Wyniki ankiety rowerowej 2019 [media / blogi]

HomeOpinie

Wyniki ankiety rowerowej 2019 [media / blogi]

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ankieta rowerowa, którą robimy nieprzerwanie od 2014 roku czyli sześciu lat to jedyne tego rodzaju badanie społeczności rowerowej oraz trendów na rynku – zarówno sprzętu, jak i zawodów. Co roku rozszerzana o coraz to nowe obszary zatacza też automatycznie coraz szersze kręgi. Jesienią 2019 roku ankieta została wypełniona dokładnie 4 422 razy.

Zapraszam do omówienia wyników części związanej z mediami – prasą, blogami, a także kilka faktów demograficznych:

  • niezmiennie najpopularniejszym odmianami kolarstwa są szosa oraz kolarstwo górskie. Z roku na rok powoli rośnie zainteresowanie cyclocrossem, co pewnie w dużej mierze wynika z coraz lepszej dostępności transmisji z zawodów oraz popularności samych zawodników – Mathieu van der Poel, Wout van Aert, Ceylin del Carmen Alvarado, Jolanda Neff, Pauline Ferrand Prevot;
  • głównym źródłem wiedzy o kolarstwie, wskazywanym prawie przez wszystkich ankietowanych jest przede wszystkim internet, gdzie mamy nie tylko portale oraz kolarskie blogi, ale także bezpośredni kontakt z drużynami, zawodnikami czy organizatorami. Ważność internetu na przestrzeni sześciu lat, kiedy prowadzona jest ankieta, wzrosła z 22% do 35%, pewnie wkrótce wartość z 2014 się podwoi;
  • konsekwentnie, rok po roku, spada zainteresowanie prasą. Przy pierwszej ankiecie prasa była źródłem informacji dla blisko 40% ankietowanych. W tej chwili wartość ta spadła prawie o połowę, do 20%;
  • największym, choć malejącym, czytelnictwem może niezmiennie pochwalić się bikeBoard, którego czytanie deklaruje 19% ankietowanych. Na drugim miejscu Magazyn Szosa z 16%, a na trzecim Magazyn Bike z 14%.
  • z roku na rok rośnie odsetek osób, które deklarują, że nie czytają prasy kolarskiej w ogóle. Za 2019 to aż 61% ankietowanych. Spada nie tylko odsetek osób korzystających z prenumeraty, ale także tych, którzy kupują od czasu do czasu;
  • w internetowych portalach sytuacja wygląda dość stabilnie. Wiodącym portalem o kolarstwie górskim jest (a jak!) portal kolarski #mtbxcpl, którego regularne oraz okazyjne czytanie wskazała ponad 1/3 ankietowanych. Z niewiele gorszym wynikiem naszosie.pl (29%). Na mocnym trzecim miejscu forumrowerowe.org (21% i 24%);
  • zaraz za podium mamy bikeWorld.pl i bikeboard.pl oraz drugie forum kolarskie – szosa.org;
  • 2019 przyniósł dwie nowości w „portalach” – głównie, choć nie tylko, szosowy serwis kolarsko.pl, który wskazało 5% ankietowanych oraz skupiony na kolarstwie górskim odłam naszosie.pl – namtb.pl, który wskazany został przez 6-7% ankietowanych;
  • z roku na rok rośnie liczba kolarskich lub około kolarskich, a nawet bardziej rowerowych blogów. Wg ankiety za 2019 mamy pięciu liczących się graczy:
    • roweroweporady.pl prowadzone przez Łukasza Przechodzenia – 27%
    • przemekzawada.com prowadzone przez Przemka Zawadę – 26%
    • Hop Cycling prowadzony przez Maćka Hop’a – 19%
    • 1enduro.pl prowadzony przez Michała Lalika – 17%
    • mamba on bike prowadzony przez Dorotę Juranek – 13%
  • co warte podkreślenia, zarówno w przypadku mediów internetowych, jak i w przypadku blogów odsetek osób deklarujących „nie czytam” oscyluje w widełkach 22-27%, kiedy „nie czytanie prasy” deklaruje aż 61% ankietowanych;
  • przetwarzając to w drugą stronę – portale czyta 77% ankietowanych, blogi 72%, a prasę tylko 39%;
  • jedno, ogólne i bardzo otwarte pytanie odnośnie youtube pokazuje, że póki co stała jest wartość osób, które nie oglądają nic na albo przynajmniej tak deklarują. W 2018 roku było to 54%, a w 2019 55% ankietowanych. Jednocześnie najpopularniejszymi kanałami są Szajbajk, Roweroweporady.pl oraz anglojęzyczne GCN i GMBN;
  • demograficznie wiele się nie zmienia. Ankietę wypełnia, a tym samym kolarsko aktywnych jest ponad 90% mężczyzn i niespełna 10% kobiet. Najliczniejszymi grupami wiekowymi są z kolei osoby urodzone w latach ’80, ’70 i ’90.

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0