Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Premiera mechanizmów korbowych do piast o szerokości 157mm, 12-rzędowych kół/piast MICROSPLINE, hamulców MTB z mocowaniem flat-mount oraz nowego osprzętu ALIVIO i TOURNEY
W dniu premiery nowej grupy DEORE M6100 (7 maja 2020) Shimano przedstawia także nowe komponenty uzupełniające topowe grupy MTB oraz grupy średniej klasy.
Nowe mechanizmy korbowe do napędów 12-rzędowych
Shimano przedstawia nowy mechanizm korbowy, gwarantujący idealną linię łańcucha przy korzystaniu z tylnej piasty o szerokości 157mm. Mechanizm korbowy XTR FC-M9130-1 1×12 przeznaczony jest do linii łańcucha wynoszącej 56,5mm; pozwala to na założenie szerszych opon. Współczynnik Q o wartości 171mm zapewnia stabilniejszą pozycję na rowerze. FC-M9130-1 to lekki, wyposażony w system bezpośredniego montażu mechanizm korbowy Hollowtech II z zębatkami Dynamic Chain Engagement+, gwarantujący doskonałe trzymanie łańcucha.
W 2020 roku na rynku pojawi się też nowy dwutarczowy mechanizm korbowy, przeznaczony do napędów 12-rzędowych. Mechanizm korbowy FC-MT610-2/B2 klasy DEORE z systemem bezpośredniego montażu jest dostępny z zębatkami 36-26T, ramionami korby o długości 170mm lub 175mm oraz w wersji przeznaczonej do tylnej piasty o szerokości 142mm lub 148mm.
Dzięki nowym komponentom Shimano użytkownicy oraz producenci rowerów mogą wybierać spośród 22 różnych konfiguracji mechanizmu korbowego dla 12-rzędowego napędu. W ofercie Shimano znajduje się czternaście mechanizmów korbowych 1×12 (po trzy z grup XTR, DEORE XT, SLX i DEORE oraz dwa mechanizmy pozagrupowe) oraz osiem mechanizmów korbowych 2×12 (po dwa z grup od XTR do DEORE i dwa mechanizmy pozagrupowe).
Piasty i koła
Rozbudowując ofertę mechanizmów korbowych do napędów 12-rzędowych, Shimano nie zapomina też o piastach i kołach przeznaczonych do tego typu napędów. Nowe bezdętkowe, aluminiowe koła MICROSPLINE (WH-MT601) klasy DEORE o średnicy 29” lub 27,5” są dostępne z piastami o szerokości 100/142mm lub 110/148mm (masa koła 29” z O.L.D. 148mm: 2230g).
W ofercie Shimano pojawiły się także dwie nowe piasty MICROSPLINE z niższej grupy. Model MT410 jest dostępny z O.L.D. wynoszącym 142 lub 148mm i osiami E-THRU; model MT401 można nabyć w wersji z O.L.D. 135 lub 141mm i osiami z zaciskiem QR. Wszystkie modele piast dostępne są w wersji z 28, 32 i 36 otworami na szprychy.
Dzięki nowym komponentom w ofercie Shimano dostępnych jest obecnie pięć kompletnych konfiguracji kół do napędu 12-rzędowego (od kół DEORE XT i nowego modelu WH-MT601) oraz dziewięć piast MICROSPLINE do napędu 12-rzędowego (od piast klasy XTR do nowego modelu MT401).
Hamulce flat-mount XTR, DEORE XT i SLX MTB
Kolejna nowość w ofercie Shimano to trzy pary dwutłoczkowych zacisków hamulca tarczowego z mocowaniem flat mount, przeznaczonych do jazdy cross-country. Opracowaliśmy je, by uwzględnić nowe kształty ram i zapewnić użytkownikom taką samą siłę hamowania, jak w przypadku dwutłoczkowych odpowiedników XC z mocowaniem post-mount.
Nowe modele XTR (BR-M9110), DEORE XT (BR-M8110) i SLX (BR-M7110) współpracują z żywicznymi lub metalicznymi klockami, z radiatorem lub bez. Modele z grupy XTR są dostępne w wersji do tarcz 140mm i 160mm, natomiast modele z grup DEORE XT i SLX przeznaczone są dla tarcz o średnicy do 180mm.
Nowe komponenty ALIVIO i TOURNEY
Osprzęt ALIVIO i TOURNEY, widywany najczęściej w rowerach górskich i miejskich podstawowej oraz średniej klasy, to solidne komponenty, cechujące się niezawodnością i wytrzymałością.
Nowa seria ALIVIO M3100 jest nadal dostępna w wersji 2×9 i 3×9, wyposażono ją jednak w nowe manetki, przerzutki i zębatki, w których zastosowano takie technologie jak: niskoprofilowe przerzutki SHADOW RD, manetki z funkcją 2-WAY RELEASE, dźwignie RAPIDFIRE PLUS MONO czy wskaźnik przełożenia Optical Gear Display, a także napędy HYPERGLIDE, by zwiększyć płynność zmiany przełożeń.
Nowe komponenty TOURNEY są dostępne w wersjach 3×7 oraz 3×6 z nowymi manetkami REVOSHIFT, kasetami o lepszej odporności na korozję oraz przerzutkami o sportowym designie, wyposażonymi w technologię SIS Index i zapewniającymi płynną i pewną zmianę biegów przy różnych konfiguracjach przełożeń z tyłu (12-28/32 lub 14-28/34).
COMMENTS