Branża rowerowa w obliczu koronawirusa [wyniki ankiety]

HomeSport

Branża rowerowa w obliczu koronawirusa [wyniki ankiety]

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Kilka dni temu opublikowałem ankietę, której celem było zbadanie nastrojów zarówno wśród (potencjalnych) klientów sklepów czy serwisów rowerowych oraz ich właścicieli oraz pracowników w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem SARS-CoV-2 oraz wprowadzonym stanem epidemicznym, a podniesionym w piątek do poziomu epidemii.

Decyzją rządu 12 marca 2020 zamknięte zostały szkoły, uczelnie, obiekty sportowe oraz kultury, granice zamknięte dla cudzoziemców…

Ankieta została opublikowana w środę do momentu publikacji wypełniły ją 402 osoby, a procentowy rozkład odpowiedzi wygląda jak poniżej.

Najważniejsze są w zasadzie następujące informacje – zdecydowana większość z ankietowanych w mniejszym lub większym stopniu ograniczyła swoją aktywność na rowerze, blisko połowa ograniczyła zakupy do produktów pierwszej potrzeby. Z kolei z perspektywy prowadzących sklepy i serwisy obroty spadły, 20% zamknęło swoje sklepy / serwisy, a zdecydowana większość ograniczyła ich funkcjonowanie.

Ankieta jest cały czas aktywna (link), więc możesz dorzucić swój głos. Co kilka dni będę aktualizować poniższe wyniki.

Kto wypełnił ankietę:

  • 79,4% ankietowanych wybrało opcję “potencjalny klient sklepu lub serwisu rowerowego”
  • 11% to właściciele sklepów i serwisów
  • 8,9% to pracownicy sklepów i serwisów
  • 90,5% to mężczyźni, 9,5% kobiety;

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje podejście do roweru:

  • 22,3% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem
  • 57,1% – jeżdżę regularnie, tak jak jeździłem ale unikam jazdy w grupie
  • 22,9% – zmniejszyłem intensywność / długość treningów
  • 9,1% – rower służy mi do poruszania się po mieście
  • 11,3% – istotnie ograniczyłem aktywność na świeżym powietrzu
  • 9,1% – zaniechałem aktywności na świeżym powietrzu

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoje plany zakupowe:

  • 21,9% – nic się nie zmieniło
  • 48,3% – ograniczyłem zakupy do towarów pierwszej potrzeby

Zakup roweru:

  • 3,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
  • 3,4% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym
  • 1,3% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego
  • 7,5% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie

Zakup akcesoriów / odzieży:

  • 2,8% – właśnie kupiłem w sklepie stacjonarnym
  • 14,1% – właśnie kupiłem w sklepie internetowym 
  • 8,8% – mam w planach, ale zrezygnowałem ze sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego 
  • 16,9% – mam w planach, ale odsunąłem to w czasie

Serwis roweru:

  • 7,8% – właśnie oddałem rower do serwisu
  • 14,4% – mam w planach oddanie roweru do serwisu

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na funkcjonowanie Twojego sklepu / serwisu:

Funkcjonowanie:

  • 55,8% – działamy bez zmian
  • 25,6% – ograniczyliśmy obsadę
  • 18,6% – ograniczyliśmy czas pracy
  • 16,3% – zamknęliśmy aż sytuacja się unormuje

Obroty:

  • 16,3% – obroty spadły praktycznie do zera
  • 67,4% – odnotowaliśmy spadek
  • 11,6% – sprzedaż idzie normalnie

Jak aktualna sytuacja związana z wprowadzonym stanem epidemicznym wpłynęła na Twoją sytuację jako pracownika sklepu / serwisu rowerowego:

  • 40,3% – nie uległa zmianie
  • 27,4% – czas pracy został ograniczony
  • 27,4% – moje wynagrodzenie zostało zmniejszone
  • 19,4% – właściciel zdecydował o zamknięciu sklepu / serwisu
  • 3,2% – zostałem bez środków do życia

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0