Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Shimano właśnie zaprezentowało swoje najnowsze rozwiązanie dedykowane dla rowerów elektrycznych. Nowy system nosi nazwę EP8 i ma zastąpić wersję E8000.
Producent na drodze ku maksymalnemu zbliżeniu odczuć z jazdy rowerem elektrycznym do tradycyjnego roweru wciąż ulepsza swoje produkty z rodziny STEPS. Warto po kolei przyjrzeć się temu co zostało poprawione i zmienione.
- Silnik – nowa jednostka oferuje nam aż 85 nM momentu obrotowego, co według producenta jest o ponad 20% lepszym wynikiem od wersji E8000. Dodatkowo zredukowano masę o 300g, czyli o 10% względem poprzednika. Producent zapewnia, że po przekroczeniu 25 km/h przełączenie na tryb bez wspomagania będzie odbywać się znacznie bardziej płynnie. Akumulator będzie także znacznie bardziej wydajny, a to wszystko dzięki zmniejszeniu współczynnika tarcia o 36% – pedałowanie po przekroczeniu magicznej granicy 25 km/h będzie także łatwiejsze.
- Obudowa – zyskała nowy kształt dzięki czemu zwiększa się prześwit pod rowerem, co szczególnie będzie miało wpływ w technicznym terenie, znacznie trudniej będzie „zawiesić się” na jakimś kamieniu lub korzeniu. Nie zmienia się natomiast układ śrub montażowych, dlatego EP8 będzie można zamocować także w rowerach, które były wyposażone w E8000.
- Wyświetlacz – teraz będzie można się komunikować nie tylko za pomocą Bluetooth z aplikacją, ale także protokołem ANT+ z komputerami rowerowymi.
- Kontroler – oprócz manetki można nowy system obsługiwać poprawionym kontrolerem, na którym znajdziemy dwa przyciski. Możemy nim zmieniać tryby wspomagania.
- Akumulator – nowy system wykorzystuje akumulator zaprezentowany wcześniej tego roku. BT-E8016 i BT-E8036. Oba o powiększonej pojemności do 630 Wh.
- Oprogramowanie – zaktualizowane zostały aplikacje E-Tube Ride i E-Tube Project. W aplikacji Project można regulować nawet na żywo w czasie jazdy za pomocą smartfona moment obrotowy pomiędzy 20-85 nM. Można także regulować moc podawaną przy starcie i zatrzymaniu. Dodatkowo producent chwali się zmodyfikowanym algorytmem doboru mocy przy wspomaganiu. System jest bardziej responsywny i bardziej elastycznie dobiera moment obrotowy, opierając to na kadencji i wadze rowerzysty, tak by na stałe utrzymywać 60 Nm, a w newralgicznych momentach dochodzić do 85 nM. Shimano chwali się, że aktualnie tryb Trail jest na tyle elastyczny, że praktycznie można korzystać tylko z niego.
Więcej o nowym systemie Shimano Steps EP8 – https://www.shimano-steps.com/e-bikes/poland/pl/news/Ready-to-Ride-the-Revolution-with-SHIMANO-EP8
10 powodów, by wybrać Shimano EP8 – https://www.shimano-steps.com/e-bikes/poland/pl/news/Ten-Reasons-to-Ride-SHIMANO-EP8
Więcej o nowej aplikacji E-Tube Project – https://www.shimano-steps.com/e-bikes/poland/pl/news/Customize-your-ride-with-SHIMANO-EP8-and-E-TUBE-PROJECT-App
COMMENTS