustawień do tego, jak chce jeździć. Niezależnie od tego, czy chodzi o bikepacking, wyścigi, czy codzienną jazdę wokół komina, chcieliśmy dać większej liczbie osób większy wybór. Zidentyfikowaliśmy również w gravelingu pewien trend w kierunku „underbikingu”- rowery z kierownicą barankiem można spotkać w coraz trudniejszym terenie. Czy mieliśmy zatem podstawy, by uzasadnić stworzenie drugiej rodziny graveli, która uzupełniłaby Graila? Stanowczo tak! Dlatego też to zrobiliśmy.
Rezultatem jest Grizl: nasza interpretacja roweru typu gravel, który można wykorzystać do wszystkiego, wszędzie i w każdej sytuacji. Ma wszystko, dzięki czemu Twoje przygody staną się niezapomniane, od jednodniowych wypadów po tygodniowe epickie tripy. Grizl ma w sobie funkcjonalność scyzoryka szwajcarskiej armii i DNA naszych najbardziej wydajnych maszyn. Szybki w zróżnicowanym terenie i gotowy na prawdziwą przygodę.
Grizl jest oparty na dwóch ramach z włókna węglowego: surowej Grizl CF SL oraz Grizl CF SLX w klasie premium o super niskiej wadze 950 g (pomalowanej, w rozmiarze M, łącznie z drobnymi elementami). Wszystkie modele to precyzyjna, złożona geometria Gravel Pro, którą pierwotnie opracowaliśmy dla Graila. Aby zapewnić każdemu taką samą dynamikę jazdy, oferujemy siedem rozmiarów ramy (2XS -2XL), co stanowi jeden z najszerszych zakresów rozmiarów na rynku. Ponadto, aby zoptymalizować dopasowanie i prowadzenie, w rowerach 2XS i XS zastosowano mniejsze koła 650B, a w większych rozmiarach koła 700C.
Aby umożliwić jazdę w bardziej wymagającym terenie, montujemy w Grizlu szersze opony, abyś mógł sobie pozwolić na więcej, gdy wpadniesz w górski teren – wszystkie modele Grizl są standardowo wyposażone w 45-mm gumy zamontowane na obręczach przystosowanych do systemów bezdętkowych, z dostateczną przestrzenią na 50-mm opony dla tych, którzy chcą czegoś jeszcze szerszego. Aby przewozić narzędzia, części zamienne, ubrania i picie, Grizl posiada dwa mocowania na widelcu, mocowanie na górnej rurze oraz trzecie mocowanie na koszyk na bidon pod dolną rurą (tylko modele CFSL).
W imię maksymalnej wszechstronności, Grizl jest również wyposażony w szereg progresywnych komponentów i funkcji niespotykanych dotąd w rowerach gravelowych Canyon. Dla większej pewności podczas jazdy po technicznych szlakach zastosowano wewnętrzne prowadzenie linki umożliwiające pełną kompatybilność z opuszczaną sztycą. Grizl jest również kompatybilny z 1- i 2-rzędowym napędem Shimano GRX lub Campagnolo Ekar dostępnymi w momencie premiery.
W końcu połączyliśmy siły z Apidurą, najlepszą firmą w branży, aby stworzyć zestaw toreb dostosowanych do Grizla. Torby Apidura x Canyon są tak samo gotowe na przygodę i tak samo zorientowane na wydajność jak Grizl. Czerpiąc inspirację z serii Race i Backcountry firmy Apidura, nasze torby są lekkie, wodoodporne i wystarczająco wytrzymałe,aby poradzić sobie ze wszystkim, od godzinnej przejażdżki przed pracą do 200-milowegowyścigu po szutrze. Kolekcja jest dostępna wyłącznie w Canyon i na Apidura.com.
Podstawowy model Grizl CF SL będzie dostępny w cenie od 9 499 do 12 299 PLN, a topowy Grizl CF SLX będzie dostępny w cenie od 21 399 do 21 899 PLN. Wszystkie siedem modeli z rodziny Grizl będzie dostępnych od 11 maja, wyłącznie w sklepie canyon.com
COMMENTS